Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | FB | 2 | 1 |
Cap prerequisit contemplat.
S'espera que l'estudiant, al finalitzar el seu estudi sigui capaç de:
1. Introducció: Psicologia i Comunicació Publicitària. Psicologia del consumidor.
1.1. Bases de la investigació en Psicologia de la Percepció aplicada a la PRP
2. Vies d’entrada dels estímuls a l’organisme:
2.1. L’atenció.
2.2. La sensació: els sentits en la percepció publicitària: percepció visual, auditiva i química.
2.3. El procés perceptiu i els factors que l’influencien.
3. Emmagatzematge i recuperació: aprenentatge i memòria.
4. Presa de decisions: via ràpida i via lenta. Les emocions en la publicitat.
La distribució del temps consistirà en:
* 55% de treball autònom.
* 35% de treball dirigit (docència i seminaris).
* 5% d'activitats supervisades.
* 5% d'avaluació.
L'objectiu de l'assignatura és l'aplicació de les teories provinents de la psicologia a la pràctica professional de la publicitat i relacions públiques, per això tant les classes magistrals, com els seminaris i els exercicis pràctics, cercaran que l'alumnat sàpiga aplicar aquests coneixements a problemes reals.
La metodologia docent inclou activitats dirigides, supervisades i autònomes i combinarà i integrarà les classes teòriques amb grups de debat i sessions dirigides de seminaris, i també la realització de tutories presencials.
La integració metodològica es portarà a terme a partir de la utilització de les aules MOODLE de UAB.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l'adequat seguiment de l'assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per factors externs, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases magistrals | 37,5 | 1,5 | 1, 6 |
Seminaris | 15 | 0,6 | 3, 4, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | 3, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs i estudi | 82,5 | 3,3 | 1, 3, 5, 6 |
Les competències i l’assignatura s'avaluaran a través de les següents activitats:
a) AVALUACIÓ CONTINUADA: Per aprovar l'assignatura a l’avaluació continuada totes les avaluacions (examen, treball de curs i seminaris) han de tenir una nota igual o superior a 5 en les següents condicions:
b) RECUPERACIÓ: Hi haurà recuperació de les ACTIVITATS SUSPESES a l'avaluació continuada. Les condicions per fer la recuperació són les següents:
Característiques de la recuperació:
Per aprovar l'assignatura després de la recuperació, totes les recuperacions de les activitats (Examen, Treball de Curs i Seminaris) han de tenir una nota igual o superior a 5 en les següents condicions:
La nota final obtinguda després de la recuperació es calcularà seguint els mateixos criteris que a l’avaluació continuada.
c) PUJAR NOTA: podrà presentar-se a pujar nota l'alumnat que en l'avaluació continuada hagi obtingut una nota igual o superior al 8,5. Per a pujar nota es farà un examen global de l'assignatura tipus test. Si la nota final aconseguida en aquest examen és superior a la nota final aconseguida en l'assignatura en l'avaluació continuada, es procedirà a pujar la nota; si és inferior, la nota final de l'assignatura serà la nota final aconseguida en l'avaluació continuada.
* L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 50% | 2 | 0,08 | 1, 3, 5, 6 |
Participació i informes dels seminaris | 20% | 3 | 0,12 | 4, 6 |
Treball de curs | 30% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Bibliografia Bàsica
Añaños, Elena. (1999). Psicologia de la atención y de la percepción. Guía de estudio y evaluación personalizada. Barcelona: Publicacions de la UAB. Edició electrònica en CD-ROM
Boada Calbet, H. (2001). Processos psicològics bàsics. Barcelona: Ensenyament Obert.
Goldstein, Bruce. (2012). Sensación y Percepción (8ª Edición). Thompson editorial.
Kahneman, D. (2012). Pensar rápido, pensar despacio. Debate.
Morgado, I. (2012). Cómo percibimos el mundo. Revista nº, 1.
Shiffman y Kanuk (2005). “Comportamiento del Consumidor. Madrid: Editorial Pearson.
Vinyals, A. (2019). El consumidor tarado. Barcelona: Amazon.
Bibliografia Complementària
Ariely D. (2008) Las trampas del deseo . Londres: Harper Collins Harper Collins.
Braidot, N. P. (2006). Neuromarketing: neuroeconomía y negocios. Barcelona: NorteSur.
Dooley, R. (2011). Brainfluence: 100 ways to persuade and convince consumers with neuromarketing. John Wiley & Sons.
Dubois, B. y Rovira, A. (1998) Comportamiento del Consumidor. Comprendiendo al Consumidor. Madrid: Prentice Hall, 2ª Edición.
Jauset, Jordi (2014). Música y Cerebro. Una pareja saludable. Barcelona: Círculo Rojo.
Klein, N. (2000) No logo. El poder de las marcas. Barcelona: Paidós.
Manzano, R. et alt. (2012). Marketing sensorial. Comunicar con los sentidos en el punto de venta. Ed. Prentice Hall.
Myers, David G. (2011) Psicologia. 9.a ed. Madrid: Médica Panamericana.
Quintanilla Pardo, I. (2002) Psicología del Consumidor. Madrid:Prentice Hall.
Ruiz Maya, S. Y Alonso Rivas, J. (2013) Casos prácticos de comportamiento del consumidor. Madrid: Editorial ESIC.
Santiago de Torres, J. [et al]. (2006) Procesos psicológicos básicos. 2a ed. Madrid: McGraw-Hill.
Thaler, R. H. (2016). Todo lo que he aprendido con la psicología económica. Barcelona, Deusto.
Zaltman, G. (2003) Cómo piensan los consumidores. Barcelona: Empresa Activa.
AMPLIACIÓ DE TEMES I ARTICLES DE REFLEXIÓ AL BLOG:
http://psicologiadelconsumo.wordpress.com/
No cal programari específic