Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500259 Ciència Política i Gestió Pública | FB | 1 | A |
És aconsellable un nivell mínim de coneixement de l'anglès equivalent al B2 en el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües.
Els objectius principals d’aquesta assignatura són que l’alumnat pugui:
Mitjançant textos reals i de material audiovisual relacionats amb l'àmbit d'estudi de les ciències socials, es treballaran aspectes lèxics, gramaticals, orals, discursius i de comprensió rellevants en els camps de ciències polítiques, relacions internacionals i sociologia. Es posarà especial èmfasi en el domini del discurs acadèmic.
HABILITATS FUNCIONALS:
HABILITATS ORALS:
· Fer discursos
· Fer presentacions orals amb i sense l'ajuda d'elements visuals
· Debatre i expressar la pròpia opinió
HABILITATS ESCRITES:
· Escriure paràgrafs de forma coherent
· Expressar i defensar la pròpia opinió per escrit
· Escriure un assaig d'opinió
· Escriure un resum d'un text
· Escriure una crítica d'un article o un text
· Descriure gràfics i tendències
· Citar fonts i crear una llista de referències
HABILITATS LECTORES:
· Comprensió lectora: articles de noticies, recerca, o opinió de l'àmbit i/o llibres.
HABILITATS AUDITIVES:
· Comprensió auditiva: diferents formats (vídeos informatius, noticies, etc.) i diferents accents (britànic, americà, etc.).
ÚS DE LA LLENGUA:
· Registre i formalitat
· Connectors lògics
· Combinacions de verb + preposició
· Temps verbals
· Verbs modals
· Estil indirecte
· Veu passiva
· Inversions
· Oracions subordinades
· Patrons verbals
· Altres punts gramaticals i lèxics, depenent dels textos utilitzats durant el curs.
Aquest curs és instrumental i eminentment pràctic. Es realitzarà una varietat d’activitats d’aprenentatge a l'aula i s'espera que l'alumnat es prepari material, presentacions orals i lectures a casa de forma autònoma. A més, amb el necessari increment de docència virtual, l'alumnat haurà de realitzar més treball fora de l’aula, amb el suport virtual del professorat.
La metodologia docent es basarà en la següent tipologia d'activitats:
Activitats dirigides (30%, 3,6 crèdits)
Activitats supervisades (20%, 2,4 crèdits)
Activitats autònomes (40%, 4,8 crèdits)
Activitats d'avaluació (10%, 1,2 crèdit)
Activitats guiades:
Classes teòriques, discussions en grup, presentacions orals i debats, activitats de resolució de problemes o estudi de casos, realització d'exercicis, etc.
Activitats supervisades:
Tutories, activitats d’aprenentatge a l’aula Moodle, preparació de debats i presentacions, revisió i correcció de deures.
Treball autònom:
Lectura de textos, articles i llibres; exercicis de gramàtica i vocabulari; tasques d'escriptura; visionat de material audiovisual.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes a l'aula o aula Moodle | 30 | 1,2 | 3, 7, 10 |
Comprensió oral | 20 | 0,8 | 8, 10 |
Debats, exposicions, discursos, simulacions | 20 | 0,8 | 2, 3, 5, 8, 9, 10 |
Producció Textual | 20 | 0,8 | 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats virtuals | 20 | 0,8 | 3, 4, 7, 8, 10 |
Preparació de debats i exposicions | 15 | 0,6 | 2, 3, 5, 8, 9, 10 |
Revisió i correcció de deures | 20 | 0,8 | 3, 6, 7, 8, 10 |
Tutories | 5 | 0,2 | 3, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca d'informació i de materials | 10 | 0,4 | 1, 5, 6, 7, 9 |
Estudi del contingut i preparació exàmens | 35 | 1,4 | 8, 9, 10 |
Exercicis, tasques, activitats | 50 | 2 | 1, 4, 5, 6, 8, 9, 10 |
Preparació de treballs escrits | 25 | 1 | 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Avaluació continuada (formativa)
- Activitats d'escriptura desenvolupades a casa, a l'aula o al Moodle: 20%
- Presentacions orals, debats i discursos: 20%
- Examen parcial 1r semestre (amb un format semblant a l'examen final): 20%
- Participació en activitats d'aprenentatge (a classe, a casa i a l'aula Moodle) durant tot el curs: 20%
El procés d'aprenentatge d'una llengua exigeix una dedicació constant durant tot el curs, per tant en aquesta assignatura té un pes important l'avaluació continuada de les produccions orals i escrites de l'alumnat.
Examen final (20%):
- Gramàtica i terminologia rellevant al domini de les ciències socials
- Comprensió lectora
- Producció escrita
Calendari d'avaluació (aproximat)
- Examen parcial: al final del 1r semestre, segons el calendari de la Facultat
- Examen al final del curs: segons el calendari de la Facultat
- Altres activitats: durant tot el curs.
- Recuperació o re-avaluació: segons el calendari de la Facultat
Nota final:
- S'ha d'aprovar l'examen final per passar l'assignatura.
- La nota final es calcularà tenint en compte el pes assignat a cada ítem d'avaluació, excepte en el cas de no haver aprovat l’examen final.
- Els estudiants que completin més del 35% de les tasques assignades o que facin l’examen final no podran rebre la qualificació de "no avaluable".
- En cas de detectar-se plagi, total o parcial, l'avaluació de la prova, tasca o activitat serà zero.
Recuperació:
La re-avaluació d’aquesta assignatura es farà mitjançant la realització de l'examen de recuperació i/o de certes tasques (les activitats fetes en grups o els exercicis de participació no es poden recuperar) si es donen les següents condicions:
· L’alumne/a haurà d’haver realitzat i lliurat al menys el 50% dels ítems avaluables en la seva data límit original.
· L’alumne/a haurà d’haver obtingut una qualificació mitjana igual o superior a 3,5.
Alumnat repetidor de l’assignatura:
D’acord amb l’article 117.2 de la Normativa acadèmica de la UAB, l’avaluació de l'alumnat repetidor podrà consistir en una sola prova de síntesi. L’alumnat repetidor que es vulgui acollir a aquesta possibilitat, caldrà que es posi en contacte amb el professorat a principi de curs.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exposicins orals, debats, discursos | 20% | 3 | 0,12 | 2, 3, 5, 8, 9, 10 |
Lliurament de tasques escrites | 20% | 9 | 0,36 | 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Participació en activitats d'aprenentatge (en classe, a casa i al Moodle) | 20% | 12 | 0,48 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 |
Prova d'avaluació (1er semestre) | 20% | 3 | 0,12 | 1, 4, 5, 7, 8, 9, 10 |
Prova d'avaluació (sumativa) | 20% | 3 | 0,12 | 1, 4, 5, 7, 8, 9, 10 |
Bibliografia obligatòria:
Per al curs 2021-2022, serà obligatori llegir la novel·la original en anglès o bé la versió simplificada de Penguin/Pearson del següent llibre:
→ Orwell, George. (1949 i altres anys de publicació). Nineteen eighty-four. [Qualsevol edició del llibre en anglès serà vàlid, en paper o en format digital.]
→ Orwell, George. (2008). 1984. Penguin Readers Level 4. (2nd ed.) Pearson English graded readers.
Bibliografia complementaria:
Aquí hi ha una llista de llibres i pàgines web que poden resultar útils per l’aprenentatge de l’anglès i pel contingut d’aquesta assignatura. No és en cap cas una llista exhaustiva dels recursos utilitzats.
A. Llibres de referència i pràctica
B. Pàgines web de referència per a l’escriptura acadèmica
C. Diccionaris d’anglès en línia (tots amb gravacions de àudio de la pronunciació de paraules)
D. Altres tipus de diccionaris en línia
E. Algunes fonts de notícies i d’articles d’opinió en anglès
Equip informàtic bàsic:
Altres consideracions: