Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4316214 Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física | OB | 1 | 2 |
Els propis del Master
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'estudiant conegui les característiques bàsiques de diferents esports i les propostes d'intervenció psicològica per a cadascun d'ells. L'estudiant tindrà clar, a partir dels coneixements adquirits en els mòduls anteriors, un model base d'intervenció que s'adaptarà a cadascuna de les característiques i requeriments esportius. En primer lloc, es realitza una classificació d'esports en funció dels diferents nivells de relació (tipus de pista, nombre de participants, característiques dels implements, col·laboració i / o oposició, necessitats de rendiment). En segon lloc, es valoren els sistemes d'avaluació psicològica més usuals aplicats a diferents esports, i finalment es desenvolupen diferents intervencions professionals aplicades a esports amb diferents característiques.
* Models d'intervenció en psicologia del rendiment esportiu.
* Classificació d'esports (Pista petita, camp, col.laboració, oposició, col.laboració-oposició.
* Sistemes d'avaluació psicològica en esports específics
* Intervencia psicològica en esports específics:
- Hípica - Hoquei patins. - Basquet - Futbol - Tennis - golf - Vela -E. Motor - Atletsime
- Les activitats dirigides consisteixen en classes magistrals i la presentación oral de treballs.
- Les activitats supervisades consisteixen en tutories que pot sol·licitar.
- Les activitats autònomes consisteixen en la lectura d’articles científics i d’informes d’interès, en l’elaboració de treballs i informes, i en l’estudi personal.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases magistrals | 48 | 1,92 | 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 48 | 1,92 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats Autònomes | 123 | 4,92 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
- Els estudiants entreguen els treballs/ informes on fan el rsum i comentari crític de totes les seeions del módul (individualment/ parelles).
- Els estudiants realitzen una prova escrita a l'aula a partir de l'estudi personal dels continguts impartits en les classes magistrals i dels dossiers facilitats pels professors.
- En l'apartat de valoració de la practica es destinarà uns minuts a qualificar el grau d'assoliment dels continguts de cada sessió.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i valoració de practiques aula | 20% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Entrega de treballs/informes | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Proves escrites | 40% | 2 | 0,08 | 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Anderson, M. B. (2000). Doing sport psychology. Champaign, Il.: Human Kinetics.
Anderson, A.C., Knowles, Z. i Gilbourne, D. (2004). Reflective practice for Sport psychologist: concepts, models, practical implications, and thoughts on dissemination. The Sport Psychologist 18, 188-203.
Cox, R.H. (2009). Psicología del deporte. Conceptos y sus aplicaciones (6ª Ed). Madrid : Ed. Panamericana.
Dosil, J. (2006) (Ed.). The sport psychologist´s handbook. John Wiley & Sons: Chichester.
Horn, T. (2008) (Ed.). Advances in sport psychology. Champaign, Il.: Human Kinetics.
Palmi,J. i Riera,J. (2017). Las competencias del deportista para el rendimiento. Cuadernos de Psicología del Deporte,17(1), 13-18.
Riera,J., Caracuel,J.C.,Palmi,J. i Daza,G.(2017). Psychology and Sport: The athlete’s self skills. APUNTS Educación Física y deportes, 127(1), 82-93
Rotella, B. y Cullen, B. (1999). El golf es el juego de la confianza. Madrid: Tutor.
Weinberg, R.S. i Gould,D. (2010). Fundamentos de psicología del deporte y el ejercicio físico (4ª Ed). Madrid:Editorial Panamericana.
Weinberg, R.S. i Gould,D. (2015), Fundations of Sport and Exercise Psychology. 6 th Ed. (Cap.11-16). Cloth Pass/Kycd: Human kinetics.
Williams, J.M. i Krane, V. (2015). (Eds.) Applied Sport Psychology. (7 Ed.). McGraw Hill. Nueva York.