Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313754 Psicopedagogia | OT | 0 | A |
Un cop accedit al màster no es necessiten prerequisits per realitzar aquest mòdul.
Els objectius de l'assignatura d’Intervenció psicopedagògica en població amb dificultats socials estan orientats a que els estudiants que cursin aquesta assignatura tinguin les competències necessàries per atendre integralment des de el context escolar als alumnes en situació social desfavorida.
En aquest context, l'assignatura d’Intervenció psicopedagògica en població amb dificultats socials té com a objectius generals pels seus estudiants:
En aquest context, l'assignatura d’Intervenció psicopedagògica en població amb dificultats socials té com a objectius específics pels seus estudiants:
|
1. Serveis d'intervenció sociocomunitària
2. Població escolar en situació social desfavorida
3. Atenció als alumnes nouvinguts amb dificultats d'integració
4. Intervenció psicopedagògica dels alumnes en situació social desfavorida
5. Indicadors de vulnerabilitat social.
6. Família i centres.
7. Intervenció multidisciplinària coordinada.
8. Serveis dins de la comunitat i derivació:
La metodologia de les classes està fonamentada en l' aprenentatge cooperatiu i el mètode del cas. Les sessions de treball podran ser teòriques, pràctiques o mixtes. La docència del màster de psicopedagogia serà PRESENCIAL. Les classes teòriques es fonamentaran en exposicions orals per part del professor/a complementats amb recursos didàctics de caire audiovisual (PWP, vídeos, etc.) així com de bibliografia bàsica recomanada. Es portaran a terme activitats diferenciades de treball de formació personal i de treball en grup. Resumint, es tindran en compte les següents metodologies docents:
|
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques: exposicions per part del professorat sobre els continguts del mòdul. | 65 | 2,6 | 1, 4, 5, 6, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball en grup i individual supervisades pel professorat que ajudaran l'alumnat a analitzar i a aprofundir en les temàtiques treballades al llarg del mòdul. | 119 | 4,76 | 2, 3 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats individuals que permetran assolir les competències necessàries per superar el mòdul. | 60 | 2,4 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 |
Partirà d'un criteri basat en l'avaluació contínua, el que fa preceptiu l'assistència a classe, que ens permetrà mesurar el grau de competències específiques del programa que l'alumne ha assolit.
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Es tindran en compte els següents elements:
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència a classe | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Auto avaluació de l'estudiant | 5% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 |
Proves teorico-pràctiques | 85% | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 |
|