Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500239 Història de l'Art | OB | 1 | 2 |
No n'hi ha
L'objectiu principal és dotar l'alumnat de coneixements que li permetin entendre la cultura artística del segle XX.
A més, aquesta assignatura:
1- facilita instruments teòrics per a l'anàlisi dels fenòmens artístics com a part d'un context cultural, històric, social i ideològic ampli
2- potencia la reflexió sobre els llenguatges artístics i les idees estètiques
3- fomenta la capacitat crítica i expositiva de l'alumnat
- El mite de la modernitat: desenvolupament industrial i cànons estètics
- Les avantguardes històriques i l'exploració de nous llenguatges plàstics
- Crear després de la Segona Guerra Mundial: art i geopolítica
- La postmodernitat i la crisi de l'objecte artístic
- Una mirada transformadora: l'influx del feminisme en la cultura visual
- Noves poètiques i noves pràctiques artístiques
* El contingut i l'enfocament de l'assignatura són sensibles als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere, en conseqüència, al llarg del curs es propiciarà el coneixement del treball de les dones artistes
Classes teòriques amb suport visual.
Anàlisis crítiques d'imatges i textos.
Presentacions orals.
Tutories de seguiment del treball autònom.
*La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 51 | 2,04 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 9 | 0,36 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i síntesis de textos, anàlisis d'imatges i preparació de treballs | 90 | 3,6 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 15 |
La nota final de l'assignatura serà el resultat de la suma dels percentatges de les tasques avaluatives. Aquests tasques han de tenir una qualificació igual o superior a 4, si la nota és inferior a 4 no suma. Excepcionalment, la participació sumarà sempre, encara que la qualificació sigui inferior a 4.
Per aprovar l'assignatura cal que l'alumnat presenti totes les tasques.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, l’alumnat rebrà informació sobre del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
La recuperació final permetrà recuperar les proves suspeses, tret del treball en grup. Per participar a la recuperació l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total.
L’estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi,...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'Estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 15 |
Participació activa i constructiva a classe | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 15 |
Tasca avaluativa individual | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 15 |
Treball en grup | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Burger, Peter. Teoría de la vanguardia. Barcelona: Península, 1987.
Chipp, Hersel B. Teorías del arte contemporáneo: Fuentes artísticas y opiniones críticas. Madrid: Akal, 1996.
De Micheli, Mario. Las vanguardias artísticas del siglo XX. Madrid: Alianza Editorial, 2002.
Fer, Briony; Wood, Paul; Batchelor, David. Realismo, racionalismo, surrealismo: el arte de entreguerras (1914-1945). Akal, 1999.
Foster, Hal; Krauss, Rosalind; Bois, Yve-Alain; Buchloh, Benjamin H. D. Arte desde 1900. Madrid: Akal, 2006.
Greenberg, Clement. La pintura moderna y otros ensayos. Madrid: Siruela, 2006.
Krauss, Rosalind. La originalidad de la Vanguardia y otros mitos modernos. Madrid: Alianza, 1996.
Pollock, Griselda. Encuentros en el museo feminista virtual. Madrid: Cátedra, 2010.
Ramírez, Juan Antonio. El mundo contemporáneo. Vol. IV. Historia del Arte. Madrid: Alianza Editorial, 1997.
Wood, Paul, Frascina, Francis; Harrison, Charles. La Modernidad a debate: el arte desde los cuarenta. Madrid: Akal, 1999.
*La bibliografia s'ampliarà al llarg del curs amb referències relacionades amb els continguts del temari
Recursos en línia
www.macba.cat
www.museoreinasofia.es
www.tate.org.uk
www.moma.org
www.centrepompidou.fr
www.nga.gov
www.metmuseum.org
No es necessita un programari específic