Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | FB | 1 | 2 |
És recomanable que l’estudiant tingui unes habilitats de base mínimes per a la gestió d’elements pel que fa a carpetes i fitxers (crear, moure, copiar, enganxar, eliminar, comprimir i descomprimir, etc.) i aplicacions (obrir, tancar, moure finestres, alternar entre sessions, etc.).
La funció d’aquesta assignatura és iniciar l'alumnat en l’ús dels recursos tecnològics generals aplicats a l’edició, la gestió i la cerca de dades científico-econòmiques i d’humanitats relacionats amb els estudis d’Àsia Oriental.
En acabar l’assignatura l'alumnat haurà de ser capaç de:
Recopilar |
Gestors de bibliografia |
Mendely i Zotero |
Eines de gestió de projectes: Trello, diagrama Gantt, etc. |
Cercadors, 'internet |
|
||
Elaborar |
Fulls de càlcul |
Excel, Calc, Full de càlcul de Google. |
|
Eines per compartir arxius |
Google dirve, dropbox, etc. |
||
Eines GIS |
Google maps |
||
Analitzar |
Mapes conceptuals |
C-Map Tools |
|
Difondre |
Edició de textos |
Funcions d'edició, recursos lingüístics, automatització de l'edició, edició en llengües d’Àsia Oriental. |
|
Infografies |
Piktochart, Infogram |
||
Presentacions |
Presentació a l’aula del treball en grup Retòricai argumentació |
||
Edició web |
Google Sites, Wordpress |
Les activitats seran fonamentalment demostracions pràctiques i les exposicions del professorat tindran per objectiu l’adquisició de les habilitats i coneixements de les eines i recursos informàtics seleccionats per la seva relació amb els estudis d’Àsia Oriental.
Hi haurà treballs compartits amb les assignatures Introducció a les Ciències Polítiques i Introducció a l'Antropologia.
Metodologia basada en l'avaluació continuada:
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions de la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exposicions del professor a l'aula | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4 |
Presentacions a l'aula | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4 |
Resolució d'exercicis | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories programades | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Aprenentatge d'eines | 20 | 0,8 | 1, 3, 4 |
Cerca de documents i recursos | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4 |
Posada en pràctica d'habilitats | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4 |
L'avaluació és continuada. L’alumnat ha de demostrar el seu progrés realitzant les activitats d'avaluació que s'especifiquen a la taula següent.
Projecte individual |
|
Tractament de dades i gràfics |
10% |
Infografia (elaboració i presentació) |
25% |
Memòria |
15% |
Ex. Transversal (Ressenya article) - Aspectes formals i bibliografia |
10% |
Projecte grupal |
|
Disseny del projecte |
5% |
Creació del lloc web |
20% |
Presentació/memòria del treball grupal |
15% |
El calendari d’aquestes activitats, així com els detalls sobre cada una d’elles i el pes que tenen en l’avaluació final es proporcionarà a l’inici de les classes.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola. En cap cas la recuperació pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumne/a equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Elaboració de la memòria del projecte individual | 15% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4 |
Exercici Transversal - Ressenya | 10% | 0,75 | 0,03 | 1, 2, 4 |
Exercicis del projecte individual | 35% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4 |
Projecte de grup | 40% | 2,25 | 0,09 | 1, 2, 3, 4 |
American Psychological Association. 2010. Publication Manual of the American Psychological Association. American Psychological Association.
Aranda, Xavi. 2015. “Piktochart, Una Eina per Crear Infografies”. Xarxanet.org http://xarxanet.org/informatic/recursos/piktochart-una-eina-per-crear-infografies.
Cañas, Alberto J.; Novak, Josep. 2009. “¿Qué Es Un Mapa Conceptual?”. Data de consulta: 12 de juny de 2019. http://cmap.ihmc.us/docs/mapaconceptual.php.
Espeso, Pablo. 2018. “10 Herramientas Para Crear Infografías | EDUCACIÓN 3.0.”. https://www.educaciontrespuntocero.com/recursos/crear-infografias/37194.html.
García, Pablo. 2017. “5 Herramientas Para La Gestión de Proyectos - Infoautónomos”. https://infoautonomos.eleconomista.es/blog/5-herramientas-gestion-de-proyectos/.
Gibaldi, Joseph, and Modern Language Association of America. 1999. MLA Style Manual and Guide to Scholarly Publishing. Modern Language Association of America.
Guerra Frías, Miroslava, Silvia Rosa. Peña Alfaro González, Santiago. Viveros Fuentes, and American Psychological Association. 2010. Manual de Publicaciones de La American Psychological Association. El Manual Moderno.
Ivey, Camille, and Janet Crum. 2018. “Choosing the Right Citation Management Tool: EndNote, Mendeley, RefWorks, or Zotero.” Journal of the Medical Library Association 106 (3): 399. https://doi.org/10.5195/JMLA.2018.468.
Julià Lundgren, Daniel. 2012. “Sistemes de Gestió de Continguts.” UOC. http://cv.uoc.edu/annotation/d0e2e1ba3ee6a4e869edae20aa88db1b/462918/PID_00168263/index.html.
Pacual, Juan Antonio. 2018. “Cómo Crear y Ejecutar Una Macro En Word | Tecnología - ComputerHoy.Com.” 2018. https://computerhoy.com/tutoriales/tecnologia/como-crear-ejecutar-macro-word-254058.
Pascual, Juan Antonio. 2018. “Cómo Hacer Un Índice Automático En Word | Tecnología - ComputerHoy.Com”. 2018. Accessed June 12, 2019. https://computerhoy.com/tutoriales/tecnologia/como-hacer-indice-automatico-word-251018.
Romero, Leonor. 2014. “Manual de Trello.” 2014. https://es.slideshare.net/ManualeSmmUs/manual-de-trello.
El programari requerit es veurà durant les classes.