Logo UAB
2021/2022

Estudis culturals en anglès

Codi: 100208 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2500245 Estudis Anglesos OT 3 0
2500245 Estudis Anglesos OT 4 0
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Professor/a de contacte

Nom:
Sara Martín Alegre
Correu electrònic:
Sara.Martin@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
anglès (eng)
Grup íntegre en anglès:
Grup íntegre en català:
No
Grup íntegre en espanyol:
No

Altres indicacions sobre les llengües

No es fa servir

Prerequisits

  • Per cursar aquesta assignatura és recomanable haver aprovat les assignatures del Grau Estudis Anglesos fins a segon.
  • Cal un nivell C2 del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment
  • Cal també estar interessats en la música pop, que és el focus de l’assignatura aquest curs 2021-22.

Objectius

La matèria ‘Cultura i Societat’ del Grau Estudis Anglesos a la qual pertany aquesta assignatura pretén profunditzar en la formació dels alumnes que han cursat les matèries bàsiques i nuclears del grau de ‘Estudis Anglesos’ reforçant el seu coneixement del context sociocultural de tot l'entorn geogràfic de parla anglesa en el passat recent i, especialment, en el present.

Aquesta matèria optativa proporciona coneixements i referències fonamentals sobre la societat i la cultura contemporànies en relació a aspectes tan importants com l’ identitat de gènere, l'evolució de l'Imperi Britànic cap el Post-colonialisme -en entorns asiàtics (índia), del Pacífic (Austràlia), africans, caribenys i fins i tot nord-americans (Canadà) i també a les pròpies illes Britàniques - i les enriquidores transformacions culturals implicades per aquests profunds canvis, incloent l'emigració, i les manifestacions culturals més enllà de la Literatura entesa com a creació artística (ficcions populars, cinema, televisió, altres medis de comunicació, etc.).

L’assignatura ‘Estudis Culturals en Anglès’ ofereix una introducció a la metodologia pròpia d’aquesta disciplina, mitjançant la lectura, anàlisi, debat i interpretació tant de textos teòrics com de casos d’estudi.

En completar l’assignatura ‘Estudis Culturals en Anglès, l’estudiant podrà:

  • Demostrar una molt bona comprensió de les metodologies pròpies d’aquesta disciplina acadèmica
  • Aplicar aquestes metodologies a casos d’estudi dins les ficcions populars en anglès i altres textos considerats propis de l’àmbit dels Estudis Culturals
  • Utilitzarels recursos de qualsevol biblioteca universitària en relació als Estudis Culturals
  • Expressar una valoració informada sobre el textos acadèmics que llegeixi

Competències

    Estudis Anglesos
  • Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
  • Generar propostes innovadores i competitives en la recerca i en l'activitat professional.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Treballar de manera autònoma i responsable en un entorn professional o investigador en llengua anglesa i en altres llengües, per aconseguir els objectius planificats prèviament.
  • Utilitzar les noves tecnologies per captar i organitzar informació en anglès i en altres llengües, i aplicar-la a la formació pròpia continuada i a la resolució de problemes en l'activitat professional i/o investigadora.

Resultats d'aprenentatge

  1. Aplicar a la feina en un entorn en llengua anglesa les metodologies de planificació del treball adquirides.
  2. Aplicar a la recerca en llengua anglesa les metodologies científiques i de planificació del treball adquirides.
  3. Aplicar els coneixements adquirits a la generació de recerca innovadora i competitiva de nivell bàsic.
  4. Aplicar els coneixements i les competències adquirits en les activitats professionals i acadèmiques relacionades amb la literatura, la història i la cultura.
  5. Aplicar la informació en llengua anglesa localitzada a Internet, en bases de dades, etc., als entorns de treball i/o recerca.
  6. Argumentar idees i opinions amb precisió en les llengües pròpies i en les adquirides al grau.
  7. Comprendre textos avançats, acadèmics o professionals en les llengües pròpies i en les adquirides al grau.
  8. Demostrar un coneixement sòlid dels temes avançats relacionats amb l'estudi de la literatura i la cultura.
  9. Demostrar un domini dels mètodes propis del treball acadèmic individual que capaciten per cursar educació especialitzada de postgrau en l'àrea d'estudi pròpia o altres de similars.
  10. Expressar-se eficaçment aplicant els procediments argumentatius i textuals en els textos formals i científics.
  11. Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
  12. Generar noves iniciatives professionals.
  13. Localitzar i organitzar informació rellevant en llengua anglesa disponible a Internet, en bases de dades, etc.

Continguts

L'assignatura Estudis culturals en anglès es centrarà la música pop com a tema per a la pràctica dels Estudis Culturals.

 1. Introducció als Estudis Culturals: Què són i qui els practica?

2. Orígens dels Estudis Culturals: Gran Bretanya, Estats Units i Espanya

3. Teories dels Estudis Culturals

4. Metodologies dels Estudis Culturals

5. El concepte de ‘text’ als Estudis Culturals

6. El cas d’estudi: La presència femenina a la música pop actual dels països de parla anglesa

Metodologia

La metodologia docent es basa en:

  • Activitats dirigides (30%, 1.8 cr, 45 hores)
  • Activitats supervisades (15%, 0.9 c, 25 h)
  • Activitats autònomes (50%, 3 cr, 75 hores)
  • Activitats d’avaluació (5%, 0.3 cr, 5 hores)
 MOLT IMPORTANT: Aquesta assignatura està orientada a la publicació d'un e-book al Dipòsit Digital de Documentació de la UAB (www.ddd.uab) similar als que ja he publicat amb altres estudiants. Veure:
https://gent.uab.cat/saramartinalegre/content/books. Aquest curs l'e-book tractarà sobre la figura femenina en el pop actual dels països de parla anglesa, i es demanarà als estudiants que treballin en l'anàlisi de la seva representació textual (presència pública, albums i cançons, video-clips). Els estudiants faran presentacions relacionades amb el seu treball per l-e-book a l'aula. En tot cas, la docent oferirà exemples del treball que han de fer els estudiants.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes teòriques 35 1,4 5, 6, 7, 10, 11, 13
Debat dels textos a l'aula presencial i virtual 10 0,4 1, 2, 6, 8, 9, 10, 11
Tipus: Supervisades      
Redacció dels textos per l'e-book 20 0,8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Tutories sobre els textos per l'e-book 5 0,2 2, 5, 6, 13
Tipus: Autònomes      
Lectura, audició, visionat i anàlisi dels textos 35 1,4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 12, 13
Localització i estudi de les fonts secundàries 10 0,4 2, 3, 4, 5, 7, 9, 12, 13

Avaluació

La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

L’avaluació per aquesta assignatura es basa en els següents exercicis:

  • Redacció de textos per l'e-book= 50%
  • Exàmen (sobre la teoria dels Estudis Culturals). = 25% Cal triar qualsevol dels aspectes tractats a Introducing Cultural Studies, preparar un outline a casa i escriure a l’aula un assaig de 500 paraules
  • Participació als debats presencials a l’aula i presentacions = 25%

 Atenció:

  • L’avaluació serà continuada.
    • Tots els exercicis són OBLIGATORIS i no es pot accedir a la recuperació sense haver-los presentat tots. Si es presenta per sota del 30% l'assignatura queda com 'No avaluable'.
    • La nota mínima per fer mitjana en tots ells és 3’5. La nota mínima per aprovar l’assignatura és 5.
    • El nivell d’anglès es tindrà en compte en la correcció dels treballs escrits i en l’avaluació final. Serà el 25% de la nota en totes els exercicis, i s’avaluarà tal com s’especifica al final d’aquesta guia (punt 11).
    • Procediments de revisió d’exercicis i recuperació: L’estudiant té el dret a revisió en tutoria personal al despatx del docent, dins els terminis anunciats, què mai seran més tard de dues setmanes un cop fet l’exercici i/o la recuperació. L’estudiant perd el dret a revisió si no recull l’exercici retornat en el termini anunciat pel docent.
    • Recuperació: Condicionada a que l’estudiant obtingui un mínim d’un 3.5 de la nota final i no tingui cap tasca amb un NP. Es poden recuperar l'examen (amb un segon examen) i les fitxes (amb una segona entrega) però no la participació oral.
    • MOLT IMPORTANT: En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’assignatura. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS DE FRASES I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Participació en els debats i presentacions a l'aula 25% 5 0,2 1, 3, 6, 10, 11, 12
Preparació i redacció d'un examen 25% 10 0,4 1, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 13
Redacció dels textos per l'e-book 50% 20 0,8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13

Bibliografia

Lectures obligatòries (estudi autònom)

Walton, David, Introducing Cultural Studies. Learning Through Practice, London: Sage, 2008.

LECTURES RECOMANADES sobre dona i música pop


Kristin J. Lieb. Gender, Branding, and the Modern Music Industry (Routledge 2018 SECOND EDITION)

Programari

Aquesta assignatura no inclou programari