2020/2021
Pràctiques Externes
Codi: 44175
Crèdits: 12
Titulació |
Tipus |
Curs |
Semestre |
4316837 Gestió Turística del Patrimoni Cultural |
OB |
1 |
2 |
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Utilització d'idiomes a l'assignatura
- Llengua vehicular majoritària:
- espanyol (spa)
Altres indicacions sobre les llengües
No
Prerequisits
No hi ha prerequisits
Objectius
Aquest mòdul ofereix als estudiants la possibilitat de dur a la pràctica real els coneixements adquirits en el màster. Permet, per tant, la integració operativa dels coneixements, habilitats i capacitats adquirides i la seva aplicació en les activitats professionals relacionades amb el Patrimoni Cultural. L’alumne podrà ampliar la seva competència per dissenyar un camí professional adaptat a les seves necessitats i a les necessitats del sector. Les pràctiques consten de 300 en organitzacions i/o empreses del sector amb la supervisió d’un tutor en aquesta organització o empresa, a més a més del seguiment del tutor de la universitat.
Competències
- Assumir les responsabilitats i preses de decisió de manera crítica i autònoma.
- Dissenyar productes turístics adaptats als espais territorials a partir de recursos patrimonials culturals, tant tangibles com intangibles.
- Fomentar l'ús i la gestió dels recursos patrimonials com a producte turístic.
- Gestionar i desenvolupar aportacions originals en el marc de la recerca teòrica o de l'aplicació pràctica.
- Gestionar la informació que es presenta en els diferents espais patrimonials i adaptar-la als diferents col·lectius que els visiten.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Treballar tant de manera individual com en equips de caràcter interdisciplinari.
Resultats d'aprenentatge
- Adaptar les estratègies de comunicació turística dels recursos patrimonials a la diversitat cultural dels destinataris.
- Aplicar les eines tècniques i conceptuals adquirides en l’àmbit professional de l'empresa o institució que gestiona el patrimoni cultural.
- Assumir les responsabilitats i les preses de decisió de forma crítica i autònoma.
- Desenvolupar les habilitats socials del treball en equip per gestionar els recursos patrimonials turístics.
- Donar resposta a situacions, problemes i requeriments propis de l'acompliment professional.
- Dotar de continguts els espais patrimonials d’acord amb el medi en què es troben.
- Elaborar projectes turístics per als espais patrimonials, mantenint els criteris de sostenibilitat i accessibilitat com a valors fonamentals.
- Gestionar i dur a terme aportacions originals en el marc de la investigació teòrica i/o de l'aplicació pràctica.
- Participar en la creació de productes turístics adaptats a l'espai territorial on es desenvolupin.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Reconèixer les diferents habilitats comunicatives que afavoreixen la relació entre els gestors del patrimoni i els visitants.
- Treballar tant individualment com en equips de caràcter interdisciplinari.
Continguts
El contingut de les pràctiques va referit a:
Observació del participant i desenvolupament d’una tasca de col·laboració amb les entitats culturals, atenent a les necessitats contemplades per les entitats participants i aplicant els continguts específics que requereixi aquesta col·laboració.
Entendre des del propi engranatge de l’empresa o institució els mecanismes de gestió, de disseny, de comercialització, de posada en valor, de las diferents temàtiques empresarials turístiques referides a tems patrimonials. Aquest coneixement permetrà als alumnes enfrontar-se a clients i a altres àmbits competencials totalment diferents a l’acadèmic, deixant per tant de ser un agent passiu per passar a ser un agent actiu.
Activitats desenvolupades per l’estudiant en un context relacionat amb l’exercici d’una professió, durant un període determinat i realitzant les funcions assignades i previstes en la proposta de pràctiques.
Els continguts propis del treball quotidià en empreses i institucions inserides en l’àmbit del sector cultural.
Metodologia
Les metodologies docents d'aquest mòdul són:
- Pràctiques dins i fora de l'aula
- Aprenentatge cooperatiu
- Tutories
Avaluació
El sistema d'avaluació d'aquest mòdul es basarà en:
- Informe de progrés que realitzarà el tutor professional de les pràctiques
- La Memòria de pràctiques que ha de realitzar l'alumne
- La participació activa en la reunió del Centre i l'Empresa
Activitats d'avaluació
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Informe de Progrès del tutor |
75% |
5
|
0,2 |
3, 8, 10, 11, 13
|
Memòria de pràctiques |
20% |
3
|
0,12 |
1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 12
|
Participació de la Reunió: Centre-Empresa |
5% |
2
|
0,08 |
5, 8, 10, 12
|
Bibliografia
Burns, P.M.; Holden, A. () Tourism a new perspective. London. Prentice Hall
Donaire, J.A. (2008) Turisme Cultural. Entre l'experiència i el ritual. Girona. Vitel·la
Priestley, G.K.; Llurdés i Coit, J.C. (2007) Estrategia y gestión del turismo en el municipio. Bellaterra. UAB
Repetto Talavera, E.; Pérez-González, J.C. (2007) Formación en competencias socioemocionales a través de las prácticas en la empresa. Revista Europea de Formación Profesional. Núm.40/2007/1
Sabaté, X.; Basora, X.; Romero-Lengua, J. (2007). Turisme sostenible: experiències europees aplicables a Catalunya. Barcelona. Generalitat de Catalunya