Logo UAB
2020/2021

Pràctiques Externes

Codi: 43080 Crèdits: 15
Titulació Tipus Curs Semestre
4313799 Direcció i Organització de Turisme d'Esdeveniments OB 0 A
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Professor/a de contacte

Nom:
María José Aguar Martínez
Correu electrònic:
MariaJose.Aguar@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
espanyol (spa)

Altres indicacions sobre les llengües

També s'utilizarà l'anglès i/o el català si les empreses ho requereixen

Prerequisits

No hi ha prerequisits

Objectius

1.- Aproximar l’alumne a la realitat laboral del Sector

2.- Ampliar i aplicar els coneixements teòrics dels diferents aspectes treballats durant el decurs del Màster

3.- Adquirir experiència  i coneixement en el món professional real

4.- Facilitar la generació  de capacitats professionals

5.- Donar compliment a la concepció del cicle docent de les pràctiques

Competències

  • Adaptar-se a noves situacions, adquirint iniciativa per desenvolupar estratègies innovadores i competitives.
  • Analitzar, raonar críticament, sintetitzar, organitzar i planificar els entorns i les actuacions de gestió.
  • Planificar i gestionar els diferents tipus d'activitats necessàries per a l'organització d'un esdeveniment (disseny, comercialització, producció i avaluació).
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Treballar en equip i adquirir capacitat de lideratge.

Resultats d'aprenentatge

  1. Adaptar-se a noves situacions, adquirint iniciativa per desenvolupar estratègies innovadores i competitives.
  2. Adquirir els mecanismes i les metodologies de treball propis d’una empresa del sector.
  3. Adquirir habilitats comunicatives i relacionals amb companys de feina.
  4. Analitzar, raonar críticament, sintetitzar, organitzar i planificar els entorns i les actuacions de gestió.
  5. Aplicar al món laboral els coneixements teòrics adquirits durant el curs.
  6. Establir d’una xarxa de contactes professionals.
  7. Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  8. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  9. Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  10. Treballar en equip i adquirir capacitat de lideratge.

Continguts

Pràctiques de formació en un establiment del sector turístic durant 350 hores. El contingut de l’assignatura comprèn el període de pràctiques de formació a l’empresa i les activitats relacionades amb l’assignatura esmentades a l’apartat de Presentació. A la finalització d’aquest període l’alumne presenta una Memòria d’activitats-informe. El seu tutor/a emet un document de valoració d’aquestes pràctiques.Les pràctiques estan orientades al coneixement de l’organització i la gestió de les empreses del sector dels esdeveniments. Es  disposa d’un ventall d’empreses col·laboradores que participen dels principis rectors i de qualitat del Programa Professional de l’Escola

Metodologia

L’estudiant ha d’observar i aplicar les normes de treball i de conducta personal fixades per l’establiment on es desenvolupen les pràctiques. Igualment és d’aplicació el reglament intern de les pràctiques del Centre.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Estada autoritzada empreses 350 14 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Tipus: Supervisades      
Tutories 5 0,2 1, 5, 9
Tipus: Autònomes      
Memòria de pràctiques 5 0,2 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Avaluació

Per poder aprovar el Mòdul  s’ha d’obtenir un mínim de 5 tant de la part de la Memòria que redacta l’estudiant com de la valoració que fa el tutor/a d’empresa. La Memòria té un valor del 40% sobre la nota final i la valoració del tutor/a d’empresa un 50%. Assistència dels estudiants  a les reunions, trobades i actes estipulats pel centre: 10%.

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Assistència i participació esdeveniments/activitats aula 10% 5 0,2 1, 3, 4, 6, 10
Avaluació tutor d'empresa 40% 5 0,2 1, 3, 4, 5, 6, 10
Memòria de pràctiques 50% 5 0,2 2, 3, 5, 7, 8, 9

Bibliografia

Fuente, C. (2005). Manual Práctico para la organización de eventos. Madrid:

Ediciones Protocolo.

Herrero, P. (2005). Gestión y organización de congresos (Gestión turística).

Madrid: Síntesis

Barriga, A. (2010). La creatividad en los eventos. Madrid: Ediciones Protocolo.

Krauel, J (2009). Diseño de eventos: innovación y creatividad. Editorial Links.