Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500798 Educació Primària | OT | 4 | 0 |
Per cursar aquesta assignatura és aconsellable tenir una base pràctica en l'àmbit de l'Expressió Corporal.
L'alumnat haurà de ser capaç de:
- L'Expressió Corporal i el LLenguatge Corporal.
- L'expressivitat corporal com estudi del moviment en l'espai.
- L'expressivitat corporal com estudi del moviment en l'espai ocupat pels altres.
- L'exploració expressiva del temps.
- L'expressió de les emocions.
- Mesura i avaluació de l'expressivitat humana.
- Creació d'un espai ficcional i espectacular com a plataforma per aplicar els diferents recursos d'expressivitat corporal.
L'assignatura consta de sessions teòriques i sessions pràctiques:
Les sessions teòriques es realitzaran, fonamentalment, mitjançant exposicions per part de la professora en relació als continguts bàsics del temari. Estimulant la participació de l’alumnat.
Les sessions pràctiques, comportaran un important treball corporal vivenciat per part de l’alumnat. Aquest treball es farà a partir de l'aplicació de diverses metodologies. La professora també aportarà el suport teòric adient a la pràctica i, estimularà que l’alumnat reflexioni a partir de la seva vivència.
Les primeres sessions es duran a terme, bàsicament, a partir de les propostes de la professora però, a partir d'aquestes, l'alumnat passarà a ser l'autèntic protagonista del seu aprenentatge, sent essencial la seva participació i intervenció. Doncs, en grups reduïts, es desenvoluparà un projecte susceptible de ser representat.
En una de les darreres sessions es destinarà 15' perquè l'alumnat pugui respondre les enquestes sobre l'avaluació de l'actuació docent i sobre l'avaluació de l'assignatura.
AVÍS IMPORTANT:
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions teòrico-pràctiques | 45 | 1,8 | 1, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Les sessions pràctiques supervisades | 20 | 0,8 | 1, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i treball personal de l'alumne | 0 | 0 | 7 |
Estudi i treball personal de l'alumne | 75 | 3 | 1, 13 |
AVÍS IMPORTANT:
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
TASQUES AVALUATIVES I PERÍODES DE REALITZACIÓ/LLIURAMENT
Individuals
- Treball, per escrit, de reflexió crítica sobre dos espectacles de teatre i/o dansa profesional (15%). Lliurament: entre Desembre/2021 i Gener/2022
- Diari de l'assignatura -activitat complementaria- (10%). Lliurament: Desembre/2021
Parelles
- Representació d'un exercici E-S (10%). Data de representació: Novembre/2021 (La representació es farà per parelles però serà avaluada individualment).
Trios
- Comentari raonat, per escrit, de cada sessió (5%). Es realitzarà i lliurarà al finalitzar cada sessió.
- Treball basat en un aspecte del Llenguatge Corporal (20%). Període de realització: entre Desembre/2021 i Gener/2022
Grups reduïts
- Representació d'un exercici sobre E-T (10%). Data de representació: Octubre/2021 (La representació es farà en grups reduïts però l'avaluació serà individual).
- Projecte artístic-expressiu (30%). Data de representació: Desembre/2021 (El 20% del Projecte -corresponent a la part eminentment pràctica-, serà avaluada de forma individual).
Observacions
- Quant a la revisió de les diferents tasques avaluatives realitzades l'alumnat disposarà d'una tutoria la setmana següent a la seva realització.
- Si la nota final de l'assignatura és un suspens, es pot optar recuperar aquella/es activitat que no s'hagi superat. La qualificació màxima que es pot obtindre en la/es activitat que es recuperi és un 5/10. La recuperació es farà durant les dues darreres setmanes d'acabar el primer semestre.
- Per obtenir la màxima qualificació és necessari presentar l'activitat complementària. Aquesta activitat, a diferència de les altres, només es tindrà en compte a la valoració final, si s'ha assolit una qualificació igual o superior a 5.
Per aprovar l'assignatura:
- S'ha d'assistir (com a mínim) al 80% de les sessions realitzades.
- S'ha de mostrar, en les activitats que es proposin, una bona competència comunicativa general -tant oralment com per escrit- i, un bon domini de la llengua en que s'imparteix l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Individual: Diari/dossier de l'assignatura (activitat complementaria) | 10% | 0 | 0 | 7, 13 |
Individual: Treball, per escrit, de reflexió crítica sobre dos espectacles | 15% | 0 | 0 | 1, 3, 13 |
Per grups reduïts: Projecte artístic-expressiu. | 30% | 10 | 0,4 | 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Per grups reduïts: Representació d'un exercici | 10% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 7, 13 |
Per parelles: Representació d'un exercici | 10% | 0 | 0 | 3, 7, 13 |
Per trios: Comentari raonat, per escrit, de cada sessió pràctica. | 5% | 0 | 0 | 1, 4, 13 |
Per trios: Treball entorn del Llenguatge Corporal | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 12, 13 |
EXPRESSIÓ I LLENGUATGE CORPORAL/DANSA I DRAMATITZACIÓ
ALVAREZ-NOVOA, C. (1995). Dramatización: el teatro en el aula. Barcelona: Octaedro
BERNARD, M. (1994). El cuerpo. Un fenómeno ambivalente. Buenos Aires: Paidós
BIRDWHISTELL, R.L (1970). Kinesics and Context. Traduït com El lenguaje de la expresión corporal. 1979 Barcelona: Gustavo Gili
BOAL, A. (1997). Juegos para actores y no actores. Barcelona: Alba Editorial
CASTAÑER, M. (2000). Expresión corporal i danza. Barcelona: INDE
DARWIN, Ch. (1984). La expresión de las emociones en los animales y en el hombre. Madrid: Alianza
DAVIS, F. (1976). La comunicación no verbal. Madrid: Alianza
EINES, J., MANTOVANI, A. (2002). Didáctica de la dramatización. Barcelona: Gedisa
KNAPP, M.L. (1995). La comunicación no verbal. El cuerpo y el entorno. Barcelona: Paidós
LAFERRIÈRE, G., MOTOS, T. (2003). Palabras para la acción. Ciudad Real: Ñaque
LEARRETA, B. et altri (2005). Los contenidos de expresión corporal. Barcelona: INDE
LEPECKI, A (2009). Agotar la danza. Performance i política del movimiento. CdL, Barcelona: Universidad de Alcalá i Mercat de les Flors
MACIÀ, S. (1998). "Consideraciones sobre la evaluación de la Expresión Corporal en la Educación Primaria". A Actas XVI Congreso Nacional de Educación Física. Universidad de Extremadura, Badajoz.
MACIÀ, S. (1999). "¿Existen las técnicas de Expresión Corporal? A La Educación Física en el sigl XXI. Actas del I Congreso Internacional de educación Física. Jerez.
MATEU, M. et altri (1992). 1000 ejercicios y juegos aplicados a las actividades corporales de expresión. Vol. I y II. Barcelona: Paidotribo
MONTESINOS, D. (2004). La Expresión Corporal. Su enseñanza por el método natural evolutivo. Barcelona: INDE
RENOBELL, G. (2009). Todo lo que hay que saber para bailar en la escuela. Barcelona: INDE
VICIANA, V. i ARTEAGA, M. (1997). Las actividades coreográficas en la escuela. Barcelona: INDE
S'utilitzarà bàsicament les Aules Moodle de la UAB per fer activitats de grups.