Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4316481 Didàctica del Xinès per a Hispanoparlants | OB | 0 | 2 |
No hi ha prerequisits per a cursar aquesta assignatura.
Els objectius principals d'aquest mòdul són adquirir les bases de la recerca en la didàctica del xinès, així com familiaritzar-se amb els aspectes formals fonamentals per realitzar un treball acadèmic dins de l'àmbit de l'aprenentatge-ensenyament de llengües i de la lingüística xinesa aplicada en un context d'ensenyament multicultural.
En acabar el mòdul, l'estudiant serà capaç de:
Les activitats de formació es divideixen en tres tipus: dirigides, supervisades i autònomes.
Activitats dirigides:
Activitats supervisades:
Activitats autònomes:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes expositives | 18 | 0,72 | 1, 3, 4, 6, 8, 9 |
Debats | 6 | 0,24 | 1, 3, 4, 6, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Plantejament del projecte | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 |
Presentació oral | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de bibliografia | 45 | 1,8 | 1, 3, 6, 8, 9 |
Preparació de la presentació oral | 19 | 0,76 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Redacció del projecte | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 |
Per aprovar aquest mòdul, és necessària l'assistència al 80% de les classes. La nota corresponent a l'assistència i participació activa a classe (que suposarà un 20% de la nota final) no consistirà en merament la presència física a l'aula, sinó que s'avaluarà d'acord amb una sèrie d'ítems (rúbrica) que valorin el nivell d'atenció, qualitat i interès de les intervencions, així com implicació en el desenvolupament de les activitats plantejades (per exemple, plantejant preguntes als companys en les defenses dels seus treballs).
La carpeta de l'estudiant (que suposarà un 40% de la nota final) ha d'incloure:
Pel que fa a la defensa oral del treball (que suposarà un 40% de la nota final) inclourà: la nota del tutor (30% de la nota final) i la dels companys de classe (co-avaluació) (10% de la nota final). Tant la presentació (contingut i forma) com la resposta a les preguntes plantejades per professor i companys s'avaluaran d'acord amb una rúbrica.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa a classe | 20% | 6 | 0,24 | 1, 3, 4, 6, 8, 9 |
Carpeta de l'estudiant | 40% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 |
Defensa oral del treball | 40% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Brown, James Dean. 1988. Understanding Research in Second Language Learning: A Teacher’s Guide to Statistics and Research Design. Cambridge: Cambridge University Press.
Casas-Tost, Helena and Sara, Rovira-Esteva (eds.). 2015. Guía de estilo para el uso de palabras de origen chino. Madrid: Adeli.
Dillman, Don A. 2000. Mail and Internet Surveys: The Tailored Design Method. New York: John Wiley.
Duff, Patricia A. 2010. “Research Approaches in Applied Linguistics.” In Handbook of Applied Linguistics, edited by R. Kaplan, 45–59. Oxford: Oxford University Press.
Duff, Patricia. 2008. Case Study Research in Applied Linguistics. New York: Lawrence Erlbaum.
Ellis, Rod. 1997. SLA Research and Language Teaching. Oxford: Oxford University Press, USA.
Giannossa, Leonardo. 2016. “Corpus-Based Studies.” In Researching Translation and Interpreting, edited by Angelelli, Claudia V.; Baer, Brian James; 195–202. New York; Oxon: Routledge.
Hartley, James. 2008. Academic Writing and Publishing: A Practical Handbook. London: Routledge.
Hou, Yueyang (侯月阳). 2007. “Duiwai Hanyu jiaoxue xueke xingzhi ji dingwei xin tan” (对外汉语教学学科性质及定位新探) [El nuevo estudio del chino como lengua extranjera como disciplina y su posición]. Yunnan Shifan Daxue Xuebao (云南师范大学学报), 5(4): 8-14.
Koval, Martín; Koval, S. 2015. ¿Cómo se hace un trabajo académico? Material de apoyo del Taller de metodología y redacción académica. Ediciones Inccertidumbre.
Litosseliti, Lia. 2010. Research Methods in Linguistics. London: Continuum.
Mackey, Alison; Gass, Susan M. 2005. Second Language Research. Methodology and Design. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
Meyer, Bernd. 2016. “Case Studies.” In Researching Translation and Interpreting, edited by Angelelli, Claudia V.; Baer, Brian James, 177–84. New York; Oxon: Routledge.
Murray, Rowena, and Sarah Moore. 2006. The Handbook of Academic Writing. Berkshire, England: Open University Press.
Nicodemus, Brenda; Swabey, Laurie. 2016. “Action Research.” In Researching Translation and Interpreting, edited by Angelelli, Claudia V.; Baer, Brian James, 157–67. New York; Oxon: Routledge.
Nunan, David. 1992. Research Methods in Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
Nussbaum, Luci. 2017. “Investigar con docentes”. En: Emilee Moore y Melinda Dooly (eds.). Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe. Research-publishing.net. URL: https://doi.org/10.14705/rpnet.2017.emmd2016.9781908416476
Patton, Michael Quinn, and Michael Quinn. Patton. 2002. Qualitative Research and Evaluation Methods. Thousand Oaks, California: Sage.
Perry, Fred L. 2005. Research in Applied Linguistics: Becoming a Discerning Consumer. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates.
Ridley, Diana. 2008. The Literature Review: A Step-by-Step Guide for Students. Los Angeles, London, New Delhi, Singapore, Washington DC: SAGE Publications Ltd.
Rigo, Antònia; Genescà, Gabriel. 2002. Cómo Presentar una Tesis y Trabajos de Investigación. Vic; Barcelona: Eumo, Octaedro.
Slafer, G A. 2009. “¿Cómo Escribir un Artículo Científico?” Revista de investigación en educación 6 (0): 124–32
Sun, Sanjun. 2016. “Survey-Based Studies.” In Researching Translation and Interpreting, edited by Angelelli, Claudia V.; Baer, Brian James,269–79. New York; Oxon: Routledge.
Sunderland, Jane. 2010. “Research Questions in Linguistics.” In Research Methods in Linguistics, edited by Lia Litosseliti, 9–28. London: Continuum.
Van Peer, Will, Jèmeljan Hakemulder, and Sonia Zyngier. 2012. Scientific Methods for the Humanities. Amsterdam: Benjamins.
Yin, Binyong, and Mary Felley. 1990. Hanyu Pinyin he Zheng Cifa Binyong Yin, Mary Felley = Chinese Romanization Pronunciation & Orthography. Beijing: Huayu jiaoxue chubanshe.
Yin, Robert K. 2009. Case Study Research: Design and Methods. 4th ed. Los Angeles: Sage Publications.
Zhou, Xiaobing (周小兵). 2017. “Hanyu guoji jiaoxue zhuanye shuoshi biye lunwen de yanjiu shejji yu xiezuo - shang” (汉语国际教育专业硕士毕业论文的研究设计与写作[上]) [Diseño y elaboración del trabajo de final de màster de la especialidad de la enseñanza del chino como llengua extranjera (I)]. Xueke Jianshe Yanjiu (学科建设研究), 2(1): 25-32.
Zhou, Xiaobing (周小兵). 2017. “Hanyu guoji jiaoxue zhuanye shuoshi biye lunwen de yanjiu shejji yu xiezuo - xia” (汉语国际教育专业硕士毕业论文的研究设计与写作[下]) [Diseño y elaboración del trabajo de final de màster de la especialidad de la enseñanza del chino como llengua extranjera (II]]. Xueke Jianshe Yanjiu (学科建设研究), 2(2): 31-40.