2020/2021
Pràctiques de Recerca
Codi: 44392
Crèdits: 12
Titulació |
Tipus |
Curs |
Semestre |
4315497 Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge |
OT |
0 |
A |
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Utilització d'idiomes a l'assignatura
- Llengua vehicular majoritària:
- espanyol (spa)
Equip docent extern a la UAB
- Jesús Valero Garcia
Prerequisits
Cap prerequisit especial. Temps de dedicació. Els horaris concrets són a convenir amb cada director/a de línea de recerca. Si treballeu millor fer un e mail abans d'optar per la plaça per conéixer els horaris.
Objectius
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'alumnat obtingui les habilitats bàsiques d' investigació. L'alumnat s'incorpora a un equip d' investigació i la seva funció serà la de col.laborar amb l'equip, responsabilitzant-se de parcel.les concretes de les recerques de l'equip. Sota la tutoria d'un investigador o investigadora, anira adquirint de manera pràctica i critica les bases del treball científic.
Competències
- Aplicar el mètode científic en la pràctica professional.
- Dominar les habilitats i mitjans necessaris per al treball en equip i en grups multidisciplinaris.
- Que els estudiants sàpiguin aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
Resultats d'aprenentatge
- Discriminar què mètodes, quantitatius, qualitatius o mixts, i dissenys de recerca són més apropiats per donar resposta a un objectiu o hipòtesi, en el context del pràcticum de recerca.
- Dissenyar o adequar tècniques i instruments de recollida d'informació d'acord als estàndards de desenvolupament d'instruments de mesura, en el context del pràcticum de recerca.
- Dur a terme la lectura crítica d'una publicació científica sobre la base de la qualitat metodològica del disseny de recerca utilitzat i de la rellevància científica i pràctica dels seus resultats o aportacions, en el context del pràcticum de recerca.
- Dur a terme una revisió sistemàtica per sintetitzar la millor evidència científica disponible en el context del pràcticum de recerca.
- Escriure informes adequant-los als estàndards de les principals associacions científiques, en el context del pràcticum de recerca.
- Formular preguntes rellevants i definir adequadament objectius i hipòtesis de recerca per a la resolució de problemes en el context del pràcticum de recerca.
- Gestionar, analitzar i interpretar de forma òptima les dades d'una recerca, en el context del pràcticum de recerca..
- Que els estudiants sàpiguin aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Realitzar un pla de recerca minimitzant les amenaces a la seva validesa, en el context del pràcticum de recerca.
- Seleccionar, valorant la seva qualitat, els procediments, tècniques i instruments de mesura més adequats en funció dels objectius o hipòtesis, en el context del pràcticum de recerca.
- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- Utilitzar adequadament els procediments i tecnologies per a una comunicació efectiva entre professionals en el context del *prácticum de recerca.
- Utilitzar les fonts documentals per a l'obtenció d'informació pertinent en el context del pràcticum de recerca, seleccionant les més adequades i argumentant els criteris de garbellat i de qualitat de les mateixes.
Continguts
A l’inici del curs es publicarà a la plataforma Moodle el llistat de les línies de recerca i les places disponibles
Metodologia
L'alumnat s'adscriu a una línia de recerca i participa en les activitats que el tutor o tutora consideren adients per l'estat de la recerca i la formació de l'alumnat.
Nota: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. L’equip docent detallarà a través de l’aula moodle o el mitjà de comunicació habitual el format presencial o virtual/on-line de les diferents activitats dirigides i d’avaluació, tenint en compte les indicacions de la facultat en funció del que permeti la situació sanitària
Avaluació
S'avalua l'assistència, dedicació i eficiència en la participació de l'alumnat i els resultats formatius obtinguts en les presentacions orals i escrites.
Per a poder aprovar el curs l'alumnat haurà de presentar un certificat vigent del curs de Bones Pràctiques Clíniques; aquest curs es pot realitzar online i de manera gratuita en aproximadament dues hores; es detallaran més aspectes en la presentació del curs.
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Activitats d'avaluació
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Assistència i participació en activitats |
50% |
2
|
0,08 |
1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 13
|
Informe escrit |
40% |
5
|
0,2 |
5, 11
|
Seminari en grup |
10% |
2
|
0,08 |
8, 12
|
Bibliografia
Cada tutor lliurarà als estudiants que tingui assignats la bibliografia especifica a l'inici del curs