Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 3 | 1 |
Aquesta assignatura no té prerequisits; però és recomanable revisar els apunts de l'assignatura de metodologia de segon (104899 Mètodes de Recerca en Comunicació Persuasiva).
Objectius generals
- Og1. Que perdis la por a l’estadística
- Og2. Que agafis confiança per demanar-li una cita
- Og3. Que siguis capaç de realitzar tot un experiment aplicat al camp de la publicitat i les relacions públiques.
- Og4. Que pensis en futur un TFG experimental
Objectius específics
- Oe1. Dotar l'alumnat de les tècniques i instruments estadístics bàsics de tractament, recollida, anàlisi i presentació de dades
- Oe2. Comprendre l’ús, les possibilitats i els límits de l’estadística com a eina per a l’anàlisi de dades.
- Oe3. Promoure la capacitat d'interpretar els informes estadístics derivats d'una recerca.
- Oe4. Conèixer el programa Jamovi i la seva aplicació a la investigació publicitària i de les relacions públiques.
1. Presentació
2. Variables
3. Estadística descriptiva
4. Metodologia experimental
5. Estadística inferencial: comparacions (t-test & Anova); associacions (Khi quadrada i correlacions); GLM.
m1. Classes teòriques i exercicis
m2. Classes de pràctica amb Jamovi
m3. Visionat de vídeos i lectures.
m4. Tutories sobre el projecte experimental.
m5. Es tindrà cura de les qüestions de gènere*.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exercicis pràctics | 37 | 1,48 | 1, 2 |
Teoria | 15 | 0,6 | 1, 2 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories, revisió d'exercicis, etc. | 7,5 | 0,3 | 1, 2 |
Tipus: Autònomes | |||
Anàlisi de dades, treballs en grup, visionat de vídeos, mapes mentals, etc. | 82,5 | 3,3 | 1, 2 |
a1. Proves de coneixements teòrics (±50% de la nota).
a2. Proves i/o exercicis de coneixements pràctics i/o projecte d’assignatura: (±50% de la nota).
a3. Activitat de reavaluació si fos el cas: totes les activitats d'avaluació (test, exercicis, treballs) que no hagin assolit la qualificació de 5 es podran recuperar.
Nota: segons l’evolució del Covid-19 i de l’assignatura aquestes proves podrien modificar-se
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Projectes (presentació) | 50% | 5 | 0,2 | 1, 2 |
Test teòrics | 25% | 1,5 | 0,06 | 1, 2 |
Test teòrics | 25% | 1,5 | 0,06 | 1, 2 |
BIBLIOGRAFIA Jamovi
Badiella, L., Blasco, A., Boixadera, E., Valero, O., Vázquez, A.(2021). Manual de Introducción a Jamovi: una interfaz gráfica para usuarios de R. Barcelona: SEA (UAB).
Elosua Oliden, P., & Egaña, M. (2020). Psicometría aplicada. Guía para el análisis de datos y escalas con jamovi. EHU.
Navarro, D., & Foxcroft, D. (2019). Learning statistics with jamovi: A tutorial for psychology students and other beginners (Version 0.70). Tillgänglig online: http://learnstatswithjamovi. com [Hämtad 14 december].
Quesada, M., Ajenjo, M., & Griera, O. (2021). MUJADES: Manual d'us de jamovi per anàlisi de dades en estudis socials. Barcelona: UAB.
Jamovi