2020/2021
Treball de Fi de Màster
Codi: 43321
Crèdits: 9
Titulació |
Tipus |
Curs |
Semestre |
4314643 Medicina Transfusional i Teràpies Cel·lulars Avançades / Transfusion Medicine and Advanced Cell Therapies |
OB |
0 |
2 |
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Utilització d'idiomes a l'assignatura
- Llengua vehicular majoritària:
- anglès (eng)
Altres indicacions sobre les llengües
L’idioma de treball serà l’anglès, però serà possible comunicar-se en espanyol. El material de l’assignatura també serà en anglès.
Equip docent
- Sílvia Sauleda Oliveras
- Joan Garcia López
- Joan Ramon Grífols Ronda
- Eduardo Muñiz Díaz
- Masja de Haas
- Porcelijn Leendert
- Jaap Jan Zwaginga
- Chantal Lechanteur
- Enric Contreras Barbeta
- Sergio Querol Giner
Prerequisits
Cal tenir un nivell B2 d’anglès o equivalent.
Objectius
Desenvolupar individualment un projecte de màster, que podrà ser experimental o no, depenent de l’objectiu proposat. El treball serà guiat pel tutor o tutora assignat. Al final del mòdul, l’estudiant prepararà un informe escrit del treball, que presentarà i defensarà oralment mitjançant videoconferència.
Competències
- Aplicar els principis biològics de les teràpies cel·lulars en el tractament de processos patològics locals i sistèmics.
- Definir estratègies de laboratori per al diagnòstic de la malaltia hemolítica , citopènies immunes , hematològiques i altres immuno - ( adversos ) efectes de la transfusió.
- Descriure els processos de selecció de les unitats de sang i components sanguinis compatibles amb cada situació clínica.
- Dissenyar estratègies segures en el procés de donació d'acord amb la regulació europea.
- Dissenyar i desenvolupar investigacions utilitzant les metodologies adequades.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Seleccionar de manera segura els components de la sang per a la transfusió amb especial atenció a la gestió de les possibles reaccions adverses.
- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
Resultats d'aprenentatge
- Dissenyar i desenvolupar investigacions utilitzant les metodologies adequades.
- Dissenyar un procediment per analitzar i controlar les transfusions mal indicades.
- Dissenyar un projecte de processament i preservació de progenitors hemopoètics i limfòcits de sang perifèrica.
- Dissenyar un projecte de processament i preservació de sang de cordó.
- Dissenyar un projecte per avaluar les necessitats de sang per a l'assistència sanitària de l'entorn social propi.
- Dissenyar una estratègia de prevenció de la malaltia hemolítica del nounat, especificant tècniques i algoritmes.
- Dissenyar una estratègia per prevenir la trombocitopènia neonatal al·loimmunitària.
- Dissenyar una política de seguretat dels productes sanguinis d'un país (preferiblement el país d'origen de l'estudiant).
- Dissenyar una proposta de programa d'utilització de cèl·lules mare adultes en teràpia cel·lular i medicina regenerativa, preferiblement al país d'origen de l'estudiant.
- Elaborar un projecte d'alternatives a la transfusió en un entorn hospitalari.
- Elaborar un projecte per promocionar la donació voluntària.
- Fer una anàlisi de l'eficàcia de la transfusió d'eritròcits.
- Identificar les necessitats estructurals i de garantia de qualitat del nou reglament de teràpies avançades, preferiblement al país d'origen de l'estudiant.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
Continguts
1. Etapa de planificació.
2. Etapa de desenvolupament.
3. Etapa de defensa.
La tesi de màster o treball de final de màster (TFM) ha d’incloure els elements següents:
1. Introducció.
2. Context.
3. Objectiu general i específic.
4. Material i mètodes.
5. Resultats.
6. Discussió.
7. Conclusions.
8. Bibliografia.
Metodologia
El TFM (9 crèdits ECTS) és un treball de desenvolupament individual, guiat pel tutor o tutora assignat, que pot ser experimental o no, segons l’objectiu proposat, i que ha d’abordar un problema directament relacionat amb la medicina transfusional o les teràpies cel·lulars i tissulars.
Al final del mòdul, l’estudiant prepararà un informe escrit del treball, que presentarà i defensarà oralment mitjançant videoconferència.
L’estudiant, en les etapes inicials del TFM, ha d’explicar els eixos bàsics del treball en relació amb les matèries noves o especials incloses directament o indirectament en els continguts dels mòduls que constitueixen el màster, emfatitzant quins problemes es formulen i els marcs teòrics en els quals es desenvolupen, així com les metodologies utilitzades.
Avaluació
El mòdul s’avaluarà de la manera següent:
1. Lliurament de la tesi: 60% de la nota.
2. Defensa de la tesi: 30% de la nota.
3. Tutorials amb el professor o professora: 10% de la nota.
Activitats d'avaluació
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Defensa de la tesi |
40% |
15
|
0,6 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
|
Lliurament de la tesi |
40% |
80
|
3,2 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
|
Tutories amb el professor |
20% |
10
|
0,4 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
|
Bibliografia
Oriol Amat. ANÁLISIS ECONÓMICO FINANCIERO. 17ª Edición. GESTIÓN 2000; Barcelona, 2000.
Oriol Amat; Pilar Soldevila. COMPTABILITAT I GESTIÓ DE COSTOS. 1 ª Edición. GESTIÓN 2000; Barcelona, 1998.
Joan M. Amat. CONTROL PRESUPUESTARIO. 4ª Edición. GESTIÓN 2000; Barcelona, 1994.
Joseph M. Rosanas; EduardBallarín. SISTEMAS DE PLANIFICACIÓN Y CONTROL. 7ª Edición.
Robert S. Kaplan; David P. Norton. CUADRO DE MANDO INTEGRAL. 2 ª Edición. GESTIÓN 2000; Barcelona, 2000.
Fernando Pereira; EduardBallarín; Josep M. Rosanas CONTABILIDAD PARA DIRECCIÓN. IESE.
Bayón M., Fernando “Organizaciones y Recursos Humanos”. Síntesis Economía de la empresa (2002).
Berry, Leonard: “Un buen servicio ya no basta: más allá de la excelencia en el servicio” Deusto (1999).
Kofman, Fredy “Metamanagement” Granica (2007).
Phillips, Jack J.; Ph. D. “Invertir en el capital humano”. Deusto (2006).
Pin, José Ramón “Consistencia” FT Prentice Hall (2006).
Rucci, Steven P.Kirn y Richard T.Quinn: “The Employee-Customer-Profit Chain at Sears” Harvard Bussinesseview (1998).
Ulrich, Dave; Wayne Brockbanck “La Propuesta de valor de Recursos Humanos”. Deusto (2006).
Uscher, Ernesto; Alcaraz, José M. “Organizando la arquitectura de recursos humanos para crear valor”. Capital Humano (2005).
Porret, Miquel. “Recursos Humanos. Dirigir y gestionar personas en las organizaciones” (2007).
Adler, N.J. “International dimensions of organizational behavior.” (1991).
Kotter, John P. “Leading change.” (1996).