Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502443 Psicologia | OB | 2 | 1 |
Es recomana haver cursat prèviament l'assignatura La dimensió social de la persona de primer curs.
Es recomana cursar de forma simultània les assignatures de segon curs del primer semestre.
1. Influència social:
1.1 Normalització, uniformitat, conformisme.
1.2 Obediència a l'autoritat.
1.3 Propaganda i persuasió.
1.4 Influència majoritària i Influència minoritària.
2. Grups i moviments col·lectius:
2.1 Definició i tipus de grups.
2.2 Estructura i processos grupals.
2.3 Comunicació en els grups
Sessions teòriques en grup gran en les quals el docent desenvolupa elements teòrics de l'assignatura.
Sessions pràctiques en grups reduits d'anàlisis de casos d'influència social. El segon cas práctic està directament relacionat amb la perspectiva de gènere.
Sessions pràctiques en grups reduits d'aplicació de tècniques de dinàmica de grups.
Nota: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. L’equip docent detallarà a través de l’aula moodle o el mitjà de comunicació habitual el format presencial o virtual/on-line de les diferents activitats dirigides i d’avaluació, tenint en compte les indicacions de la facultat en funció del que permeti la situació sanitària.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisi de casos pràctics, rol playing i dinàmiques de grup (seminari grup petit) | 24 | 0,96 | 3, 4, 5, 8, 9, 11, 12, 14 |
Conferències | 21 | 0,84 | 1, 2, 6, 7, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Debats i tutories virtuals | 15,5 | 0,62 | 15, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 30 | 1,2 | |
Lectura textos | 30 | 1,2 | |
Recerca documentació | 10 | 0,4 | |
Treball en grup | 18 | 0,72 |
Codi Evidència |
Denominació |
Pes |
Format |
Autoria |
Via |
EV1 |
Examen d'alternativa múltiple sobre els continguts del programa de teoria |
50 |
escrit |
individual |
presencial |
EV2 |
Informe grupal sobre els continguts del cas pràctic influencia majoritaria |
12,5 |
escrit |
col·lectiva / individual |
presencial |
EV3 |
Informe grupal sobre els continguts del cas pràctic propaganda i persuasió |
12,5 |
escrit |
col·lectiva / individual |
presencial |
EV4 |
Participació activa en les activitats de les sessions de dinàmiques de grup |
25 |
realització (1) / escrit (2) |
individual |
presencial (1) + virtual (2) |
Entregas/realització d'evidencies:
L'assignatura es considerarà superada si s'obté una qualificació superior o igual al 50%. El còmput de percentatges es realitzarà independentment de la qualificació que s'obtingui en cadascun d'ells.
Un/a estudiant que hagi lliurat evidències d'aprenentatge (conjunt d'elles o una) amb un pes igual o superior al 40% constarà com a “avaluable”.
Recuperació: pot optar l'alumnat que al llarg de l'avaluació continuada hagi realitzat evidències amb un pes igual o major a 2/3 de la qualificació total i hagi obtingut una nota inferior a 5 punts i major o igual a 3,5 punts. La prova de recuperació estarà focalitzada en la evidència d'aprenentatge EV1 i serà de preguntes obertes a desenvolupar. La qualificació final màxima que es pot obtenir a la asignatura mijantçant recuperació és 5.
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
Pautes d'avaluació de la Facultat de Psicologia: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1 - Examen d'alternativa múltiple sobre els continguts del programa de teoria | 50 | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 4, 6, 7, 9, 10, 14 |
EV2- Informe grupal cas pràctic influencia majoritaria | 12,5 | 0 | 0 | 4, 8, 9, 13, 14, 16 |
EV3 - Informe grupal cas pràctic propaganda i persuasió. Relacionat amb la perspectiva de gènere | 12,5 | 0 | 0 | 4, 8, 9, 13, 14, 16 |
EV4 - Participació activa positiva en les activitats de les sessions de dinàmiques de grup i informe individual corresponent | 25 | 0 | 0 | 3, 5, 11, 12, 15 |
Apfelbaum, E. (1989). Relaciones de dominación y movimientos de liberación. Un análisis del poder entre los grupos. En J.F.Morales y C.Huici (Comps.). Lecturas de Psicología Social (pp. 261-295). Madrid: UNED.
Canto, J. M. (1994). Psicología Social e Influencia. Estrategias de poder y procesos de cambio. Málaga: Algibe.
Cialdini, R. (2007). Influence : the psychology of persuasion (1º ed.). New York: Collins.
Doise, W. y Moscovici, S. (1984). Las decisiones en grupo. En S.Moscovici (Ed.). Psicología Social, I. Influencia y cambio de actitudes. Individuos y grupos (pp. 261-278). Barcelona: Paidós,
Hogg, M. (1985). Cohesión de grupo. EnC.Huici (Ed.). Estructura y procesos de grupo (pp. 463-486). Madrid: UNED.
Huici, C. (1987). Definición y tipos de grupo. En C.Huici (Dir.) Estructura y procesos de grupo. (Vol 1). Madrid: UNED.
Huici, C. y Morales, J.F. (dirs.) (2011). Psicología de grupos I. Estructura y procesos. Madrid: UNED.
Huici, C.; Molero, F.; Gómez, Ä. y Morales, J.F. (coords.) Psicología de los grupos. Madrid: UNED.
Milgram, S. (1980). Obediencia a la autoridad: un punto de vista experimental. Bilbabo: Desclée de Brouwer.
Sánchez, J.C. (2002). Psicología de los grupos. Madrid: McGraw Hill
Stangor, C. (2004). Social groups in action and interaction. New York: Psychology Press.
-