Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 2 | 1 |
No s'han descrit.
Aplicar els coneixements de la publicitat i de les relacions públiques en l’organització de la informació i en la comunicació en els mitjans gràfics .
Transmetre informació a través dels missatges gràfics.
Utilitzar els elements formals i adaptar els missatges gràfics tenint en compte els destinataris de la informació.
Formar professionals de la publicitat i de les relacions públiques preparats en organitzar la informació en els mitjans gràfics.
Descobrir les funcions de creativitat, disseny i producció de peces publicitàries.
Introduir els coneixements bàsics vinculats a la direcció creativa respecte al disseny de peces de comunicació publicitària i de les relacions públiques.
Introduir els coneixements bàsics vinculats a la direcció d’art respecte al disseny de peces de comunicació publicitària i de les relacions públiques.
Bloc 1 Context
Bloc 2 Producció
TEMA 2. ELEMENTS
Bloc 3 Tipometria
Bloc 4 Tipografia
Bloc 5 Color
Bloc 6 Gràfics
Bloc 7 Arquitectura gràfica
TEMA 3. FONAMENTS
Bloc 8 Fonamentació del disseny
Bloc 9 Estètica Gràfica
Activitats formatives en crèdits ECTS, la seva metodologia d'ensenyament-aprenentatge i la seva relació amb les competències que ha d’adquirir l'alumnat. |
|||
Activitats formatives |
%ECTS; hores |
Metodologia Ensenyament-Aprenentatge |
Competències |
Dirigida |
|||
Classes Teòriques |
10%; 15h. |
Classes magistrals |
CE6, |
Seminaris |
10%; 15 h. |
Treball en grup d'un tema o activitat específica. |
CT3 |
Pràctiques en el Laboratori |
15%; 22,5h. |
Activitats amb equipament especialitzat en grups. |
CE11, CE14, CE23 |
Supervisada |
|||
Tutories |
5%; 7,5h. |
Activitats presencials individuals o en grup orientades al desenvolupament dels coneixements en situacions pràctiques i resolució de problemes d'aprenentatge. |
CE11, CE23 |
Autònoma |
|||
Lectura, anàlisi i síntesi de textos, preparació i realització de treballs. |
55%; 82,5h. |
Lectura comprensiva de textos i estudi, recensions, assajos, bibliogràfics i realització d'esquemes, mapes conceptuals i resums... |
CE5, CE6, CE11 |
Avaluació |
|||
Activitats d'avaluació |
5%; 7,5h. |
Expressió dels coneixements oral o escrita. |
CE5, CE6, CE11 |
El professorat destinarà aproximadament uns 15 minuts d’alguna classe a permetre que els seus estudiants puguin respondre les enquestes d’avaluació de l’actuació docent i d’avaluació de l’assignatura o mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Teoria | 15 | 0,6 | 3 |
Treballs | 37,5 | 1,5 | 1, 2, 4, 6, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | 1, 2, 3, 4, 6, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Treballs | 82,5 | 3,3 | 2, 3, 4, 8 |
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
L’assignatura consta de les activitats d’avaluació següents:
1. Activitat Examen, 40 % sobre la qualificació final
2. Activitats teoricopràctiques 60 % sobre la qualificació final
2.1 Activitat Portafoli 5%
2.2 Aplicacions MIV 20%
2.3 Manual d'Imatge Visual (MIV) 15%
2.4 Peça Gràfica Publicitària: Textual (tipografia) 10%
2.5 Peça Gràfica Publicitària: Visual (gràfics) 10%
Per poder aprovar l’assignatura, caldrà treure una nota mínima de 5 en cadascuna de les activitats
A més, l’alumnat ha de fer el seguiment de l'assignatura segons les indicacions docents i dels materials addicionals de l'assignatura:
1. Cronograma (seqüència de les sessions docents durant el curs: hores, aules, lliuraments...).
2. Fitxa d'activitats (descripció de les activitats a realitzar i les rúbriques per la seva avaluació).
3. Guia de l'assignatura (detalls del desenvolupament de l’assignatura i les normes especifiques del seu funcionament).
4. Materials d’estudi i aprenentatges específics.
Les activitats tenen caràcter obligatori i poden orientar-se a la teoria (teorització gràfica) o a la pràctica (resta d'activitats d'avaluació). Per superar l’assignatura cal tenir superades totes les activitats (nota mínima, cinc).
Procés de recuperació
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'ió d’identitat,...) que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
Programació de l’assignatura
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i a qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Per poder-se presentar a la recuperació de l’assignatura, s’haurà hagut d’obtenir la nota mitjana de 3,5.
La part de l’alumnat que hagi participat de l’avaluació continuada, i suspengui la prova teòrica, podrà recuperar-la fent la prova de recuperació, consistent en una nova prova teòrica.
Respecte de les activitats pràctiques no superades, es podran recuperar lliurant-les, de nou, en data indicada al cronograma, millorant-la a partir de les indicacions docents (repetició i millora de la mateixa activitat). En aquest cas, la nota màxima assolible serà del 75% del valor assignat, donat que es repeteix la mateixa activitat, amb les indicacions docents de com millorar, i amb més temps per realitzar-les.
Si no s’han fet les 2/3 parts, els estudiants podran acollir-se a la prova de nivell que es realitzarà a final de curs (recuperació), i que consistirà en fer una prova pràctica i una de teòrica
Alumnat no avaluat
Es considerarà que l'alumnat no pot ser avaluat quan el professorat detecti indicis de còpia o plagi en les activitats.
Segona Matrícula
En cas de segona matrícula l’alumnat podrà fer una única prova de síntesi que consistirà en fer el lliurament de les activitats/rúbriques que no haguessin estat superades durant el curs anterior.
La qualificació de l’assignatura correspondrà a la qualificació de la prova síntesi
Plagi
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
Programació de l’assignatura
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i a qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
1. Peça Gràfica Publicitària: Visual (gràfics). | 10 | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 5, 9 |
2. Peça Gràfica Publicitària: Textual (tipografia) | 10 | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 5, 9 |
3. Manual d'Imatge Visual (MIV) | 15 | 1 | 0,04 | 2, 9 |
4. Aplicacions MIV | 20 | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 5, 9 |
5. Teorització Gràfica | 40 | 3 | 0,12 | 2, 3, 4, 7, 8, 9 |
6. Portafoli | 5 | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9 |
Blanchard, Gérard (1990). La letra. CEAC, Barcelona
Buzzard, Nick. (1991) Cómo combinar y elegir colores para el diseño gráfico. Gustavo Gili. Barcelona.
Colyer, Martin. (1999) Cómo encargar ilustraciones. Gustavo Gili.BCN.
Landa, Robin (2004) El diseño en la publicidad. Anaya Multimedia. Madrid
Lewandowsky, Pina /Zeischegg, Francis (2005) Guía práctica de diseño digital. Parramón. BCN
March, Marion. (1988) Tipografía creativa. Gustavo Gili. Barcelona.
Marshall, Hugh. (1990) Diseño fotográfico. Gustavo Gili. Barcelona 90.
Mazzeo, Cecilia. Diseño y sistema : bajo la punta del iceberg. BUENOS AIRES, Ediciones Infinito, 2017 https://ebookcentral-proquest-com.are.uab.cat/lib/uab/reader.action?docID=4870584
Pape, Ian. (1992) Cómo combinar y elegir tipografía para el diseño gráfico. Gustavo Gili. Barcelona.
Perfect, Christopher (1994). Guia completa de la tipografía. Blume. Barcelona
Puente Balsells, Ma Luz ; Francisco Viñals Carrera. Grafología digital, tipográfica y del diseño visual. Barcelona : Editorial UOC, abril 2019 https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb2083370?lang=cat
Tena, Daniel (2005) Diseño Gráfico y Comunicación. Pearson Prentice Hall. Madrid.
—, (2011) Diseñar para comunicar. Editorial Bosch. Barcelona.
—, (2017)Diseño Gráfico Publicitario. Editorial Síntesis. Madrid.
West, Suzanne (1991). Cuestión de Estilo. ACK Publish, Madrid.
A l'assignatura s'empraran els programes Affinity Publisher, Affinity Photo i, com a eina de lectura, l'Acrobat Reader.
El professorat dedicarà cinc i dues hores, respectivament, en la formació dels dos primers.
Paralel·lament, el professorat proveirà de recursos en línia perquè l'alumne pugui complementar la seva formació, si així ho considera, amb dedicació il·limitada.