Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OT | 4 | 0 |
Aquesta assignatura no te prerequisits
Des que es va promulgar la Llei de PRL 31/1995, el RD 39/1997 dels Serveis de Prevenció i les seves modificacions parcials posteriors, s’ha proporcionat des de diferents Universitats i entitats homologades la major part de la formació tècnica necessària per formar als professionals del sector de la prevenció de riscos laborals i per poder desenvolupar les seves funcions com a tècnics bàsics, intermitjos i superiors en prevenció de riscos laborals i en les diferents disciplines tècniques (Seguretat, Higiene Industrial, Ergonomia - Psicosociologia) i disciplina mèdica (Medicina del treball).
En la major part d’ aquestes formacions tècniques no s’està oferint als alumnes cap tipus de directrius que incideixin en la importància de les habilitats directives, lideratge i de gestió. Per tal de dirigir una empresa de prevenció, sigui quina sigui la seva modalitat (SPA, SPP o SPPM) o un departament d’una organització preventiva cal tenir una perspectiva i coneixement de direcció que permeti una gestió competent, eficient i eficaç de l’empresa i el projecte que es lidera.
Aquestes esmentades habilitats directives i de gestió, han de proporcionar una visió global del funcionament i funcions de l’empresa i un domini de les principals activitats que tot director, líder o gestor ha de realitzar: planificar, gestionar, organitzar i dirigir.
En el desenvolupament d’aquesta assignatura es proporcionaran les eines necessàries perquè l’expert en prevenció pugui dirigir i liderar la seva pròpia empresa de prevenció o per compta aliena. Amb aquest coneixements i eines es podrà garantir que l’alumne disposi de coneixements suficients per tal de gestionar l’organització o departament amb la màxima eficàcia, en coordinació o integració amb les altres departaments existents en l’empresa de prevenció.
L’objectiu general d’aquest curs és preparar a l’alumne per a la direcció i gestió de la prevenció de riscos laborals en un servei de prevenció aliè o propi d' una organització empresarial i en concret:
Per tant l'objectiu general d'aquesta formació és preparar a l’alumne pel lideratge i per a la direcció i gestió de la prevenció de riscos laborals en un servei de prevenció propi o aliè d'una organització empresarial amb una formació pericial. Dotar als alumnes d’una formació directiva altament especialitzada i vinculada a la pràctica professional actual d’un directiu. Transmetre habilitats directives i de gestió necessàries per poder proporcionar una visió global del funcionament i funcions de l’empresa de prevenció, ja sigui pròpia o aliena. L’alumne adquirirà les eines necessàries per convertir-se en expert en prevenció i pugui dirigir la seva empresa o una altre per compta aliena, amb eficàcia. Dotar als alumnes de les eines que els permetin definir, establir i mantenir al dia un sistema de gestió de la prevenció que garanteixi i faci rendible la prevenció en l’empresa. Dominar les principals activitats que tot director, líder empresarial o gestor ha de realitzar: planificar, estionar, organitzar i dirigir.
INTRODUCCIÓ
DIRECCIÓ SERVEI DE PREVENCIÓ ALIÈ com empresa de serveis
LIDERATGE i PRESA DE DECISIONS DIRECTIVES
DIRECCIÓ TÈCNICA SERVEIS DE PREVENCIÓ des de la perspectiva tècnic-jurídica pericial
DIRECCIÓ DE SERVEIS DE PREVENIÓ PROPIS I MANCOMUNATS
TREBALL TRANSVERSAL
Les classes a l'aula corresponen a una metodologia magistral en la qual, durant la primera hora, el o els professors exposaran la teoria de la matèria objecte d'estudi, la resta correspondrà a les sessions pràctiques on els alumnes treballaran individualment o en grup, discutint sobre els conceptes tractats en la sessió, els materials reflexius i resolent casos pràctics concrets.
Els continguts treballats en les sessions teòriques seran avaluats mitjançant proves escrites avaluables.
Els continguts treballats en les sessions pràctiques seran també avaluats mitjançant el lliurament dels treballs realitzats (en l’aula o via Moodle segons el cas). Les classes pràctiques a l'aula, consistiran en el desenvolupament d'exercicis i treballs individuals o en grup, aplicant a la pràctica alguns dels conceptes tractats en les classes teòriques. Aquestes tasques poden ser reflexions individuals, exercicis en grup, presentacions de casos, etc.
El desenvolupament, l’estudi, la lectura bibliogràfica obligatòria i recomanada, així com la resolució d'exercicis fora de l’aula ocuparan també una part significativa del temps de dedicació del alumne a l’assignatura.
Durant el semestre es realitzarà un TREBALL TRANSVERSAL que s'explicarà de forma detallada durant les primeres sessions d'aquesta assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Classes Magistrals | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisada | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Autònoma | 94 | 3,76 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
L'alumnat realitzarà proves d'avaluació continuada (PAC) que lliurarà a través de l'aula Moodle.
L'alumnat realitzarà una avaluació mitjançant prova escrita presencial sobre la matèria tractada que tindrà lloc en la data programada a l'Escola. Aquesta prova podrà ser oral a criteri del professor.
L'alumnat tindrà de fer dos tasques respecte la lectura obligatòria contemplada a l'apartat de bibliografia de l'assignatura
Cadascun d'aquest tres apartats avaluats s'ha de superar amb una nota mínima de 5
Re-avaluació: La nota mínima per a poder accedir a recuperar la assignatura és de 3,5 (en el examen presencial final)
En cas de no superar l'assignatura d'acord amb els criteris abans esmentats (avaluació continuada), es podrà fer una prova de recuperació en la data programada en l'horari, i que versarà sobre la totalitat dels continguts del programa. Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. No obstant això, la qualificació que constarà a l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-Aprovat.
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació han de presentar la petició emplenant el document que trobareu a l'espai Moodle de Tutorització EPSI.
Plagi: Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. en cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0 ". Les proves / exàmens podran ser escrits i / o orals a criteri del professorat.
Alumnes que tornen a cursar l’assignatura: En lo relatiu a aquells alumnes que han de tornar a cursar l’assignatura, cal subratllar que la metodologia d’avaluació es la mateixa que per la resta d’alumnes
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació continuada: Resolució i lliurament de casos pràctics resolts a l'aula: Resolució i lliurament de treballs individuals penjats al MOODLE. Lectura obligatoris del llibre referit a la bibliografia. | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Avaluació: prova escrita final | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Treball transversal | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Bibliografia OBLIGATORIA per treballar dins del curs:
LIDERANDO EL ¿BIENESTAR? LABORAL: ORDEN O CAOS. Autor: Dr Miquel Àngel Serrat. Editorial BOSCH EDITOR. Any 2017
Bibliografia recomenada:
Enllaç registre dels serveis de prevenció aliens de Catalunya
Enllaç Acreditació de entitat especialitzada com a servei de prevenció aliè
Aquesta assigantura farà servir el programari bàsic del paquet d'office 365