Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313799 Direcció i Organització de Turisme d'Esdeveniments | OB | 0 | 1 |
No hi ha prerequisits
1. Aprofundir en els conceptes i eines bàsiques de màrqueting aplicades a l’organització d’esdeveniments
2. Analitzar els esdeveniments com a eines de màrqueting i comunicació
3. Conèixer i aplicar les eines de gestió econòmica en els esdeveniments
4. Saber elaborar pressupostos, cotització, tancament i fer balanç d’un esdeveniment
5. Conèixer les cobertures per responsabilitat civil, contingències i accidents vinculats a la celebració dels esdeveniments
6. Analitzar i conèixer el paper del patrocini, l’estructura d’un pla de patrocini i les seves consideracions legals
7.- Conèixer les eines d’anàlisis i aplicació del Retorn de la Inversió en un esdeveniment
La metodologia docent combina les classes magistrals dels docents amb la discussió i resolució de casos pràctics amb els estudiants. També és plantegen temes de discussió sobre temes exposats prèviament llegits o explicats. La pràctica avaluadora de Mòdul s’orienta a fixar els coneixements desenvolupats durant el Mòdul.
1. Presencials:
2. No presencials tutoritzades:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 36 | 1,44 | 2, 3, 4, 8, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Resolució casos | 35,5 | 1,42 | 2, 4, 5, 8, 9, 12 |
Treballs aula | 15 | 0,6 | 1, 5, 6, 8, 12 |
Tutories | 15,5 | 0,62 | 1, 3, 9, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 90 | 3,6 | 1, 2, 5, 8, 9, 10 |
Per aprovar el Mòdul l’assistència a les sessions lectives és obligatòria amb un mínim requerit del 80%
Avaluació continua (assistència, observacions puntuades): 25%
Realització de treballs ( individuals o en grup): 25%
Proves escrites/ prova avaluadora del Mòdul: 50%
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Debats-Forums | 40% | 6 | 0,24 | 5, 8, 9, 11 |
Presentacions orals | 10% | 7 | 0,28 | 1, 2, 3, 4, 10, 11, 12 |
Prova escrita avaluadora de Mòdul | 50% | 20 | 0,8 | 1, 2, 6, 7, 8, 9, 10 |
Godin, Set (2011): La vaca púrpura. Gestión 2000. Barcelona
Kawsaki, Guy (2011): El arte de cautivar. Gestión 2000. Barcelona
Lenderman, Max (2008): Marketing experiencial: la revolución de las marcas. Esic. Madrid
Roberts, Kevin (2005): Lovemarks: el futuro más allá de las marcas. Empresa activa
Siskind, Barry (2007) Marketing de eventos: estrategias clave para ferias comerciales, presentaciones, conferencias y otros eventos Deusto. Barcelona.
Villena López, Alejandro (2017) Eventos. Herramienta de comunicación y su valor en el Marketing. Sindéresis. Madrid
Caro, J. L.; Luque, A. y Zayas, B. (2015). Nuevas tecnologías para la interpretación y promoción de los recursos turísticos culturales. Pasos Revista de Turismo y Patrimonio cultural, 13(4), 931-945. Disponible en https://goo.gl/Bc7SCQ
Event Marketing Institute y Freeman XP (2015). The Viral Impact of Events: Extending & Amplifying Reach via Social Media. Disponible en https://goo.gl/is32BM
Decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives
Dwyer, L., Forsyth, P. And Dwyer, W. (2010), “Tourism Economics and policy”, Ed. Channel View Publications
Fluvià, M., Rigall, R. i Saló, A. (2008), “Protocol d’avaluació de l’impacte econòmic d’esdeveniments i institucions culturals”, Departament de Cultura, Generalitat de Catalunya
Hamso, Elling (2010). "La Metodología ROI de planificación y evaluación en reuniones y eventos." Los eventos: funciones y tendencias. Bilbao: Estudios de Ocio. Deusto, 2010. 137-166. Impreso.
Ley 50/1980, de 8 de octubre, de Contrato de Seguro.
Llei11/2009, del 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives.
Lenderman, M. (2008) Marketing Experiencial. La Revolución de las Marca. Madrid: Editorial ESIC.
Phillips, Jack J., Myhill, M. y McDonough, James B.(2009) Proving the value of meetings and events. Birmingham, Ala.: ROI Institute, Inc., 2009. Impreso.
Phillips, Jack J., y Pulliam Phillips, P.(2008). Beyond learning objectives: develop measurable objectives that link to the bottom line. Birmingham, Ala.: ROI Institute, Inc., 2008.
Reece, W.S. The economics of tourism, 2010
Scolari, C. A. (2013). Narrativas transmedia. Cuando todos los medios cuentan. Barcelona: Deusto S.A. Ediciones.
Scolari, C. A. (2014). Narrativas transmedia: nuevas formas de comunicar en la era digital. Anuario AC/E de cultura digital, 71-81. Disponible en https://goo.gl/dovFgx
Scolari, C. A.; Fernández de Azcárate, S.; Garín, M. et al. (2012). Narrativas transmediáticas, convergencia audiovisual y nuevas estrategias de comunicación. Quaderns del CAC 38, 15(1), 79-89. Disponible en https://goo.gl/peYnDw
Vanneste, Maarten. Meeting architecture: a manifesto (2009). Turnhout: Meeting Support Institute, 2009. Impreso.