Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501922 Nanociència i Nanotecnologia | OT | 4 | 0 |
Dins de l’apartat “Avaluació”, hi ha hagut una errada en no incloure la defensa oral. L’avaluació es farà a través de l’avaluació del tutor de l’empresa/servei tècnic (50%), i de les avaluacions, fetes pel coordinador de l’assignatura, de la memòria escrita (25%) i de la defensa oral (25%).
Es recomana que l'estudiant que es matriculi d'aquesta assignatura tingui aprovats els dos primers cursos del grau i hagi superat 180 crèdits ECTS.
L'objectiu principal és que els estudiants puguin posar en pràctica els coneixements adquirits en el grau, apropar-los a la realitat laboral i facilitar una possible via d'inserció laboral.
Les entitats que poden participar en el programa han de ser: empreses, spin-off, centres tecnològics, serveis cientificotècnics i divisions tècniques de centres de recerca i universitats.
El contingut de les pràctiques dependrà de la naturalesa de la empresa o institució en la que es realitzin les pràctiques.
Abans de començar les pràctiques l’alumne haurà de comptar amb:
- Un pla de treball acordat amb la empresa o institució i validat per la persona responsable de l’assignatura de Pràctiques Externes de la titulació
- Un conveni de col·laboració institució-UAB degudament omplert i signat.
Les pràctiques es podran realitzar en qualsevol dels dos quadrimestres del curs o durant l'estiu.
L’alumnat podrà realitzar les pràctiques en les empreses, centres tecnològics o Serveis cientificotècnics del catàleg de propostes de la titulació, o empreses ja siguin del catàleg històric o altres amb qui el propi alumnat hagi fet un primer contacte.
Prèviament a la realització de les pràctiques, l'alumne s'haurà d’entrevistar amb el o la professor/a responsable de Pràctiques Externes que li validarà la proposta d’empresa o entitat.
L'estudiant s'entrevistarà amb la persona assignada per a l’empresa per a la realització de la tutoria de les pràctiques per tal d’acordar:
- El pla de treball amb les tasques a desenvolupar
- El període, l’horari i la dedicació total.
L’alumne farà arribar al/la responsable de l’assignatura la proposta de treball per a la seva validació definitiva, que li permetrà dirigir-se a la Gestió Acadèmica de la Facultat per a demanar el model de conveni i tramitar-lo en cas d’una entitat externa a la UAB.
La matrícula de l’assignatura es realitzarà un cop signat el conveni entitat/UAB.
En el moment que el conveni estigui signat per les tres parts implicades, l’estudiant podrà realitzar les pràctiques en el període acordat. Cal tenir en compte que no es poden iniciar les Pràctiques Externes sense el conveni degudament signat, sense estar matriculat de l’assignatura i sense haver contractat l’assegurança corresponent.
Un cop finalitzades les pràctiques, l'estudiant redactarà una memòria seguint el model que trobaràa l’aula moodle de l’assignatura i que haurà de presentar dins els terminis que s'hi estableixin.
La persona tutora de l'empresa realitzarà una avaluació segons el model establert que li lliurarà al/la professor/a responsable de l’assignatura dins el període d'avaluació.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
activitats dirigides | 40 | 1,6 | 1, 2, 10, 11, 12, 14, 19, 21 |
preparació de la memòria i la defensa oral | 18 | 0,72 | 4, 8, 16, 17, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
activitats supervisades | 61 | 2,44 | 1, 2, 3, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 19, 20, 21 |
Tipus: Autònomes | |||
treball autònom en l'entitat | 180 | 7,2 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 21 |
L’avaluació es realitzarà mitjançant una memòria de presentació que comptarà per un 50% de la nota i una avaluació de la persona tutora que comptarà per l’altre 50% de la nota.
La memòria haurà de seguir les directrius indicades a l’aula Moodle de l’assignatura i es tindrà especialment en compte:
- La correcció científica i tècnica del treball realitzat.
- La correcció formal (redacció, ortografia, sintaxi, bona organització, etc.), així com la presentació.
L’avaluació de la persona tutora es farà seguint el model que el o la responsable de l’assignatura li farà arribar dins el termini d’avaluació.
Per fer la mitjana ponderada es requereix una nota mínima de 4 sobre 10 punts, tant del Tutor de l’estada com del Professor tutor de la UAB.
Si la nota del Tutor de l’estada és inferior a 4, l’assignatura tindrà una nota final de “Suspens”.
Si la nota del Professor/a tutor/a de la UAB és inferior a 4, l’assignatura tindrà una nota de “No avaluable” i l’alumne haurà de reescriure la memòria i presentar-la a la següent convocatòria del curs acadèmic.
El Professor tutor podrà, en els casos que ho consideri necessari, realitzar una entrevista a l'alumne.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
avaluació tutor | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 21 |
defensa oral | 25% | 1 | 0,04 | 4, 8, 16 |
memòria escrita | 25% | 0 | 0 | 4, 14, 16, 17, 18 |
No hi ha bibliografia assignada.
Programari específic de la institució on es desenvolupi les pràctiques, i eines ofimàtiques per a la realització de l'informe i la presentació.