Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4316227 Filosofia Aplicada | OB | 0 | 2 |
El mòdul s’estructura en 10 sessions de 3,5 hores cadascuna. Les sessions s’alternen entre la conferència i el debat al seminari sobre lectures bàsiques del curs. A les tutories, els professors supervisaran la preparació d’un treball escrit de 10 a 15 pàgines relacionat amb algun tema tractat al mòdul.
Hi ha tres tipus d’activitats: dirigida, supervisada i autònoma.
Pràctiques externes. S’han de programar de manera que es puguin dur a terme personalment amb les mesures de protecció adequades.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 17,5 | 0,7 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisadas | 22,5 | 0,9 | 1, 2, 5, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Autònomes | 110 | 4,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Elaboració treball escrit | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Presentació oral (Castro) | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Presentació oral (Vilar) | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
• Gaut, B. & Kieran, M., Creativity and Philosophy, Routledge, 2018.
• Gaut, B, “Creativity and Rationality”, Journal of Aesthetics and Art Criticism, 70 (2012): 259-270.
• Gorodeisky, K. & Marcus,E., “Aesthetic Rationality”, Journal of Philosophy 115 (2018): 113-140.
• Boden, M., The Creative Mind: Myths and Mechanisms, Routledge, 2004.
• Nickerson, Raymond S., “Enhancing Creativity,” in Robert J. Sternberg (ed.), Handbook of Creativity. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 1999, pp. 392–430.
• Paul, E. S.; Kaufman, S. B., The Philosophy of Creativity, Oxford U.P., 2014.
Semiotics and Rationality
• Brier, Soren (2008). Cybersemiotics: Why Information Is Not Enough! (2008, University of Toronto Press).• Buchanan, Bret. To Kantian Biologist. Jakob von Uexküll and the intersubjective life of organisms
• Buchanan, Brett. (2008). Onto- Ethologies: The Animal Environments of Uexküll, Heidegger, Merleau-Ponty, and Deleuze. Albany, NY: SUNY Press, 2008.
• Cassirer, E. A key to the Nature of Man. The Symbol. Philosophical Anthropology. pp. 45-49.
• Chater, N., et al. (2017). Mind, rationality, and cognition: An interdisciplinary debate. Psychonomic Bulletin & Review. DOI 10.3758 / s13423-017-1333-5
• Deely, John (2001). Four Ages of Understanding. The first Postmodern Survey of Philosophy from Ancient Times to the Turn of the Twenty-First Century. University of TorontoPress.
• Favareau, D. (auth.) (2009). Essential Readings in Biosemiotics. Anthology and Commentary. Springer Netherlands (Biosemiotics 3).
• Hoffmeyer, Jesper. (2015). Semiotic Individuation and Ernst Cassirer's Challenge. Progress in Biophysics and Molecular Biology, 119 (3): 607-615.
• Kant, Immanuel (1796) Criticism of the Faculty of Jutjar. Edicions 62, 2004. Translation: Jessica Jaques Pi.
• Uexküll, J. von (1934) Ideas for a biological conception of the world. Espasa- Calpe. Col. Library of Id eas of the 20th century. Madrid.
• Uexküll, J. von (1940). Bedeutungslehre. Leipzig: Verlag von JABarth. In Spanish: Biological Meditations. Theory of Meaning. Translation by José M. Sacristán. Western Magazine. Madrid, 1942