Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | OB | 3 | 1 |
No hi ha prerequisits
OBJECTIUS FORMATIUS
A final de curs l’alumne/a haurà de/d’:
1. diferenciar els conceptes de producció i servucció i les seves implicacions per les empreses turístiques.
2. Conèixer els principals elements de la planificació estratègica
3. Consolidar els coneixements del Màrqueting operatiu: Producte, preu, comunicació i comercialització. En especial incidència en el Màrqueting On-line
4. Assenyalar els principals components d’un pla de Màrqueting.
1. MÀRQUETING I TIPOLOGIES DE TURISME
1.1Definició de Màrqueting
1.2 Tipologies de turisme.
1.3 Màrqueting en el sector turístic
1.4 Concepte de servucció
2. EL MICRO-ENTORN DE MÀRQUETING
2.1 El triangle de l’estratègia
2.2 L’empresa i la seva cadena de valor
2.3 Segments objectiu.
2.4 Competència i productes substitutius.
3. INTRODUCCIÓ A LES VARIABLES DEL MARKETING MIX
3.1. El producte turístic.
3.2. Preu: Fixació i personalització
3.3. La distribució comercial en el sector turístic.
3.4. La promoció turística
3.5. Efectes de la web 2.0
4. INVESTIGACIÓ DE MERCATS: MICRO i MACRO ENTORN
4.1 Detecció de canvis i oportunitats
4.2 Metodologies i fons d’informació
4.3. Accions en el micro i macro entorn
La metodologia de l’assignatura es basa no només en les exposicions magistrals del professor de l’assignatura, sinó, paral·lelament, en diverses activitats (comentaris de textos, treballs d’ampliació, intervencions orals, anàlisi de senzilles decisions diàries...), amb la preocupació de fer participar i provocar les inquietuds intel·lectuals i emocionals de l´ l’alumne mitjançant diversos tipus d’activitats. En concret, aquestes activitats que seran realitzades tant en equip com de forma individual, tindran un pes del 50% i l’examen final del 50% restant. Per a la realització i avaluació d’aquestes activitats es treballarà en grups i es realitzaran tutories per part del docent amb els grups. En termes cronològics l’adequat seguiment del curs d’un alumne implica, de forma general, les següents etapes:
1. Assistència a la sessió general.
2. Treball personal: Complement amb lectura de la bibliografia bàsica i amb les presentacions i exercicis disponibles al campus virtual
3. Treball personal: Lectura i anàlisi del text, realització dels exercicis, i gràfics.
4. Discussió en grups de treball: Comentari i discussió del treball personal. Generació de preguntes a fer al docent.
5. Sessió del grup de treball amb el docent: discussió de les preguntes i dels principals objectius.
6. Preparació de memòria i presentació en grups de treball
7. Presentació oral davant docent i, si s’escau, resta del grup.
Un cop finalitzades les setmanes lectives:
8. Estudi personal per a la preparació de l’examen escrit
9. Realització de l’examen escrit
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 40 | 1,6 | 4, 7, 8, 10, 11, 12, 14, 15, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 5 | 0,2 | 1, 2, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 13, 14, 17, 18 |
Estudi i lectura de materials | 45 | 1,8 | 6, 9, 13 |
A ) AVALUACIÓ CONTINUA:
L’avaluació d’aquesta assignatura consta del següent sistema:
a) Respostes a preguntes individuals realitzades durant les classes magistrals, que valdran un 20% de la nota final.
b) La realització d’un projecte en grup a presentar a les sessions pactades, que valdran un 20% de la nota final.
c) L’assistència i realització d’exercicis i activitats proposades pel docent, que valdran un 10% de la nota final.
d) La realització d’un examen final, que valdrà un 50% de la nota final
Per tal de fer promig en la nota final cal obtenir com a mínim un 4 sobre 10 en cadascuna de les parts objecte d’avaluació.
Per la part pràctica es valorarà una presentació formal correcta i una elaboració acurada.
B) AVALUACIÓ ÚNICA: Examen final (tota la matèria).
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
Hi haurà un únic tipus d’examen final, no havent diferencia entre els alumnes que no hagin superat satisfactòriament l’avaluació continua i aquells que no l’hagin seguit.
C) RE-AVALUACIÓ
Data i hora establerta per la Programació Oficial de l'EUTDH d'acord amb el calendari acadèmic. Només adreçada a estudiants que obtenen una qualificació entre 3,5 i 5 en l'avaluació individual. El grau màxim possible d'obtenir-se no ha de passar5. Naturalesa de l'avaluació ha definir
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i exercicis | 10% | 10 | 0,4 | 7, 8, 10, 11, 12, 15, 16 |
Examen | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 5, 10, 11 |
Projecte Grups | 20% | 20 | 0,8 | 4, 9, 12, 14, 18 |
Qüestions Individuals | 20% | 10 | 0,4 | 3, 5, 6, 8, 9, 13, 17, 18 |
KOTLER, P., BOWEN, J., MAKENS, J., BALOGLU, S. (2017). Marketing for Hospitality and Tourism. Pearson, 7th Edition.
OLLER NOGUÉS, J: “Creación y mejora de empresas turísticas”, Editorial Deusto, 1997
PRESENTACIONS POWER-POINT I EXERCICIS DEL CAMPUS
-