Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4316481 Didàctica del Xinès per a Hispanoparlants | OB | 0 | 1 |
Cap
Aquest mòdul té tres objectius principals. En primer lloc, presentar i familiaritzar-se amb les principals fonts autoritzades en relació amb la norma del xinès estàndard. En segon lloc, revisar les principals tendències de la gramàtica descriptiva i pedagògica del xinès i les seves obres de referència. Finalment, analitzar el xinès i l'espanyol de manera contrastiva en els diferents nivells del llenguatge per identificar aquells aspectes que poden presentar més dificultats per als castellanoparlants.
Bloc 1: Aspectes introductoris
1. Terminologia i conceptes clau relacionats amb l'ensenyament del xinès com a llengua estrangera
2. Principals fonts autoritzades en relació a la gramàtica normativa
3. Fonologia del xinès estàndard
4. La transcripció en pinyin
5. Principis de l'escriptura xinesa
6. Característiques morfolèxiques del xinès estàndard
7. La sintaxi del xinès estàndard
8. Pragmàtica en el xinès estàndard
Bloc 2: La gramàtica del xinès modern
1. Principals tendències de la gramàtica descriptiva i pedagògica del xinès
2. Gramàtiques i obres de referència
3. Categories gramaticals del xinès estàndard modern
4. Funcions gramaticals en xinès estàndard modern
5. Tipus de complements del xinès estàndard modern
6. Tipus d'oracions del xinès estàndard modern
Bloc 3: Anàlisi contrastiva del xinès i l'espanyol
1. Utilitat de l'anàlisi contrastiva per a l'ensenyament d'una llengua estrangera
2. Característiques generals del xinès i l'espanyol
3. Anàlisi contrastiva d'aspectes fonològics del xinès i l'espanyol
4. Anàlisi contrastiva d'aspectes morfosintàctics del xinès i l'espanyol
5. Anàlisi contrastiva d'aspectes funcionals del xinès i l'espanyol
En aquest mòdul es faran servir diverses metodologies docents i totes elles pressuposen un paper actiu per part dels estudiants. Al llarg del mòdul es combinaran:
• Classes expositives
• Aprenentatge basat en problemes
• Realització d'activitats pràctiques
• Debats
• Elaboració i exposició oral o escrita de treballs
• Tutories
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Aprenentatge basat en problemes | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10 |
Classes expositives | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 7, 8 |
Debats | 4 | 0,16 | 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració i exposició oral o escrita de treballs | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Presentació de treballs | 1 | 0,04 | 7, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració d'un treball | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Lectures i documentació | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Per tal d'aprovar el mòdul és necessària l'assistència al 80% de les classes.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa a classe | 20% | 5 | 0,2 | 4, 5, 6, 7, 8 |
Carpeta de l'estudiant | 50% | 16 | 0,64 | 1, 2, 3, 7, 8, 9, 10 |
Prova de síntesi | 30% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10 |