Logo UAB
2020/2021

Treball de Final de Màster

Codi: 43790 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
4316022 Gestió Esportiva / Sport Management OB 0 2
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Professor/a de contacte

Nom:
Núria Masferrer Llabinés
Correu electrònic:
Nuria.Masferrer@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
espanyol (spa)

Equip docent extern a la UAB

Yolanda Tarango

Prerequisits

No hi han prerequisits

Objectius

El Mòdul de Treball final de màster (TFM) comporta la realització d'un projecte, un estudi, una memòria o un treball en què s'apliquin i es desenvolupin els coneixements, les capacitats, les competències i les habilitats adquirits en els estudis universitaris del màster.

La realització del TFM persegueix aprofundir en el coneixement de tots els continguts desenvolupats en el Màster a partir de la seva aplicació pràctica alhora de motivar el / la estudiant a contribuir amb el teixit productiu de la societat ja sigui mitjançant l'estudi de viabilitat de una activitat econòmica en el sector esportiu, ja sigui mitjançant un treball de recerca. En concret els objectius a nivell formatiu són:

• Posar a prova els coneixements i competències adquirides i / o desenvolupades per l'estudiant / a al llarg del màster, fomentant la seva capacitat per resoldre problemes.
• Integrar tota la formació d'aprenentatge vital de l'estudiant que l'ajudi a dirigir el seu projecte de vida personal i professional.
• Desenvolupar competències transversals i específiques, posant èmfasi en la formació global.
• Possibilitar que el mòdul sigui un espai d'intersecció entre el món acadèmic i el món laboral, on es dóna l'inici de la socialització en escenaris reals.
• Promoure la reflexió sobre la incidència en el perfil professional.
• Aprendre a planificar i autogestionar el disseny i execució d'un projecte, dimensionat adequadament objectius a partir dels recursos disponibles (tant personals, com de temps, al mercat, etc.).
• Facilitar que el mòdul sigui un espai de reflexió personal i col·lectiva

Competències

  • Aplicar eines i metodologies que faciliten el pensament creatiu i innovador en les situacions quotidianes lligades en l’entorn dels negocis esportius.
  • Elaborar un pla de negoci o un projecte relacionat amb la gestió esportiva.
  • Liderar un equip i treballar en equips multidisciplinaris, participant activament en les tasques i negociant davant d’opinions discrepants fins a arribar a posicions de consens.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Reconèixer la diversitat de punts de vista, entendre la multiculturalitat i ser capaç de donar a conèixer les opinions pròpies dins del respecte de les opinions divergents.
  • Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • Tenir raonament autònom i crític en temes o qüestions de negoci i aplicació en entorns esportius.

Resultats d'aprenentatge

  1. Aplicar eines i metodologies que faciliten el pensament creatiu i innovador en les situacions quotidianes lligades en l’entorn dels negocis esportius.
  2. Aplicar els coneixements adquirits al llarg del màster en l’elaboració del pla de negoci o del projecte de gestió esportiva.
  3. Liderar un equip i treballar en equips multidisciplinaris, participant activament en les tasques i negociant davant d’opinions discrepants fins a arribar a posicions de consens.
  4. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  5. Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  6. Reconèixer la diversitat de punts de vista, entendre la multiculturalitat i ser capaç de donar a conèixer les opinions pròpies dins del respecte de les opinions divergents.
  7. Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  8. Tenir raonament autònom i crític en temes o qüestions de negoci i aplicació en entorns esportius.
  9. Utilitzar correctament les eines informàtiques per a l’anàlisi de les dades.
  10. Utilitzar recursos per presentar de manera atractiva i resumida les dades i els resultats al TFM.

Continguts

El TFM pot ser:

  1. Un treball d'investigació.
  2. Un projecte de creació d'una empresa o projecte empresarial amb manifesta proposta de valor que aporti innovació a nivell de producte i / o servei.

L'assignatura consta de dues fases:

- Fase d'exploració:

  • · Dinàmiques grupals a classe i / o assistides en línia.
  • · Exploració d'idees.
  • · Configuració d'equips.
  • · Assignació tutor / a.
  • · Elecció TFM.

- Fase d'elaboració del TFM:

  • · Lliurables.
  • · Defensa tribunal intermedi.
  • · Defensa tribunal final.

Es desenvoluparan seminaris de reforç. Temàtiques dels seminaris:

  • - Claus per a un TFM útil (a nivell personal i per a l'entorn).
  • - TFM Pla de negoci versus TFM Recerca.
  • - Aspectes pràctics dels diferents continguts del TFM.
  • - Pluja d'idees.
  • - Mètodes d'investigació i anàlisi. Prototips.
  • - Aconseguir finançament per emprendre o per investigar (només a petició dels / les estudiants)
  • - Com fer una presentació eficaç.
  • - Experiència / s emprenedora / s i investigadora / s.

Metodologia

Modalitat en línia

En el cas de la modalitat en línia, la metodologia s'ajustarà per tal que els alumnes puguin assolir tots els resultats de l'aprenentatge especificats en aquesta guia i alhora desenvolupar les competències i habilitats pròpies de la matèria impartida.

A tal efecte, s'optimitzaran els recursos disponibles en les aules modle per tal de maximitzar la implicació i la motivació dels estudiants (fòrums, debats, jocs de simulació, casos de estudi, presentacions en línia, etc...)

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Sessió magistral participativa 7 0,28 1, 2, 4, 6, 8, 9, 10
Tipus: Supervisades      
Tutoria Individuals 16 0,64 2, 5, 8, 9, 10
Tipus: Autònomes      
Realització de treballs / informes 124 4,96 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10

Avaluació

El professor/a penjarà a l’aulari virtual la rúbrica de continguts minims exigits per la presentació del tribunal de seguiment i del tribunal final

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Avaluació del tutor/a 40% 1 0,04 2, 7, 9, 10
Tribunal Final 45% 1 0,04 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Tribunal de seguiment 15% 1 0,04 1, 2, 5, 8, 9, 10

Bibliografia

  • Aguer, M., Pérez, E. (1997). Teoría y práctica de economía de la empresa. Madrid: Editorial Centro de Estudios Ramón Areces, SA
  • Barba, E. (2011). Innovación. Barcelona: Libros de cabecera SL.
  • Drucker, P.F. (1973). La gerencia. Buenos Aires: Librería “El Ateneo” Editorial
  • Nueno, P.(2009). Emprendiendo hacia el 2020. Barcelona: Editorial Deusto.
  • Sala i Martín, X. (2001). Economía liberal per a no economistes i no liberals. Barcelona: Edicions 62,SA, La Butxaca
  • Soriano, F. (2009). La pelota no entra por azar. Barcelona: El Lector Universal, SL
  • Trias de Bes, F.,  Kotler, P. (2011). Innovar para ganar. Barcelona: Editorial Urano.
  • Bulat, S. (2008). El arte de inventarse profesiones. Barcelona: Ediciones Urano , SA
  • Clanchy, J. , Ballard , B. ( 2000). Cómo se hace un trabajo académico: Guía práctica para estudiantes universitarios. Zaragoza: Prensas universitarias de Zaragoza.
  • Eco , H ( 1977). Cómo se hace una tesis. Técnicas y procedimientos de investigación , estudio y escritura. Barcelona: GEDISA
  • Muñiz, L. (2010). Planes de negocio y estudios de viabilidad. Barcelona: Profit editorial.
  • Rodriguez , M.L., Llanes,  J. (coordinadores) (2013). Com elaborar, tutoritzar i avaluar un treball de fi de màster. Catalunya: Agència per a la qualitat del sistema universitari de Catalunya.
  • Saco, R., Mazza, M. (2004). Aprender a crear una microempresa. Barcelona: Ediciones Paidós Ibérica,SA
  • Soriano, R. (2008). Cómo se escribe una tesis. Córdoba: Berenice
  • Steffan, B. (2009). ¡Quiero crear mi empresa!. Madrid: Pearson Educación ,SA
  • Suárez Sánchez-Ocaña, A. (2011). Ha llegado la hora de montar tu empresa. Barcelona: Ediciones Deusto.
  • TorresPruñonosa, J. y Rajadell, M., (coordinadores) (2011). Com elaborar un Business Plan: metodología EUNCET. Terrassa: Fundació Cultural Privada Caixa de Terrassa.
  • Trías de Bes, F. (2007). El libro negro del emprendedor. Barcelona: Ediciones Urano, SA

 

WEBGRAFÍA