Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OT | 3 | 0 |
2500245 Estudis Anglesos | OT | 4 | 0 |
Per cursar aquesta assignatura es recomana haver aprovat totes les assignatures de literatura i cultura de 1er i 2on curs.
Cal un nivell d’anglès C2 del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment, segons el qual l’estudiant pot entendre les idees principals de temes concrets i abstractes, incloses les argumentacions tècniques en el seu camp d’especialització (en aquest cas, la literatura postcolonial). A més, l’estudiant ha de poder interactuar amb parlants natius amb fluïdesa i espontaneïtat sense gran esforç i produir textos argumentatius clars i detallats on expressi opinions.
1. Introducció bàsica a la teoria i la pràctica dels Estudis Postcolonials en l'entorn de parla anglesa (Índia, ex-colònies del Pacífic, Austràlia, Nova Zelanda, Àfrica, el Carib i Canadà)
2. Estudi bàsic dels aspectes de classe, identitat de gènere, raça, etnicitat i nacionalitat en l'entorn sociocultural de parla anglesa.
3. Lectura crítica i anàlisi d'una selecció de textos (impresos i audiovisuals) i de manifestacions culturals de la societat contemporània de parla anglesa, seguint paràmetres propis dels Estudis Postcolonials en anglès.
4. Estudi de les transformacions recents més rellevants en la societat i la cultura de l'entorn geogràfic de parla anglesa, amb especial atenció a les introduïdes pel feminisme, el desmantellament dels imperis colonials i els nous conceptes al voltant de la idea de Cultura.
Pel curs 2021-2022 les lectures obligatòries són:
Chimamanda Ngozi Adichie, Half of a Yellow Sun , Fourth Estate, 2006 (Nigèria)
Amitav Ghosh, The Hungry Tide, HarperCollins, 2004 (Índia)
Ashwin Singh, To House, 2003 (Sud-áfrica) - disponible en moodle
Selecció de fragments de poesia, relatos curts i teoria - disponible en moodle
La metodologia docent es basa en:
Important: Per tal que els estudiants puguin contestar les enquestes d'avaluació docent i d’avaluació de l’assignatura o mòdul, es dedicaran uns 15 minuts d'alguna classe a aquesta finalitat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 30 | 1,2 | 9, 12, 15, 17 |
Lectura i debat dels textos a l'aula | 7,5 | 0,3 | 8, 12, 16, 17, 18, 19 |
Seminaris en grup | 7,5 | 0,3 | 5, 8, 13, 16, 17, 18, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Presentació oral | 12 | 0,48 | 3, 16, 17, 18, 22 |
Tutories individuals | 9 | 0,36 | 1, 2, 3, 4, 6, 8, 22 |
Tipus: Autònomes | |||
Anàlisi | 10 | 0,4 | 3, 5, 9, 12, 13, 15, 16, 17, 21, 24 |
Estudi personal | 12 | 0,48 | 6, 10, 12, 22, 23, 24 |
Lectura de textos individual | 45 | 1,8 | 3, 4, 6, 10, 12, 15, 24 |
Pràctica de l'ús de recursos bibliogràfics | 8 | 0,32 | 1, 3, 6, 14, 22 |
L’avaluació per aquesta assignatura es basa en:
Atenció:
Recuperació:
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
1er examen | 30% | 1,5 | 0,06 | 5, 8, 9, 10, 11, 12, 15, 17, 18, 19, 23, 24 |
2on examen | 35% | 1,5 | 0,06 | 1, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 12, 14, 15, 17, 18, 19, 20, 23, 24 |
assistència i participació a classe i/o els forums del campus virtual | 15% | 5 | 0,2 | 4, 5, 8, 11, 12, 15, 17, 18, 19 |
presentació oral | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 5, 6, 8, 9, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19, 21, 22, 24 |
Lectures obligatòries:
Chimamanda Nogozi Adichie, Half of a Yellow Sun , Fourth Estate, 2006 (Nigeria)
Amitav Ghosh, The Hungry Tide, HarperCollins, 2004 (India)
Ashwin Singh, To House, 2003 (South Africa) - disponible en moodle
Selection of extracts (poetry and short stories plus theory) - disponisble en moodle
Lectures secundàries:
Ahmad, Aijaz, In Theory. Classes, Nations, Literatures, London: Verso, 1992.
Ashcroft, Bill, Gareth Griffiths and Helen Tiffin, Key Concepts in Post-Colonial Studies, Routledge, 1998.
Bhabha, Homi K., The Location of Culture, Routledge, 1994.
Boehmer, Elleke, Colonial & Postcolonial Literature, Oxford University Press, 1995.
Boehmer, Elleke, Stories of Women. Gender and Narrative in the Postcolonial Nation. Manchester: Manchester University Press, 2005.
Caminero-Santangelo, Byron, Different Shades of Green. African Literature, Environmental Justice, and Political Ecology, UP Virginia, 2014.
Chapman, Michael & Margaret Lenta (eds), SA Lit. Beyond 2000, Scottsville: University of KwaZulu-Natal Press, 2011.
Chew, Shirley & David Richards, A Concise Companion to Postcolonial Literature, Chichester: Wiley-Blackwell, 2010.
DeLoughrey, Elizabeth & George B. Handley (eds), Postcolonial Ecologies. Literatures of the Environment, Oxford UP, 2011,
Donaldson, Laura E. Decolonizing Fictions: Race, Gender and Empire-building. London and New York: Routledge, 1992.
Fanon, Frantz. Black Skins, White Masks. 1952. Trans. Contance Farrington. New York: Grove Press, 1998.
Fanon, Frantz. The Wretched of the Earth. 1961. Trans. Charles Larn Markmann. London: Penguin Books, 1990.
Ghosh, Amitav, The Great Derangement. Climate Change and the Unthinkable, UP Chicago, 2016.
Hand, Felicity (ed), Durban Dialogues Dissected. An Analysis of Ashwin Singh's Plays, Stellenbosch: African Sun Media, 2020.
JanMohamed, Abdul. Manichean Aesthetics. Amherst, MA: University ofMassachussets Press, 1983.
Mbembe, Achille. On the Postcolony. Berkeley and London: University of California Press, 2001.
McLeod, John, Beginning Postcolonialism, Manchester University Press, 2000.
Mehrotra, Arvind Krishna (ed), An Illustrated History of Indian Literature in English, Delhi: Permanent Black – Ravi Dayal Publishers, 2003.
Mishra, Vijay, The Literature of the Indian Diaspora. Theorizing the Diasporic Imaginary, Routledge, 2007.
Mohanty, Chandra Talpade, Ann Russo and Lourdes Torres, eds. Third World Women and the Politics of Feminism. Bloomington: Indiana University Press, 1991.
Naik, M.K. & Shyamala A. Narayan, Indian English Literature 1980-2000. A Critical Survey, Delhi: Pencraft Interantional, 2001.
Ngugi wa’ Thiongo, Decolonizing the Mind. The Politics of Language in African Literature. London: Heinemann, 1986.
Rushdie, Salman, Imaginary Homelands: Essays and Criticism, 1981-1991, Granta, 1991.
Said, Edward, Orientalism, Harmondsworth: Penguin, 1991 (1978).
Said, Edward, Culture and Imperialism, New York: Vintage Books, 1994.
Spivak, Gayatri, The Post-Colonial Critic, ed. Sarah Harasym, London: Routledge, 1990.
Williams, Patrick & Laura Chrisman (eds), Colonial Discourse and Post-Colonial Theory, Harvester Wheatsheaf, 1993.
Young, Robert, Colonial Desire. Hybridity in Theory, Culture andRace, Routledge, 1995.
Websites:
Amitav Ghosh website: https://www.amitavghosh.com
Chimamanda Ngozi Adichie website: http://www.cerep.ulg.ac.be/adichie/index.html
Contemporary Postcolonial and Postimperial Literature in English: http://www.postcolonialweb.org
Postcolonial Theories: http://www.eng.fju.edu.tw/Literary_Criticism/postcolonism/postcolonial_link.htm#Introduction
South African History Online https://www.sahistory.org.za/
En aquesta assignatura no s'utilitzarà programari específic