Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502442 Medicina | OT | 4 | 0 |
2502442 Medicina | OT | 5 | 0 |
2502442 Medicina | OT | 6 | 0 |
És aconsellable que l'estudiant hagi assolit unes competències bàsiques en Biologia Cel·lular, Bioquímica i Biologia Molecular, Anatomia i Fisiologia.
És convenient un coneixement suficient sobre les bases psicològiques dels estats de salut i malaltia, així com un nivell adequat de coneixements en comunicació interpersonal.
Per cursar les pràctiques a l’àrea de Pediatria, Obstetrícia o Ginecologia, es recomana haver superat o estar matriculat de les assignatures de Pediatria i/o Obstetrícia i Ginecologia.
L'estudiant adquirirà el compromís de preservar la confidencialitat i secret professional de les dades que pugui tenir accés per raó dels aprenentatges als serveis assistencials. També en mantenir una actitud d'ètica professional en totes les seves accions".
Es tracta d'una assignatura optativa que es pot cursar a partir del tercer curs i que té com a objectiu general que l'estudiant es familiaritzi amb la pràctica professional en context real.
L'estudiant s'incorpora en les activitats d'un servei o laboratori assistencial, realitzant tasques assistencials de formació o de recerca de forma supervisada.
L'estudiant pot escollir en quin servei o àrea assistencial es vol incorporar: obstetrícia, ginecologia i pediatria.
Durant la pràctica l'alumne observarà:
- Aspectes generals de la relació clínica i dels conceptes de salut i malaltia.
- Metodologia assistencial.
- Etiologia, fisiopatologia, semiologia i propedèutica clínica, grans síndromes i manifestacions de les malalties,
- Procediments diagnòstics i terapèutics de les malalties més freqüents
- Exploració Funcional dels diferents aparells i sistemes.
- Acte quirúrgic. Control de les conseqüències de la cirurgia ginecològica
- Síndromes obstètriques, ginecològiques i pediàtriques.
La vivència clínica es completarà amb l'assistència a sessions clíniques assistencials, sessions de tancament d'històries, de registre de casos, de mortalitat, clínico-patològiques, bibliogràfiques, sessions de formació continuada específiques, o d'altres que el servei tingui programades.
Aquesta Guia descriu el marc , continguts, metodologia i normes generals de l'assignatura, d'acord amb el pla d'estudis vigent. L'organització final de l'assignatura pel que fa al nombre i mida de grups, distribució en el calendari i dates d'exàmens, criteris específics d'avaluació i revisió d'exàmens, es concretaran a cada una de les Unitats Docents Hospitalàries (UUDDHH), que ho explicitaran a través de les seves pàgines web i el primer dia de classe de cada assignatura, a través del professors responsables de l'assignatura a les UUDDHH.
Pel present curs, els professors designats pels Departaments com a responsables de l'assignatura a nivell de Facultat i de les UDH son:
Departament(s) responsable(s): Departament de Pediatria, d'Obstetrícia i Ginecologia i de Medicina Preventiva
Responsable de Facultat: Maria Carmen Medina Mallen
Responsables UDH
UD Vall d'Hebron: Mª Soledad Gallego
UD Germans Trias i Pujol: Carlos Rodrigo Gonzao de Liria/ Miguel Ángel Luna
UD Sant Pau: Maria Carmen Medina Mallen
UD Parc Taulí: Ramon Cos Plans (rcos@tauli.cat)
Tipologia docent: Pràctia assistencial sense directrius
L'estudiant s'incorpora a les activitats d'un servei o laboratori assistencial durant una setmana (5 dies), 6 hores al dia, per observar i/o realitzar tasques assistencials, de formació o de recerca de forma supervisada. Durant l'estada registrarà l'activitat realitzada per poder completar el port foli resum de l'estada. Aquest resum, conjuntament amb l'opinió del tutor de l'estada programada, seran la base de l'avaluació.
Funcionament
1. L'alumne interessat ha de buscar pels seus propis medis un tutor (ha de ser un professor de la UAB) i un servei clínic, laboratori o departament hospitalari d'acollida on desenvolupar l'activitat, que ha de tenir una duració mínima de 30 hores, estar fora d'horari lectiu i ser diferent a les pràctiques realitzades a les assignatures de pla d'estudis.
2. L'alumne lliurarà al tutor una proposta d'activitat (utilitzar el full específic) on es farà constar el contingut de la mateixa i el seu vist-i-plau. La sol·licitud omplerta s'ha de lliurar a la Gestió acadèmica i punt d'informació per tal que el Coordinador de l'assignatura a la UD doni el vist-i-plau a l'activitat.
3. Una vegada autoritzada, la Gestió Acadèmica us cridarà per venir a recollir l'autorització i el full de resum de l'activitat i de qualificació.
4. A la finalització del període d'estada l'alumne aconseguirà la qualificació de l'activitat que ha dut a terme, amb signatura del professor o tutor responsable i segell del servei.
5. L'alumne ha de portar el document (proposta, resum i qualificació) a la Gestió acadèmica i punt
d'informació per sol·licitar el reconeixement dels crèdits segons el procediment habitual.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
PRÀCTIQUES CLÍNIQUES ASSISTENCIALS (PCAh) | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
PRÀCTICUM ASSISTENCIAL SENSE DIRECTRIUS (PEXT) | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
ELABORACIÓ DE TREBALLS / ESTUDI PERSONAL / LECTURA D'ARTICLES / INFORMES D'INTERÈS | 43 | 1,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Durant l'estada programada, l'alumne registrarà les vivències clíniques més significatives i resumirà el contingut de les sessions en les que ha participat. Aquesta documentació serà lliurada al final de la estada al tutor de la mateixa i constituirà la base de la seva avaluació. El registre d'activitats inclou el resum de la vivència clínica, de totes les tasques que ha realitzat i de les sessions en les que ha participat. El tutor responsable de l'alumne farà el seguiment diari del compliment dels objectius programats.
Per superar l'assignatura l'alumne ha d'haver assistit com a mínim a un 80% de les activitats programades i superat l'avaluació del document de registre d'activitats i l'avaluació escrita
L'alumne que no es presenti al 80% de les activitats no presenti el full que acredit les activitats es considerarà "No Avaluable".
Es programarà una prova de recuperació pels alumnes que no superin els continguts de l'assignatura amb un format a determinar.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluacions escrites mitjançant proves objectives: Proves d'assaig: de preguntes restringides | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Entrega d'informes/ treballs escrits | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6, 9 |
Consultar la bibliografia específica de las guies docents de les diferents assignatures dels mòduls de formació clínica humana, procediments diagnòstics i terapèutics i medicina social, habilitats de comunicació i iniciació a la recerca.
no cal programari específic