Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500893 Logopèdia | FB | 1 | 1 |
Cap.
- Conèixer les línies generals del desenvolupament humà des del naixement fins a la pre-adolescència
- Determinar les principals fites que s’assoleixen en les diferents etapes del desenvolupament.
- Conèixer els processos implicats en el desenvolupament en diferents entorns socioculturals
Bloc 1. Introducció a l’estudi del desenvolupament humà: conceptes bàsics, principals orientacions teòriques en la Psicologia del desenvolupament
Bloc 2. El desenvolupament físic i psicomotor.
Bloc 3. El desenvolupament cognitiu
Bloc 4. El desenvolupament socioafectiu.
Bloc 5. El desenvolupament de la personalitat i psicosexual
Bloc 6. El context escolar i familiar durant la infància
Es combinaran sessions magistrals on s'exposaran els continguts teòrics amb sessions pràctiques d'aula en les quals s'integraran tots aquests coneixements a través d'activitats participatives.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques d'aula | 30 | 1,2 | 1, 2 |
Teoria | 22,5 | 0,9 | 1, 2 |
Tipus: Supervisades | |||
Exposicions | 0,5 | 0,02 | 1, 2 |
Tutories de seguiment dels treballs en grup | 1 | 0,04 | 1, 2 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi de continguts | 48 | 1,92 | 1, 2 |
Treball pràctic | 48 | 1,92 | 1, 2 |
El pes de la teoria és del 60% de la nota final, mentre que les pràctiques comporten el 40% de la mateixa.
Les activitats 01 a 03 es presentaran individualment, tot i que poden realitzar-se individualment o en grup. L'activitat 04 es realitzarà en grup.
La nota final de l'assignatura serà la suma de les qualificacions obtingudes en les activitats 01 a 04, segons els percentatges especificats en el quadre "Activitats d'avaluació". L'assignatura es considerarà superada si la suma de puntuacions, pondararda pels respectius percentatges, és superior a 5. Per tant, no cal aprovar per separat teoria i pràctiques.
Per a accedir a la prova de recuperació cal haver realitzat un mínim de dues activitats (entre la 01 i la 04) les quals permetin accedir al 60% de la puntuació de l'assignatura. Si se n'han realitzat menys de dues es considerarà com a NO AVALUABLE. La prova de recuperació de teoria consistirà en un examen de resposta múltiple de 40 preguntes sobre els continguts tractats. La recuperació de les pràctiques consistirà en el treball previst en l'activitat 04.
No es preveu que estudiant matriculats per segona o posterior vegada siguin avaluats mitjantçant una prova de síntesi no recuperable.
Normativa facultat: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.htm
Nota: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. L’equip docent detallarà a través de l’aula moodle o el mitjà de comunicació habitual el format presencial o virtual/on-line de lesdiferents activitats dirigides i d’avaluació, tenint en compte les indicacions de la facultat en funció del que permeti la situació sanitària.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
01. Examen telemàtic sobre els continguts introductoris (setmana 6) | 20 % | 0 | 0 | 1, 2 |
02. Mapa conceptual telemàtic (setmana 11) | 20 % | 0 | 0 | 1, 2 |
03. Anàlisi telemàtica d'un material videogràfic (setmana 15) | 20 % | 0 | 0 | 1, 2 |
04. Treball de pràctiques (desembre) | 40 % | 0 | 0 | 1, 2 |
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA
BERMEJO, V. (1994): Desarrollo cognitivo. Madrid: Síntesis.
BERGER,K.S. i THOMSON, R.A. (2007) Psicología del desarrollo: inafancia y adolescencia. Madrid: Editorial Médica Panamericana
CÓRDOBA, A.I, DESCALS, A. i GIL, M.D. (Coords.) (2006) Psicología del desarrollo en la edat escolar. Madrid: Pirámide
CARRETERO,M.,PALACIOS,J. Y MARCHESI,A. (1984)Psicología Evolutiva I Alianza psicología.
CASTELLVI, P. (1994): Teories i models. Introducció a la psicologia evolutiva i educativa. Barcelona: Biblioteca universitaria Enciclopedia Catalana/Universitat Ramon Llull.
DELVAL,J. (1994) El desarrollo humano. Madrid: Siglo XXI Editores.
ENESCO, Ileana (2004): El desarrollo del bebé. Cognición, emoción y afectividad. Madrid: Alianza editorial.
GARCÍA MUÑOZ, A (2010) Psicología del desarrollo en la etapa de educación primaria.Madrid:Pirámide
HOFFMAN,L.; PARIS,S.; HALL,E. (1995) Psicología del desarrollo hoy. Madrid: McGraw-Hill
MUÑOZ,V. et al.(2011) Psicología del desarrollo aplicada a la Educación. Madrid: Pirámide
PALACIOS,J.;MARCHESI A.; COLL,C (2001) Desarrollo Psicológico y Educación Vol I. Madrid. Alianza
PAPALIA, D.E. et al. (2013) Desarrollo humano Mc Graw Hill. México
PERINAT,A. (Comp.) (2003): Psicologia del desarrollo. Un enfoques sistémico Barcelona EDIUOC
SILVESTRE,N. i SOLÉ, M.R. (1993) Psicología Evolutiva: Infancia y preadolescencia.Ediciones CEAC.Barcelona.
SHAFFER, D. (2000) Psicología del desarrollo. Infancia y adolescencia. Madrid: Thomson editores.
VASTA,R., HAITH,M. I MILLER,S.A. (2001) Psicología infantil. Barcelona: Ariel
Bibliografia específica
BARRIO GANDARA,M.V. del (2005) Emociones infantiles MadridPirámide. Colección Ojos Solares
HOWE,Ch. (2010) Peer Groups and children's Development. Wiley-Blackwell
LAFUENTE,M.J. i CANTERO, M.J. (2010) Vinculaciones afectivas. Apego, amistad y amor. Madrid: Ediciones Pirámide
LARSEN, R.J. BUSS,D.M.(2005) Psicologia de la Personalidad McGraw Hill
LÓPEZ,F.(Coord.) (2001) Desarrollo afectivo y social. Madrid: Pirámide, DL
Les aplicacions necessàries per a realitzar les evidències es posaran a disposició al Campus Virtual. Consisteixen en els aplicatius "Tester" i "Mapper" que s'executen en sistemes Windows.