Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OB | 2 | 1 |
Cal tenir capacitat per llegir i comprendre textos acadèmics en anglès. És convenient, encara que no és obligatori, tenir superada l'assignatura "Introducció a l'Economia" de primer curs.
Al finalitzar l’assignatura, l’alumne serà capaç de:
- Comprendre texts econòmics de revistes i diaris generals d’economia amb especial referència a l'Àsia Oriental.
- Comprendre la posició i el paper de l'Àsia Oriental a l'economia mundial.
- Conèixer i comprendre l'economia política de les diferents pautes de creixement i desenvolupament dels països de l'Àsia Oriental.
- Presentar un informe sobre algun aspecte concret d'un país o sector econòmic de l'Àsia Oriental.
Tema 1: Entorn econòmic de l'Àsia Oriental. Integració regional i globalització.
Tema 2: Japó: La Restauració Meiji. Imperialisme i economia de postguerra.
Tema 3: Japó: El miracle econòmic japonès i les dècades perdudes.
Tema 4: Els quatre tigres asiàtics: Corea del Sud, Taiwan, Hong-Kong i Singapur.
Tema 5: Xina: Economia planificada. Reformes i desenvolupament econòmic.
Tema 6: La Xina i l'economia global. Comerç, inversió i projecció exterior.
Tema 7: Les economies emergents del sud-est asiàtic.
1. Activitats dirigides:
- Exposició del professor/a dels temes generals. A fi i efecte d’assolir els objectius establerts, aquesta assignatura se centra en classes teòriques.
- Resolució d’exercicis teòrics-pràctics amb els estudiants, en grup o individualment.
- Debats entre estudiants sobre el tema exposat i prèviament llegit o explicat.
- Presentacions.
2. Activitats supervisades:
- Exercicis per casa, lectures obligatòries.
3. Activitats autònomes:
- Treball de lectura i redacció, individualment o en grup.
- Resum de les classes, comentari sobre texts, articles, llibres, etc.
L'estudiant ha de tenir en compte les notícies i les informacions publicades al Campus Virtual / Moodle.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes, exercicis teòrics i pràctics, presentacions i debats. | 50 | 2 | 2, 4, 5, 14, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis, lectures obligatòries. | 34 | 1,36 | 1, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i treballs escrits. | 45 | 1,8 | 1, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 16 |
Avaluació continuada, la nota final és el resultat de ponderar:
- un 30% la nota del treball individual o col·lectiu
- un 35% la nota de l'examen primera part del curs
- un 35% la nota de l'examen segona part del curs
Altres consideracions
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
L'estudiant es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas es podrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0.En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Es considera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. En el cas de còpia entre dos estudiants, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen parcial I | 35% | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 5, 9, 14, 15 |
Examen parcial II | 35% | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 5, 9, 14, 15 |
Treball individual o col·lectiu | 30% | 17 | 0,68 | 1, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 16 |
International economics : theory and policy / Paul R. Krugman, Maurice Obstfeld / Pearson / 2018 (document electrònic i llibre en paper disponible a la Biblioteca de Ciències Socials)
El Nuevo orden internacional en Asia-Pacífico / coordinadores Pablo Bustelo, Fernando Delage / Piramide / 2002 (llibre en paper disponible a la Biblioteca de Ciències Socials)
No es farà ús de programari específic.