Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500891 Infermeria | OB | 3 | 2 |
No hi ha prerequisits.
TEORIA
Classes magistrals en les que s'imparteixen continguts teòrics i es repassen les darreres evidències científiques i opinió d'experts.
PRÀCTIQUES DE LABORATORI
Entorn de simulació de baixa fidelitat. Grups de 15 estudiants aproximadament. Cada estudiant haurà de preparar-se unes lectures a casa el contingut de les quals serà imprescindible per a poder pràcticar les tècnitques de valoració i intervenció que es duran a terme.
SEMINARIS
Es tracta d'un espai d'aprenentatge en grup mitjà en el que l'alumnat ha de treballar al voltant d'unes situacions clíniques plantejades amb la supervisió d'un/a docent. L'actitivat comporta lectura prèvia a casa, discussió grupal, disseny d'intervencions i exposicions orals grupals.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques de laboratori | 12 | 0,48 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 11 |
SEMINARIS | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 14 |
TEORIA (TE) | 25 | 1 | 2, 4, 5, 6, 9, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
ESTUDI PERSONAL/ LECTURA D'ARTICLES | 97 | 3,88 | 1, 4, 5, 7, 8, 11, 13 |
1. Exàmen. Suposa el 45% de la nota final. Es tracta d'un examen tipus test que inclou els continguts treballats a totes les activitats docents de l'assignatura.
2. Defensa oral de treballs: Suposa el 45% de la nota final. El grup gran es divideix en 4 subgrups els quals tindran assignat un/a docent. Es treballaran 3 casos que hauran de resoldre's en una exposició oral grupal. S'avaluarà fent servir una rúbrica dissenyada per a tal fi que estarà disponible a Moodle. S'avaluarà fonamentalment la capacitat per a identificar i prioritzar problemes, la revisio de la literatura, i la proposta d'intervenció-avaluació.
3. Lliurament d'informes (autoavaluació): Suposa el 10% de la nota final. Dos dies després de finalitzar cada situació, cada estudiant haurà de lliurar, via Moodle, un informe autoavaluatiu de 2 pàgines màxim on reflexioni i avaluï el seu grau d'assoliment de les competències incloses en la guia. El format de l'exercici és lliure. Així mateix, ha de quedar clar quin coneixement ha estat adquirit i qual no.El informe ha de ser realista, ha d'estar justificat de forma clara, i ha d'incloure una nota numèrica entre el 0 i el 10 . L'informe serà revisat pel tutor responsable de cada grup de seminari especialitzat. En cas de gran discrepància amb l'opinió del docent, el document serà retornat a l'estudiant perquè reflexioni sobre la seva avaluació i la rectifiqui. No s'acceptaran autoavaluacions fora del període establert. El no lliurament de l'exercici suposa una qualificació de 0. El fet de confirmar-plagi en qualsevol dels exercicis suposarà el suspens immediat de l'assignatura.
OBTENCIÓ DE LA QUALIFICACIÓ FINAL:
El requisit per a l’obtenció de la nota final és haver-se presentat a totes les parts avaluatives i haver obtingut en cadascuna d'elles una nota superior o igual a 5.
Es considerarà no avaluable quan el/la estudiant hagi faltat a 2 o mes sessions de seminari o pràctiques de laboratori, sense causa justificada.
La qualificació final de l'assignatura serà el sumatori de les diferents parts que la configuren. Segons l’acord 4.4 del Consell de Govern 17/11/2010 de la normativa d’avaluació, les qualificacions seran:
L'alumant té dret a la revisió de les proves d’avaluació. Per a tal fi es concretarà la data en Moodle.
Els/les estudiants que no hagin superat l’assignatura per mitjà de l’avaluació continuada es podrà presentar a una prova de recuperació al final de l'assignatura.
Les situacions especials i particulars es valoraran pel coordinador de l'assignatura i el/la tutor/a del grup.
Totes les eines avaluatives estaran disponibles a Moodle a l'inici de l'assignatura.
Absències:
Es consideren absències justificades a les pràctiques de laboratori i seminaris les següents situacions:
Fora d'aquestes situacions, cada absència suposarà una reducciód'un punt er cada absència en la nota final, fins a un màxim de 3 absències.
Qualsevol signe de deshonestedat acadèmica, com ara plagi o manipulació de documents d’avaluació, etc., o qualsevol actitud discriminatòria, violenta o irrespectuosa cap a companys/es i/o docents, suposarà el suspens immediat de l’assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Defensa oral de treballs | 45% | 0 | 0 | 2, 4, 5, 8, 9, 12, 13, 14 |
Exàmen | 45% | 0 | 0 | 2, 3, 5, 6, 9, 10, 11 |
Lliurament d'informes | 10% | 1 | 0,04 | 1, 4, 7, 8, 13 |
Arnott, J. (2012). Introduction to Community Nursing Practice. McGraw-Hill.
Associació d’Infermeria Familiar i Comunitària de Catalunya: AIFiCC. (s. f.). Recuperado 14 de julio de 2020, de https://www.aificc.cat/
Ayuso Murillo, D., Tejedor Muñoz, L., & Serrano Gil, A. (2018). Enfermería familiar y comunitaria: actividad asistencial y aspectos ético-jurídicos. Díaz de Santos.
Caja López, C. (2003). Enfermería comunitaria III: atención primaria. Masson.
Caja López, C., & López Pisa, R. M. (2000). Enfermería comunitaria: educación sanitaria. Masson.
CAMFiC, Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària. (s. f.). Recuperado 14 de julio de 2020, de http://www.camfic.cat/
Chilton, S., & Bain, H. (2017). A Textbook of Community Nursing (2nd ed.). Routledge.
del Pino Casado, R. (2015). Enfermería familiar y comunitaria. Unidades didácticas. Universidad de Jaén, Servicio de Publicaciones.
Drennan, V., & Goodman, C. (2014). Oxford Handbook of Primary Care and Community Nursing (2nd ed.). OUP Oxford.
Klainberg, M., Holzemer, S., & Leonard, M. (2011). Enfermería comunitaria: una alianza para la salud. McGraw-Hill Interamericana,.
Martínez Riera, J. R., & del Pino Casado, R. (2014). Manual práctico de enfermería comunitaria. Elsevier.
PAPPS - Programa de Actividades Preventivas y de Promoción de la Salud. (s. f.). Recuperado 14 de julio de 2020, de https://papps.es/
Mendeley