Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313815 Recerca en Educació | OB | 0 | 1 |
No n'hi ha
Aquest mòdul pretén donar a conèixer a l'estudiant les possibilitats i limitacions de les tecnologies de la informació i la comunicació al servei de la investigació educativa.
- La recerca i la gestió de la informació: bases de dades, motors de cerca, gestors bibliogràfics ...
- L'anàlisi de dades: textuals, audiovisuals, quantitatius, qualitatius, mètodes mixtes (SPSS, NVivo, Atlas-Ti, MaxQDA ...).
- La difusió i la divulgació científica: portals de recerca, revistes digitals.
- Informe d'investigació i comunicació de resultats.
- La redacció de l'informe científic, d'articles i comunicacionso.
- La comunicació dels resultats de recerca i les implicacions per a la pràctica: audiències i protocols.
- Classes magistrals / expositives.
- Lectura d'articles i fonts documentals.
- Anàlisi i discussió col·lectiva d'articles i fonts documentals.
- Pràctiques d'aula: resolució de problemes / casos / exercicis.
- Tutories.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Explicacions magistrals | 20 | 0,8 | 3, 6, 11, 12 |
Tallers/exercicis d'aula | 30 | 1,2 | 2, 4, 5, 7, 13, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració d'un treball individual (lectures, memòria final) | 40 | 1,6 | 2, 3, 4, 5, 7, 13, 15 |
Tutories individual/col·lectives | 30 | 1,2 | 2, 3, 6, 11, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats relacionades amb l'estudi personal, lectures complementàries, anàlisi de casos, recerca d'informació. | 30 | 1,2 | 2, 3, 6, 7, 11, 12, 13 |
L'avaluació del mòdul es realitzarà mitjançant les activitats que s'assenyalen.
La nota final serà el promig ponderat de les activitats previstes. Per poder aplicar aquest criteri serà necessari obtenir com a mínim un 4 a totes les activitats, les realitzades durant el desenvolupament del mòdul i a la memòria/treball final del mòdul.
L'assistència a classe és obligatòria. Per poder obtenir una avaluació final positiva l'estudiant haurà d'haver assistit a un mínim d'un 80% de les classes.
El procediment de revisió de les proves es realitzarà de forma individual.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats durant el desenvolupament del mòdul | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 15 |
Assistència i participació en les sessions | 20% | 0 | 0 | 3, 4, 5, 6, 11, 12, 13, 15 |
Memòria / treball individual de mòdul | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 13, 14 |
BIBLIOGRAFIA
CABERO, J., BARROSO, J., AND LLORENTE, MC. (2010) El diseño de Entornos Personales de Aprendizaje y la formación de profesores en TIC. In: Digital Education Review, 18, 27-37. [Accessed: 14/01/2013] Retrieved from: http://greav.ub.edu/der
CANALS R. (2007). La argumentación en el aprendizaje del conocimiento social. Enseñanza de las Ciencias Sociales. Revista de Investigación, 6, 49-60.
CLERICI, C. (2013): Lectura y escritura de textos académicos y científicos. Accés web: https://www.academia.edu/3218131/Lectura_y_escritura_de_textos_acad%C3%A9micos_y_cient%C3%ADficos
FORTANET, I. (coordinadora), 2002. Cómo escribir un artículo de investigación en inglés. Alianza Editorial, 218 p.
GARCÍA ÁLVAREZ DE TOLEDO, J. Y FERNÁNDEZ SÁNCHEZ, R. (2011). Difusión y divulgación científica en Internet. Asturias: Gobierno Principado de Asturias. Accés web: http://ria.asturias.es/RIA/bitstream/123456789/1661/1/Difusion-y-divulgacion-cientifica-en-Internet.pdf
HERNÁNDEZ, R.; FERNÁNDEZ, C.; BAPTISTA, P. (2003). Metodología de la investigación. 3ª ed. Méjico, D.F.: McGraw-Hill
HERNANDEZ, R.; FERNÁNDEZ, C.; BAPTISTA, P. (2007). Fundamentos de metodología de la investigación. Madrid. McGraw-Hill
JARIOT, M. y RODRÍGUEZ PARRÓN, M. (2007). La formación por competencias profesionales. Evaluación y mejora de las competencias del profesor de formación vial desde un modelo de cambio de actitudes. Educación XX1, . 107-136.
JUSTE, R. et al. (2009). Estadística aplicada a la educación. Madrid: Pearson
MACMILLAN, J. I SCHUMAQUER, S. (2005). Investigación educativa. 5a. Ed. Madrid: Pearson.
Manual de usuario Refwoks. Document electrònic: http://www.upo.es/biblioteca/export/sites/biblioteca/bib_digital/documentos/manual_refworks.pdf
MATEO, V.; SORIANO, M.; Y GODOY, C. (2009). Un estudio descriptivo sobre el acoso y violencia escolar en la educación obligatoria, Escritos de Psicología, Vol. 2, nº 2, pp. 43-51
PARDO, A.; RUIZ, M.A. (2005). Anàlisis de datos con SPSS 13. Madrid. Mc Graw Hill.
QUINTANA, J. Y HIGUERAS, E. (2007). Les Webquest, una metodologia d’aprenentatge cooperatiu basada en l’accés, el maneig i l’ús d’informació de la xarxa. Quaderns de docència universitària, no 11. ICE. Universitat de Barcelona. Accés web: http://diposit.ub.edu/dspace/bitstream/2445/1921/1/QDU_11.pdf
RIGO, A. & GENESCÀ, G. 2002. Cómo presentar una tesis y trabajos de investigación. Eumo-Octaedro, 157 p.
SAN MARTIN, D. (2014) Teoría fundamentada y Atlas ti: recursos metodológicos para la investigación educativa. Revista electrónica de Investigación Educativa, 16(1),104-122. http://redie.uabc.mx/vol16no1/contenido-sanmartin.html
SANTAMARÍA, F. (2008). Posibilidades pedagógicas: redes sociales y comunidades educativas. Telos: Cuadernos de comunicación e innovación, 76, 99-109.Accés web: http://sociedadinformacion.fundacion.telefonica.com/telos/articulocuaderno.asp@idarticulo%3D7&rev%3D76.htm
SIEMENS, G. & TITTENBERGER, P. (2009). Handbook of Emerging Technologies for Learning – HETL. Canada: University of Manitoba’s Learning Technologies Centre and Extended Education.
SLAFER, G. (2009). ¿Cómo escribir un artículo científico? Revista de Investigación en Educación, 6, pp.124-132.
Universidad Pedagógica Nacional (2009). Base de datos ERIC (Education Resources Information Center). Manual de uso. Document electrònic: http://biblioteca.ajusco.upn.mx/pdf/m.eric.pdf
VALLEJO, M.; ROJAS, C. Y FERNÁNDEZ CANO, A. (2002). Sesgos relativos al género en las políticas editoriales de revistas científicas españolas del campo de la educación [GenderBiases in Editorial Policy of SpaniardScientificJournals in the Field of theEducation]. RELIEVE. vol. 8, núm. 2.
SOFTWARE
IBM (2010). Manual del usuario del sistema básico de IBM SPSS Statistics 19. Document electrònic: http://www.szit.bme.hu/~kela/SPSSStatistics%20%28E%29/Documentation/Spanish/Manuals/IBM%20SPSS%2
0Statistics%2019%20Core%20System%20User%27s%20Guide.pdf GNU PSPP (2005). PSPP User Guide. Document electronic: http://www.gnu.org/software/pspp/manual/pspp.pdf
SOFTWARE 2
Domínguez, Daniel; Beaulieu, Anne; Estalella, Adolfo; Gómez, Edgar; Schnettler, Bernt & Read, Rosie (2007). Etnografía virtual. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 8(3), http://nbn- resolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs0703E19
Koch, Sabine C. & Zumbach, Jörg (2002). The Use of Video Analysis Software in Behavior Observation Research: Interaction Patterns in Task-oriented Small Groups. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 3(2), Art. 18; http://nbnresolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs0202187
MAXQDA, The Art of Data Analysis. Reference Manual. Document electrònic:
http://www.maxqda.com/download/manuals/MAX11_manual_eng.pdf
Muñoz, J. (2003). Análisis cualitativo de datos textuales con ATLAS/TI. Document electrònic: http://www.ugr.es/~textinfor/documentos/manualatlas.pdf
Laukkanen, Mauri (2012). Comparative Causal Mapping and CMAP3 Software in Qualitative Studies [59 paragraphs]. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 13(2), Art. 13, http://nbn- resolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs1202133
Revuelta, F.I. y Sánchez, M.C. (2012). Programas de análisis cualitativo para la investigación en espacios virtuales de formación. Document electrònic: http://campus.usal.es/~teoriaeducacion/rev_numero_04/n4_art_revuelta_sanchez.htm
WEBS
http://www.maxqda.com/
http://www.maxqda.com/service/manuals
http://www.atlasti.com/index.html (web ATLAS/TI).
http://www.eval.org/Resources/QDA.asp (Qualitative Software. American Evaluation. Association).
http://www.gnu.org/software/pspp/pspp.html
http://www.refworks.com/
www.refworks.com/es/
http://www.eric.ed.gov/
http://biblio.universia.es/catalogos-recursos/bases-datos/
http://biblio.universia.es/catalogos-recursos/metabuscadores/
http://biblio.universia.es/catalogos-recursos/revistas-digitales/
http://www.qsrinternational.com/other-languages_spanish.aspx
Redes sociales abiertas para investigadores
ResearchGate (http://www.researchgate.com)
Academia (http://www.academia.edu)
Feelsynapsis (http://www.feelsynapsis.com)