Logo UAB
2020/2021

Pràctiques Professionals

Codi: 42998 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
4313781 Dret Empresarial OT 0 2
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Professor/a de contacte

Nom:
Mónica Perna Hernández
Correu electrònic:
Monica.Perna@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
espanyol (spa)

Equip docent extern a la UAB

Mónica Perna Hernández

Prerequisits

No hi ha requisits previs. 

Objectius

Assolir coneixements durant el desenvolupament de les pràctiques professionals a empresses privades, despatxos professionals, Administracions Públiques, entre d'altres, en matèries relacionades amb el Dret empresarial.

Competències

  • Integrar coneixements jurídics i de negociació per formular judicis dins de l’àmbit empresarial.
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
  • Treballar en grup per generar sinergies en entorns de treball que involucren diferents persones, incorporant a les pròpies accions les dels altres, treballant de manera coordinada i cooperativa.

Resultats d'aprenentatge

  1. Interrelacionar els principis jurídics i les tècniques de negociació per a la valoració i enjudiciament de qüestions jurídiques plantejades en l’àmbit empresarial.
  2. Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  3. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  4. Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
  5. Treballar en grup per generar sinergies en entorns de treball que involucren diferents persones, incorporant a les pròpies accions les dels altres, treballant de manera coordinada i cooperativa.

Continguts

L´opció per desenvolupar les pràctiques professionals en empreses privades, Administracions Públiques, bufets d'advocats, entre d'altres, implica participar en els processos laborals i acreditar mitjançant una memòria de pràctiques i un informe del tutor de supervisió de l'empresa o despatx que s'han aprofitat plenament les pràctiques realitzades.

Metodologia

La projecció del mòdul de pràctiques professionals apunta dos eixos, d'una banda, sent l'eix principal, la realització de les pràctiques professionals curriculars en entitats públiques, empreses o estudis jurídics, com en llocs amb noves àrees demandades d'especialització per als futurs professionals en l'àrea de Dret empresarial, on sota la supervisió de el tutor, els alumnes desenvolupen les diverses funcions assignades per l'ocupador referents als serveis que ofereix aquest, proporcionant a l'alumne la immersió directa en el món professional empresarial.

D'altra banda, es desenvolupen les sessions de formació en orientació professional, amb una visió plenament focalitzada en la presència en xarxes socials com a canal d'ocupabilitat, i oferir als alumnes les eines actuals primordials per a l'accés a la incorporació laboral, com són la elaboració apropiada del CV, coneixement dels processos d'autocandidatura, entre d'altres.

L'opció per les pràctiques professionals es desenvoluparà en empreses privades, administracions públiques, bufets d'advocats, Startups, entre d'altres, implica participar en els processos laborals proposats, amb anterioritat, per l'ocupador i acreditar mitjançant un treball final el ple aprofitament de les pràctiques, a través d'un aprenentatge actiu.

La formació d'orientació professional serà d'assistència obligatòria, el seu desenvolupament és fonamentalment pràctic, obtenint després de cadascuna de les sessions un resultat concret, enfocat a ser una eina útil per a la inserció professional a l'acabament del màster.

Davant la situació d'afectació sanitària ia causa de el desenvolupament en modalitat on-line d'el màster, les sessions d'orientació professional es realitzaran mitjançant WEBINAR, Teams o altres plataformes similars.

Les sessions d'orientació professional propostes per a la gestió acadèmica 2020/2021.

Sessió Inicial - Formació en prevenció de riscos laborals. (Incorporació situacions d'assetjament sexual). Per determinar.

Sessió I. Novembre - 17: 45h a 19: 30h aprox. El QUÈ el CV. Claus per aconseguir un CV eficient. Què mostrem? I com ho mostrem? Ponent: Gemma Benet

Taller CV -Opcional - Desembre - 17: 45h a 19: 45h aprox. El COM de l'CV. Tècniques per IMPLEMENTAR un CV ATRACTIU. Sala informàtica. Portar CV digital per treballar durant la sessió. Ponent: Gemma Benet - Aforament màxim: 15 alumnes-Inscripció NEXUS.

Sessió II.- Febrer - 17: 45h a 19: 30h aprox. Autocandidatura. Xarxes socials. Networking. Què busquem? Ponent: Francesc Gelida

Sessió III.- Maig - 16h a 18: 00h aprox. Automotivació. Autoconeixement. Marca personal. Competències i la imatge a l'entrevista. Ens coneixem? Quina imatge mostrem? Ponents: Anna Rosell, Lourdes Torices i David Rodríguez. Invitació per a realitzar el test PAPI abans d'iniciar l'activitat

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Activitats d'orientació professional 6 0,24 1, 2, 3, 4, 5
Tipus: Supervisades      
Memòria de pràctiques 6 0,24 1, 2, 3, 4
Tipus: Autònomes      
Realització de les tasques professionals 133 5,32 1, 2, 4, 5

Avaluació

En l'avaluació del mòdul de pràctiques professionals es tindrà en compte la participació i implicació activa, la responsabilitat en el desenvolupament de les funcions professionals assignades, així com l'aprofitament de l'aprenentatge. La nota final és el resultat de l'avaluació contínua conjunta entre l'entitat, empresa o estudi jurídic col·laborador i la coordinadora del mòdul, tenint en compte els següents paràmetres:

1.- El 70% de la nota correspon a la valoració del desenvolupament de les pràctiques i emissió de l'informe tècnic final per part de tutor assignat a l'alumne per al desenvolupament de les pràctiques curriculars, basat en les competències i resultats de l'aprenentatge que l'alumne ha adquirit a la finalització del període de pràctiques.

2.- El 30% restant és avaluat per la coordinadora del mòdul segons s'indica a continuació:

a.- Un 15% d'aquest percentatge correspon a la valoració de la memòria d'activitats presentada per l'alumne al finalitzar les pràctiques, on se sol·licita detallar la totalitat de l'contingut, funcions i tasques assignades de la resolució pràctica en l'entorn laboral durant el període de pràctiques.

b.- L'altre 15% correspon a les activitats proposades al mòdul referents a les sessions d'orientació professional que es realitzen al llarg del curs on els criteris d'avaluació són la participació i implicació activa i la realització de les activitats proposades. Al finalitzar cadascuna de les sessions es farà lliurament del document elaborat o millorat, segons les indicacions rebudes de l'expert o experts.

Durant el mòdul es mantindran reunions grupals i assessories individuals amb els alumnes, per tal d'identificar interessos professionals, motivacions i donar seguiment permanent al desenvolupament de les pràctiques curriculars. Un cop iniciades, es realitza informe de seguiment intermedi a les dues setmanes de començar les pràctiques.

Finalitzat el mòdul de pràctiques professionals es determinarà data i hora per a la revisió de les qualificacions corresponents a l'avaluació final del mòdul.

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Activitats mòdul pràctiques professionals, seguiment 15% 5 0,2 1, 2, 4, 5
Informe del tutor/a 70% 0 0 1, 2, 4, 5
Memòria de pràctiques 15% 0 0 1, 2, 3, 4, 5

Bibliografia

Materials complementaris referents a les 3 sessions formatives d´orientacó professional.