Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502443 Psicologia | OB | 2 | 1 |
Es recomana haver superat les assignatures de Psicobiologia de primer curs del Grau en Psicologia: Fonaments de Psicobiologia I i Fonaments de Psicobiologia II.
És recomanable tenir coneixements d’anglès.
Aquesta assignatura es considera de formació bàsica i obligatòria dins del Grau en Psicologia de la UAB. Està ubicada al primer semestre de segon curs, després d’haver cursat a primer curs les assignatures "Fonaments de Psicobiologia I" i "Fonaments de Psicobiologia II". Es donaran per assolits els coneixements bàsics de genètica, neurofisiologia, neuroquímica i neuroanatomia funcional, estudiats a les assignatures precedents.
La Psicologia Fisiològica té un caràcter multidisciplinari, ja que requereix de les aportacions de moltes ciències, principalment psicologia, biologia i bioquímica. L’objectiu general de l’assignatura és el coneixement de les bases biològiques (fonamentalment el sistema neuroendocrí) dels següents processos mentals: consciència, percepció dels estímuls sensorials i planificació i execució de la conducta motora. Ens proposem que en finalitzar l’assignatura l'alumnat serà capaç d'entendre i utilitzar correctament la terminologia pròpia de la Psicologia Fisiològica per a:
Tema 1. Sensació i Percepció
Tema 2. Sentits somàtics
Tema 3. Visió
Tema 4. Audició
Tema 5. Sentits químics: gust i olfacte
Tema 6. Control del moviment
ACTIVITAT DIRIGIDA (30%)
a) Grup sencer (previssó de 12 sessions presencials i 12 sessions virtuals). Sessions de treball basades en:
b) Pràctiques d'aula (4 sessions). Sessions de treball basades en:
c) Pràctiques de laboratori (2 sessions)
• Maquetes dels òrgans sensorials. Activitats d’anatomia i fisiologia dels sitemes sensorials i exercicis de resolució de problemes.
ACTIVITAT SUPERVISADA (5%)
Tutories. Seguiment, de forma presencial o virtual, amb el/la professor/a de forma individual i/o en grup. Es tracten aspectes com:
ACTIVITAT AUTÒNOMA (60%)
ACTIVITAT D’AVALUACIÓ (5%)
Nota: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. L’equip docent detallarà a través de l’aula moodle o el mitjà de comunicació habitual el format presencial o virtual/on-line de les diferents activitats dirigides i d’avaluació, tenint en compte les indicacions de la facultat en funció del que permeti la situació sanitària.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals amb TIC's, debats i educlicks | 33 | 1,32 | 2, 3, 4, 11, 12, 13, 14, 17, 18 |
Classes pràctiques (8h d'aula i 4h de laboratori) | 12 | 0,48 | 1, 4, 5, 6, 8, 12, 15, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de seguiment individualitzats i/o en grups petits (de forma virtual i/o presencial) | 8 | 0,32 | 5, 15, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Consulta i lectura comprensiva de diversos materials | 20 | 0,8 | 1, 4, 5, 8, 12, 16 |
Elaboració i presentació de treballs en grup | 12 | 0,48 | 1, 5, 8, 9, 15, 16 |
Estudi de la matèria | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 11, 12, 13, 14, 17, 18 |
Exercicis i activitats | 20 | 0,8 | 2, 3, 4, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 18 |
Recerca informació | 11 | 0,44 | 1, 5, 8, 16 |
L’avaluació de l’assignatura és continuada i es durà a terme mitjançant la realització de diferents proves en les quals l'alumnat haurà de demostrar que ha assolit les competències i superat els resultats d’aprenentatge corresponents. De cadascuna de les activitats d’avaluació s’indica el seu pes en la nota final:
1. EV1. Evidència d’aprenentatge 1 (obligatòria, primer període avaluatiu): prova presencial individual escrita o oral de desenvolupament i/o preguntes curtes/test sobre els temes 1, 2 i 3 (40%).
2. EV2. Evidència d’aprenentatge 2 (obligatòria, segon període avaluatiu): prova presencial individual escrita o oral de desenvolupament i/o preguntes curtes/test sobre els temes 4, 5 i 6 (40%).
3. EV3. Evidència d’aprenentatge 3 (optativa, en les sessions de pràctiques d'aula): Presentació breu, defensa oral i lliurament d’un resum sobre un treball realitzat en grup (20%).
4. EV4. Evidència d’aprenentatge 4 (optativa): Activitats de seguiment de l'assignatura (5%).
Els criteris d’avaluació seran els següents:
a) Realització de totes les evidències d’aprenentatge obligatòries (EV1 i EV2).
b) Es considerarà avaluable l’alumnat que hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior al 40%.
c) La nota final de l’assignatura s’obtindrà a partir de la suma ponderada dels resultats obtinguts en totes les activitats d’avaluació realitzades.
d) S’aprovarà l’assignatura amb una suma ponderada (de totes les evidències realitzades) que sigui igual o superior a 5 punts sobre 10, amb un mínim de 3,5 punts (en una escala de 0 - 10) en cadascuna de les 2 evidències obligatòries (EV1 i EV2).
e) A la prova de recuperació podrà optar l'alumnat que hagi realitzat les evidències obligatòries EV1 i EV2 i que obtingui una qualificació global d’avaluació continuada (EV1+EV2+EV3+EV4) inferior a 5 punts i igual o superior a 3,5 punts sobre 10. La prova de recuperació consistirà en la repetició de l'EV1 i/o EV2 segons el criteri del/la professor/a. El criteri d'assignatura superada serà el mateix que per a l'avaluació continuada (apartat d), i es substituirà la nota de l'evidencia recuperada. Així, cal obtenir una puntuació mínima de 3,5 en la provade recuperació d'una evidència concreta (EV1 i/o EV2) per tal de poder superar l'assignatura (amb una nota global igual a superior a 5). Si s'opta a la recuperació la nota numèrica màxima possible de l'assignatura serà de 7 sobre 10. En cas de no assolir els requisits establerts, la nota màxima que es consignarà a l'expedient acadèmic podrà ser de 4,5 punts.
f) L'alumnat de segona matrícula o posterior podrà escollir, abans de la data que s’especifiqui a principi de curs, seguir l’avaluació continuada o bé realitzar una prova única de síntesi sense possibilitat de recuperació, la qual consistirà en una prova escrita amb preguntes sobre tot el contingut de l’assignatura.
g) En els grups 1, 2, 3 i 4 l'enunciat dels exàmens serà en català i en anglès en el grup 5. Tal com s'indica al document de la Facultat de Psicologia sobre criteris de traducció de proves d'avaluació, es pot sol·licitar que l'examen sigui traduït al castellà sempre que, de forma justificada, s'adreci formalment i per escrit a la coordinació de l'assignatura abans de la setmana 4 del semestre.
-------------------
Enllaç a les Pautes d'Avaluació de la Facultat de Psicologia: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Enllaç als Criteris de traducció de proves d'avaluació de la Facultat de Psicologia: https://www.uab.cat/doc/DOC_Criteris_proves_avaluacio_2021
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1. Prova presencial individual escrita o oral de desenvolupament o pregunta curta. | 40 | 2 | 0,08 | 3, 4, 7, 11, 12, 13, 17, 18 |
EV2. Prova presencial individual escrita o oral de desenvolupament o pregunta curta. | 40 | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 7, 11, 12, 13, 14, 18 |
EV3. Presentació breu, defensa oral i lliurament d'un resum sobre un treball realitzat en grup | 20 | 0 | 0 | 1, 3, 5, 6, 8, 9, 12, 13, 15, 16, 18 |
EV4. Activitats d'avaluació continuada. | 5 | 0 | 0 | 1, 3, 5, 8, 10, 13, 16, 18 |
-