Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500251 Biologia ambiental | OT | 4 | 0 |
És convenient tenir aprovades la Zoologia General i l'Ecologia
L'objectiu principal és proporcionar coneixement sobre el comportament animal des d'un punt de vista mecanicista i evolutiu. Es presentaran les diferents visions del comportament animal, des dels mecanismes que expliquen un comportament simple fins a la funció i la filogènia dels sistemes conductuals complexos (també amb una perspectiva cognitiva). Em centraré en el paper del comportament animal com a motor i modulador dels processos evolutius i solucions ecològiques. A més, exposaré com es poden fer servir les aplicacions etològiques en el maneig, la conservació de la fauna i el benestar animal.
Llevat que les restriccions imposades per les autoritats sanitàries obliguin a una priorització o reducció d’aquests continguts. És possible que el temari pugui patir algun canvi per la incorporació de nou professorat.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. És possible que la metodologia pugui patir algun canvi per la incorporació de nou professorat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 15 | 0,6 | 1, 3, 6, 8 |
Classes teòriques | 30 | 1,2 | 1, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball pràctic | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 71 | 2,84 | 2, 3, 4, 8, 9 |
Lectures obligatòries | 10 | 0,4 | 2, 5, 6 |
1) Examen amb qüestions de teoria i preguntes tipus test (valor 4 punts).
2) Treball pràctic (valor 5 punts).
3) Examen Final i de Recuperació.
Cal treure mínim un 2,5/10 en l'examen i al treball pràctic per aprovar.
L’avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. És possible quel'avaluació pugui patir algun canvi per la incorporació de nou professorat.
Per participar a la recuperació, l'alumnat ha d'haver estar prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul. Per tant, l'alumnat obtindrà la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% en la qualificació final
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 40% | 4 | 0,16 | 1, 3, 4, 5, 6, 8 |
Pràctiques | 10% | 0 | 0 | 1, 3, 6, 7, 8 |
Treball pràctic | 50% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 9 |
Alcock, J. 2005 Animal behavior: an evolutionary approach. 8th ed. Sunderland: Sinauer Associates, cop. 2005.
Asensio Herrero, N. (2014). Etología: la ciencia del comportamiento animal.
Cachel, S. (2006). Primate and human evolution (Vol. 46). Cambridge: Cambridge University Press.
Carranza, J. (1994). Introducción a la Ciencia del Comportamiento. Cáceres: Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones (Recurso Web)
Carranza, J. F. (2016). Etología adaptativa: el comportamiento como producto de la selección natural. Universidad de Córdoba.
Davies, N. B., Krebs, J. R., & West, S. A. (2012). An introduction to behavioural ecology. John Wiley & Sons.
Fleagle, J. G. (2013). Primate adaptation and evolution. Academic Press.
Kraus, C. (2010). Animal behaviour: Evolution and mechanisms (pp. 655-684). P. M. Kappeler (Ed.). Springer.
Maestripieri, D. (Ed.). (2009). Primate psychology. Harvard University Press.
Manning, A., & Dawkins, M. S. (2012). An introduction to animal behaviour. Cambridge University Press.
Quesada, J. & Figuerola, J. 2010. Potencia de una prueba estadística: aplicación e interpretación en ecología del comportamiento. Etologuía. 22.19-36
Soler, M. (2011). Adaptive Behaviour: Understanding the Human Animal. (Recurso Web)
Strier, K. B. (2003). Primate behavioral ecology: from ethnography to ethology and back. American Anthropologist, 105(1), 16-27.
La docència virtual ha posat de manifest la importància de poder disposar de recursos online. Durant aquests mesos les editorials han posat en obert molt contingut, i que a més es disposa de la plataforma a prova de llibres digitals (50.000 llibres accessibles - https://mirades.uab.cat/ebs/).
En aquest enllaç, trobareu una infografia que ha preparat el Servei de Biblioteques per facilitar la localització de llibres electrònics: https://ddd.uab.cat/record/224929
A banda del programari bàsic, la resta serà programari lliure, com el programa R. No s'obligarà a la subscripció de compra de cap programari amb llicència.