Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4316231 Biologia, Genòmica i Biotecnologia Vegetals / Plant Biology, Genomics and Biotechnology | OT | 0 | 1 |
Coneixement d'assignatures anteriors del màster:
- Plant Physiology and Metabolism
- Plant Molecular Biology and Genetic Engineering
- Plant Genomics
- Agricultural Biotechnology
Cada estudiant dissenyarà una aproximació metodològica per resoldre un problema de biologia de plantes plantejat pel coordinador del curs. Els estudiants desenvoluparan aquest estudi amb l'ajuda d'un tutor personal. Al final del curs, els estudiants presentaran el seu treball com a informe escrit i oralment en un seminari.
Problem-based Learning in Plant Biology és una matèria multidisciplinària que integra coneixements previs d'altres assignatures del màster. Els problemes que han de resoldre els estudiants poden tractar, entre d'altres, sobre els següents temes:
- Eines genòmiques en la millora vegetal
- Enginyeria metabòlica en plantes.
- Modulació del desenvolupament vegetal amb fins biotecnològics.
- Filogenètica, datació molecular i biogeografia.
- Adaptació de les plantes al medi ambient.
*Llevat que les restriccions imposades per les autoritats sanitàries obliguin a una priorització o reducció d’aquests continguts.
En les dues primeres sessions del curs, el coordinador de l'assignatura presentarà els problemes a resoldre, d'entre els quals els estudiants escolliran. En les properes setmanes, els estudiants prepararan la seva aproximació metodològica al problema. Tindran diverses sessions preparatòries amb el seu tutor, qui els orientarà i avaluarà el treball realitzat. Els estudiants també rebran formació sobre l'anàlisi de bases de dades òmiques, a través de sessions de bioinformàtica realitzades a l'ordinador. Al final del curs, els estudiants presentaran un informe escrit sobre el seu projecte i el defensaran oralment en un seminari impartit a la resta de la classe. La metodologia de l'assignatura consistirà, per tant, en les següents activitats:
- Classes magistrals
- Sessions d'ordinador
- Sessions tutoritzades
- Estudi personal
- Elaboració d'un informe escrit
- Seminaris
*La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 2 | 0,08 | 4, 7, 11 |
Seminaris | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 13 |
Sessions d'ordinador | 8 | 0,32 | 4, 7, 8, 10, 11, 12 |
Sessions tutoritzades | 6 | 0,24 | 4, 6, 7, 8, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació de l'nforme escrit | 44 | 1,76 | 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 40 | 1,6 | 4, 7, 8, 10, 11, 12 |
Preparació del seminari | 32 | 1,28 | 4, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
El tutor avaluarà el treball de l'alumne en les sessions preparatòries i informe escrit. El conjunt d’aquests dos aspectes representarà el 45 % de la qualificació de l'assignatura. La presentació oral del projecte (seminari impartit per l'alumne) serà avaluada pel coordinador de l'assignatura i representarà un altre 45 %. El 10 % restant serà acordat pel coordinador de l'assignatura i el tutor, en base a l'interès i les preguntes de l'alumne en les sessions preparatòries i en els seminaris d'altres alumnes.
"L’avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe escrit | 45 % | 0 | 0 | 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Participació de l'estudiant en les activitats de classe (avaluació contínua) | 10 % | 0 | 0 | 4, 7, 11, 12, 13 |
Seminari impartit per l'estudiant i discussió col·lectiva amb els altres estudiants i el professor | 45 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 13 |
La bibliografia serà escollida de la següent llista, depenent del projecte particular desenvolupat per l’estudiant:
- Anderson J.T. et al (2011). Evolutionary genetics of plant adaptation. Trends in Genetics: 27:258–266.
- Boualem A., et al (2015) A cucurbit androecy gene reveals how unisexual flowers develop and dioecy emerges. Science 250:688-691.
- Dodds P.N. & Rathjen J.P. (2011) Plant immunity: towards an integrated view of plant–pathogen interactions. Nature Reviews Genetics 11:539-548.
- Hörandl, E. & Appelhans, M. (eds.) (2015) Next-Generation Sequencing in Plant Systematics. Regnum Vegetabile v. 158. Koeltz Botanical Books.
- Laitinen R. (ed.) (2015). Molecular mechanisms in plant adaptation. John Wiley & Sons.
- Lemey, P., Salemi, M. & Vandamme, A.M. (eds.). 2009. The phylogenetic handbook. A practical approach to phylogenetic analysis and hypothesis testing. 2nd Ed. Cambridge University Press.
- Lomonossoff G.P. & Daoust M.A. (2016). Plant-produced biopharmaceuticals: A case of technical developments driving clinical deployment. Science 353:1237–1240.
- Soyk S., et al (2017) Bypassing Negative Epistasis on Yield in Tomato Imposed by a Domestication Gene. Cell 169:1-14.
- Tang J. & Chu C. (2017) MicroRNAs in crop improvement: fine-tuners for complex traits. Nature Plants 3:17077. doi: 10.1038/nplants.2017.77
- Tschofen M., et al (2016). Plant Molecular Farming: Much More than Medicines. Annual Review of Analytical Chemistry 9:271–294.
- Yu S., et al (2015). Plant developmental transitions: the role of microRNAs and sugars. Current Opinion in Plant Biology 27:1-7.
- Zhu J.K. (2016) Abiotic Stress Signaling and Responses in Plants. Cell 167:313-324.