Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500501 Història | OB | 2 | 0 |
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OT | 3 | 2 |
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OT | 4 | 0 |
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OT | 4 | 1 |
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OT | 4 | 2 |
Llegir i entendre correctament el català i el castellà. És recomanable tenir coneixements bàsics d'anglès.
L'objectiu principal d'aquesta assignatura és familiaritzar les estudiants amb els mètodes i tècniques necessaris per a acomplir projectes de recerca històrica de forma autònoma i rigorosa. Durant el desenvolupament de l'assignatura, es combinaran classes de tipus teòric amb sessions pràctiques. Les estudiants aprendran sobre què consisteix la recerca històrica, quins recursos tenen a la seva disposició i com plantejar un projecte. També s'acostumaran a tractar diferents tipus de fonts i a analitzar-les críticament per generar coneixement històric.
L’assignatura té una part teòrica, que s’exposarà durant algunes classes magistrals, i una part pràctica, que inclourà tant exercicis fets en grup a l'aula com projectes individuals. Atès que els resultats del treball individual i col·lectiu s’exposaran mitjançant treballs escrits i presentacions orals, serà necessari un correcte domini de l’expressió escrita i oral.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Teoriques i pràctiques d'aula | 54 | 2,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball individual | 75 | 3 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12 |
1. Primera prova escrita (30%).
2. Segona prova escrita (30%).
3. Treball de l'assignatura (30%).
4. Participació en l'anàlisi de fonts a classe (10%).
És important l'assistència a classe i les activitats externes programades.
En el moment de realització/lliurament de cada activitat avaluativa, el professorat informarà (Moodle, SIA) del procediment i data de revisió de les qualificacions. Es tindran en compte els casos particulars que rebran un tractament personalitzat. L’alumnat tindrà dret a revisar els resultats de les proves realitzades. El professorat establirà oportunament els mecanismes per fer-ho.
La recuperació de l’assignatura es farà segons normativa general de la UAB i consistirà en una prova de síntesi sobre el temari del curs i es realitzarà en la data establerta per la facultat. La nota màxima del procés de recuperació serà d'Aprovat, és a dir, de 5 (sobre 10). L'exercici de recuperació en cap cas es considerarà una alternativa per pujar nota.
Es considerarà "no avaluable" i no podrà tenir accés a la recuperació l'alumnat que no hagi presentat un mínim de 2/3 de les activitats d'avaluació continuada.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Moodle, Teams, etc.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exposicions orals, participació activa a classe | 10 % | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Proves escrites teoria | 60 % (30% + 30%) | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Treball de l'assignatura | 30 % | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
1. Corominas, Joan: Onomasticon Cataloniae, Ed. Curial, Barcelona1989-1997.
2. Nomenclàtor oficial de toponímia major de Catalunya. Generalitat de Catalunya; Institut Cartogràfic de Catalunya. IEC, 2ª ed. 2009.
3. Pesos, mides i mesures dels Pïsos Catalans. Ed. Curial, Barcelona 1990.
3. Corbella, Jacint: Història de la medicina catalana, vols. 1 i 2, Barcelona 2016-2017.
4. Calbet, J.M. – Escudé, M.M.: Història de la medicina, P.P.U., Barcelona 2009.
5. Botet i Sisó, Joaquim: Les monedes catalanes: estudi y descripció de les monesdes carolingies, comtals, senyorials, reyals y locals propries de Catalunya, IEC, Barcelona 1908-1911.
6. Crusafont, M.: Història de la moneda catalana. C.G. Barcelona 1986.
7. Vilarrubias Solanes, Felio: La forma y el ser en el protocolo, ceremonial, heráldica y vexilología. Universidad de Oviedo. Oviedo, 2003.
8. Sagarra i de Siscar, Ferran de: Sigil·lografia catalana: inventari, descripció i estudi dels segells de Catalunya. IEC, Barcelona. 1916-1932.
9. Riquer, M. de: Heráldica catalana. Ed. Quaderns Crema, Barcelona 1983.
10. Tamayo, Alberto: Archivística, diplomática y sigilografía. Ed. Cátedra, Madrid 1996.
11. Cruz Mundet, José Ramon: Manual de archivística. Ed. Fundación German Sánchez Rupérez, 5ª ed. Madrid 2003.
12. Manual d’Arxivística i gestió documental, Ed. Associació d’arxivers de Catalunya, Barcelon 2009.
13. Fluvià i Escorsa, Armand de: Qui eren els meus avantpassats. Nou manual de genealogia. Institució Catalana de Genealogia i Heràldica, Barcelona 2012.
14. Salazar y Acha, Jaime de: Manual de genealogía española. Hidalguía, Madrid 2006
15. Hey, D (ed.): Oxford companion to local and family history. O.U.P. Oxford 2008.
16. Sánchez Arcilla-Bernal, J.: Compendio de historia del derecho. Ed. Dykinson, Madrid 2009.
17. Todorov, T.: Los abusos de la memoria, Barcelona 2000.
18. Pasamar, G.: Ha estallado la memoria, Madrid 2015.
–