Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4315497 Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge | OT | 0 | 2 |
No hi ha prerequisits.
És molt convenient tenir coneixements sobre els trastorns de la veu.
L'objectiu general del mòdul és ampliar els coneixements i habilitats de l'estudiant en la fisiologia i acústica de la veu humana i en la patologia i clínica vocal.
Es revisen els avenços la prevenció, exploració i tractament logopèdic i interdisciplinari de les alteracions de la veu, així com en els programes d'educació i optimització de la veu.
Les sessions presencials combinaran exposicions magistrals per part de professorat expert i exercicis pràctics en gran grup i en grup reduït on l’alumnat podrà posar en pràctica de forma vivencial la teoria exposada i discutir-la. Posteriorment, l'alumnat realitzarà diverses tasques avaluatives de manera no presencial.
Nota: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. L’equip docent detallarà a través de l’aula moodle o el mitjà de comunicació habitual el format presencial o virtual/on-line de les diferents activitats dirigides i d’avaluació, tenint en compte les indicacions de la facultat en funció del que permeti la situació sanitària.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats d'aula | 14 | 0,56 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Sessions magistrals | 14 | 0,56 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Atenció individalitzada | 7,5 | 0,3 | 2, 4, 6, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Redacció d'evidències d'avaluació | 114,5 | 4,58 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
L'avaluació del mòdul es realitzarà a través de diverses evidències d’avaluació escrites lliurades a la plataforma virtual d'aprenentatge que es realitzaran de forma individual seguint un calendari marcat.
A) Definició d'assignatura superada:
Per superar amb èxit aquesta assignatura és necessari obtenir una qualificació de 5 punts sobre 10 o superior, en cadascuna de les evidències d'aprenentatge.
B) Proves de recuperació:
Podrà optar a realitzar alguna de les proves de recuperació aquell alumnat que no hagi assolit els criteris establerts per superar l'assignatura i que hagi estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura.
C) Definició d'estudiant avaluable:
Un/a estudiant que hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior a 4 punts (40%) no podrà constar en actes com a "no avaluable".
Per a l’alumnat de 2a o posterior matrícula, l’assignatura no preveu l’avaluació mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1 - Informe d'opinió argumentada en l'evidència (escrit individual) | 34 % | 0 | 0 | 7 |
EV2 - Assaig reflexiu sobre anamnesi i exploració (escrit individual) | 33 % | 0 | 0 | 1, 3, 5, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
EV3 - Assaig reflexiu sobre el treball corporal i vocal (escrit individual) | 33 % | 0 | 0 | 2, 4, 5, 6, 8, 10 |
BIBLIOGRAFIA FONAMENTAL
Heuillet Martin, Geneviève (2003). Una voz para todos (Volums I i II) Marsella. Solal
Bustos, Inés (2013). Intervención logopédica en trastornos de la voz. Barcelona. Paidotribo
Gassull, Cecília, Godall, Pere, & Martorell, Montserrat. (2006). La veu. Orientacions pràctiques. Barcelona: Publicacions de l'Abadia de Montserrat
Le Huche, F; Allali, A. (1994). La voz Tomo 3 Terapéutica de los trastornos vocales. Barcelona: Masson.
Vila, J.M. (2009). Guía de intervención logopédica en la disfonía infantil. Madrid: Síntesis
Behrman, A., & Haskell, J. (Eds.). (2014). Exercises for voice therapy. Plural Pub.