Logo UAB
2021/2022

Anglès per a les ciències socials

Codi: 101106 Crèdits: 12
Titulació Tipus Curs Semestre
2500259 Ciència Política i Gestió Pública FB 1 A
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Professor/a de contacte

Nom:
Lovell Margaret West Underhill
Correu electrònic:
Margaret.West@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
anglès (eng)
Grup íntegre en anglès:
Grup íntegre en català:
No
Grup íntegre en espanyol:
No

Equip docent

Lovell Margaret West Underhill
June Meyer
Merce Coll Alfonso

Prerequisits

És aconsellable un nivell mínim de coneixement de l'anglès equivalent al B2 en el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües.

 

Objectius

Els objectius principals d’aquesta assignatura són que l’alumnat pugui:

  • Millorar el seu nivell d'anglès, tant escrit com parlat. Segons el nivell d'entrada de cada alumne/a, es podria assolir un nivell B2.2 o C1.
  • Comprendre textos autèntics de dificultat mitjana del domini de la seva especialitat i fer-ne un resum.
  • Comprendre material audiovisual i discursos relacionats amb el camp d’estudi.
  • Parlar sense errors de gramàtica bàsics i amb pronunciació correcta sobre temes d'interès en el camp de les ciències socials.
  • Utilitzar les tècniques més comunes de la retòrica i el debat en el domini de les ciències socials.
  • Escriure assajos argumentatius i d'opinió sobre diferents temes relacionats amb les ciències socials, sobretot els camps de la ciència política, les relacions internacionals i la sociologia.
  • Organitzar les idees i el contingut d'un escrit de manera adequada.
  • Citar les fonts d’informació correctament i evitar el plagi.

 

Competències

  • Demostrar que es coneix i se sap aplicar la terminologia bàsica en anglès utilitzada en les ciències polítiques.
  • Gestionar la distribució del temps disponible per assolir els objectius establerts per portar a terme la tasca prevista.
  • Identificar fonts de dades i fer recerques bibliogràfiques i documentals.
  • Interpretar i utilitzar acadèmicament textos en anglès.
  • Sintetitzar i analitzar informació de manera crítica.
  • Treballar autònomament.

Resultats d'aprenentatge

  1. Distingir textos escrits en anglès.
  2. Elaborar discursos en anglès amb la terminologia habitual de les ciències polítiques.
  3. Elaborar missatges orals significatius en anglès.
  4. Elaborar textos bàsics escrits en anglès.
  5. Gestionar la distribució del temps disponible per assolir els objectius establerts per portar a terme la tasca prevista.
  6. Identificar fonts de dades i fer recerques bibliogràfiques i documentals.
  7. Interpretar i utilitzar acadèmicament textos en anglès.
  8. Sintetitzar i analitzar informació de manera crítica.
  9. Treballar autònomament.
  10. Utilitzar el vocabulari i la gramàtica bàsics de la llengua anglesa.

Continguts

Mitjançant textos reals i de material audiovisual relacionats amb l'àmbit d'estudi de les ciències socials, es treballaran aspectes lèxics, gramaticals, orals, discursius i de comprensió rellevants en els camps de ciències polítiques, relacions internacionals i sociologia. Es posarà especial èmfasi en el domini del discurs acadèmic.

HABILITATS FUNCIONALS:

HABILITATS ORALS:

· Fer discursos
· Fer presentacions orals amb i sense l'ajuda d'elements visuals
· Debatre i expressar la pròpia opinió

HABILITATS ESCRITES:

· Escriure paràgrafs de forma coherent

· Expressar i defensar la pròpia opinió per escrit

· Escriure un assaig d'opinió

· Escriure un resum d'un text

· Escriure una crítica d'un article o un text

· Descriure gràfics i tendències

· Citar fonts i crear una llista de referències

HABILITATS LECTORES:

· Comprensió lectora: articles de noticies, recerca, o opinió de l'àmbit i/o llibres.


HABILITATS AUDITIVES:

· Comprensió auditiva: diferents formats (vídeos informatius, noticies, etc.) i diferents accents (britànic, americà, etc.).

ÚS DE LA LLENGUA:

· Registre i formalitat

· Connectors lògics

· Combinacions de verb + preposició

· Temps verbals

· Verbs modals

· Estil indirecte

· Veu passiva

· Inversions

· Oracions subordinades

· Patrons verbals

· Altres punts gramaticals i lèxics, depenent dels textos utilitzats durant el curs.

Metodologia

Aquest curs és instrumental i eminentment pràctic. Es realitzarà una varietat d’activitats d’aprenentatge a l'aula i s'espera que l'alumnat es prepari material, presentacions orals i lectures a casa de forma autònoma. A més, amb el necessari increment de docència virtual, l'alumnat haurà de realitzar més treball fora de l’aula, amb el suport virtual del professorat.

La metodologia docent es basarà en la següent tipologia d'activitats:

     Activitats dirigides (30%, 3,6 crèdits) 
     Activitats supervisades (20%, 2,4 crèdits) 
     Activitats autònomes (40%, 4,8 crèdits)
     Activitats d'avaluació (10%, 1,2 crèdit)

Activitats guiades:
Classes teòriques, discussions en grup, presentacions orals i debats, activitats de resolució de problemes o estudi de casos, realització d'exercicis, etc.

Activitats supervisades:
Tutories, activitats d’aprenentatge a l’aula Moodle, preparació de debats i presentacions, revisió i correcció de deures.

Treball autònom:
Lectura de textos, articles i llibres; exercicis de gramàtica i vocabulari; tasques d'escriptura; visionat de material audiovisual.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes a l'aula o aula Moodle 30 1,2 3, 7, 10
Comprensió oral 20 0,8 8, 10
Debats, exposicions, discursos, simulacions 20 0,8 2, 3, 5, 8, 9, 10
Producció Textual 20 0,8 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10
Tipus: Supervisades      
Activitats virtuals 20 0,8 3, 4, 7, 8, 10
Preparació de debats i exposicions 15 0,6 2, 3, 5, 8, 9, 10
Revisió i correcció de deures 20 0,8 3, 6, 7, 8, 10
Tutories 5 0,2 3, 10
Tipus: Autònomes      
Cerca d'informació i de materials 10 0,4 1, 5, 6, 7, 9
Estudi del contingut i preparació exàmens 35 1,4 8, 9, 10
Exercicis, tasques, activitats 50 2 1, 4, 5, 6, 8, 9, 10
Preparació de treballs escrits 25 1 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Avaluació

Avaluació continuada (formativa)
- Activitats d'escriptura desenvolupades a casa, a l'aula o al Moodle: 20%
- Presentacions orals, debats i discursos: 20%
- Examen parcial 1r semestre (amb un format semblant a l'examen final): 20%
- Participació en activitats d'aprenentatge (a classe, a casa i a l'aula Moodle) durant tot el curs: 20%

El procés d'aprenentatge d'una llengua exigeix una dedicació constant durant tot el curs, per tant en aquesta assignatura té un pes important l'avaluació continuada de les produccions orals i escrites de l'alumnat.

Examen final (20%):
  - Gramàtica i terminologia rellevant al domini de les ciències socials
  - Comprensió lectora
  - Producció escrita

Calendari d'avaluació (aproximat)
- Examen parcial: al final del 1r semestre, segons el calendari de la Facultat
- Examen al final del curs: segons el calendari de la Facultat
- Altres activitats: durant tot el curs.
- Recuperació o re-avaluació: segons el calendari de la Facultat

Nota final:

- S'ha d'aprovar l'examen final per passar l'assignatura.

- La nota final es calcularà tenint en compte el pes assignat a cada ítem d'avaluació, excepte en el cas de no haver aprovat l’examen final.

- Els estudiants que completin més del 35% de les tasques assignades o que facin l’examen final no podran rebre la qualificació de "no avaluable". 

- En cas de detectar-se plagi, total o parcial, l'avaluació de la prova, tasca o activitat serà zero.

Recuperació:

La re-avaluació d’aquesta assignatura es farà mitjançant la realització de l'examen de recuperació i/o de certes tasques (les activitats fetes en grups o els exercicis de participació no es poden recuperar) si es donen les següents condicions:

· L’alumne/a haurà d’haver realitzat i lliurat al menys el 50% dels ítems avaluables en la seva data límit original.

· L’alumne/a haurà d’haver obtingut una qualificació mitjana igual o superior a 3,5.

Alumnat repetidor de l’assignatura:

D’acord amb l’article 117.2 de la Normativa acadèmica de la UAB, l’avaluació de l'alumnat repetidor podrà consistir en una sola prova de síntesi. L’alumnat repetidor que es vulgui acollir a aquesta possibilitat, caldrà que es posi en contacte amb el professorat a principi de curs.

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Exposicins orals, debats, discursos 20% 3 0,12 2, 3, 5, 8, 9, 10
Lliurament de tasques escrites 20% 9 0,36 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Participació en activitats d'aprenentatge (en classe, a casa i al Moodle) 20% 12 0,48 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10
Prova d'avaluació (1er semestre) 20% 3 0,12 1, 4, 5, 7, 8, 9, 10
Prova d'avaluació (sumativa) 20% 3 0,12 1, 4, 5, 7, 8, 9, 10

Bibliografia

Bibliografia obligatòria:

Per al curs 2021-2022, serà obligatori llegir la novel·la original en anglès o bé la versió simplificada de Penguin/Pearson del següent llibre:

Orwell, George. (1949 i altres anys de publicació). Nineteen eighty-four. [Qualsevol edició del llibre en anglès serà vàlid, en paper o en format digital.]

Orwell, George. (2008). 1984. Penguin Readers Level 4. (2nd ed.) Pearson English graded readers.

 

Bibliografia complementaria:

Aquí hi ha una llista de llibres i pàgines web que poden resultar útils per l’aprenentatge de l’anglès i pel contingut d’aquesta assignatura. No és en cap cas una llista exhaustiva dels recursos utilitzats.

A. Llibres de referència i pràctica

  • Kennedy-Scanlon, M., Cebrian, J.; Bradbury, J. (2010). Guided Error Correction: Exercises for Spanish-speaking students of English level C1. Book 1. Servei de Publicacions de la UAB.
  • Kennedy-Scanlon, M., Cebrian, J.; Bradbury, J. (2011). Guided Error Correction: Exercises for Spanish-speaking students of English level C1. Book 2. Servei de Publicacions de la UAB.
  • Kennedy-Scanlon, M., Pladevall, E. & Cebrian, J. (2012). Guided Error Correction: Exercises for Spanish-speaking students of English. Level B2. Servei de Publicacions de la UAB.
  • Lansford, Lewis; Paul Dummet; & Helen Stephenson. (2016). Keynote Advanced. Student’s Book. Cengage & National Geographic.
  • McCarthy, Michael & Felicity O'Dell (2016) Academic Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Quirk, Randolph; Sidney Greenbaum; Geoffrey Leech & Jan Starvik (1985). A Comprehensive Grammar of the English Language. London: Longman. També disponible en tapa tova de l’editorial Pearson, publicat l’any 2010.

B. Pàgines web de referència per a l’escriptura acadèmica

  • American Psychological Association. apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines 
  • Purdue University (USA), Purdue Online Writing Lab. https://owl.purdue.edu/owl/general_writing/academic_writing/index.html
  • Writing Center of the University of North Carolina at Chapel Hill (USA). https://writingcenter.unc.edu/tips-and-tools/ 

C. Diccionaris d’anglès en línia (tots amb gravacions de àudio de la pronunciació de paraules)

  • Cambridge Dictionary: dictionary.cambridge.org
  • The Free Dictionary: thefreedictionary.com
  • Longman Dictionary of Contemporary English Online: ldoceonline.com
  • Macmillan Dictionary: macmillandictionary.com
  • Oxford Dictionaries: lexico.com

D. Altres tipus de diccionaris en línia

  • Online Collocation Dictionary (diccionari de col·locacions): freecollocation.com
  • Power Thesaurus (diccionari de sinònims): powerthesaurus.org
  • Word Reference (traductor i diccionari multilingüe): wordreference.com

E. Algunes fonts de notícies i d’articles d’opinió en anglès 

  • BBC News: www.bbc.com
  • El País in English: english.elpais.com 
  • The Conversation: theconversation.com
  • The Guardian: www.theguardian.com 
  • The Local.es: www.thelocal.es 
  • The New York Times: www.nytimes.com

Programari

Equip informàtic bàsic:

  • Per a aquesta assignatura, és essencial tenir accés a un ordinador amb processador de paraules i connexió a Internet.
  • Durant la gran majoria de sessions de classe presencial, l’alumnat necessitarà utilitzar un ordinador portàtil o un smartphone.
  • Poden haver classes virtuals. Per tant, cada alumne/a ha de tenir una webcam i un sistema de so que li permeti participar plenament en línia (escoltar, parlar, veure i ser vist).
  • Alguns treballs lliurats poden requerir l’enregistrament de vídeos.

Altres consideracions:

  • L’alumnat haurà de consultar l’aula Moodle (el Campus Virtual) amb força regularitat per mantenir-se informat dels continguts, treballs assignats, calendari, canvis en el format de la classe (presencial o online), etc. L’alumnat haurà de fer certs tipus de treball en Moodle (per exemple participació en fòrums o la compleció de qüestionaris) i lliurar altres treballs a Moodle (assajos escrits, etc.).
  • Fora de l’horari de classe, es recomana utilitzar el correu electrònic institucional de la UAB per la comunicació entre professorat i alumnat. Mitjançant el correu electrònic, també es pot organitzar reunions presencials o per videoconferència.