Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313754 Psicopedagogia | OB | 0 | 1 |
Sense prerrequisits
El mòdul de Diversitat i Currículum és un mòdul comú en el conjunt del màster. Amb aquest mòdul es pretén que l’estudiant adquireixi una base fonamentada sobre els principis i la conceptualització de la diversitat i cóm aquesta es contempla en el desenvolupament del currículum per competències tenint en compte els agents educatius que intervenen i els processos de col·laboració establerts per portar a terme la intervenció psicopedagògica.
Els objectius a assolir en aquest mòdul són:
1.1. Homogeneïtat i heterogeneïtat en educació. 1.2. La inclusió educativa com a resposta a la diversitat de l’alumnat.
2.1. Del currículum comú al currículum diferenciat. Principis per a la planificació curricular. 2.2. Anàlisi de les necessitats educatives front la diversitat d'alumnat. 2.3. Estratègies d’ensenyament-aprenentatge per atendre la diversitat. 2.4. Programar per competències davant la diversitat.
3.1. Gestió de la diversitat a l’aula. 3.2. Planificació i models de treball a l’aula. 3.3. Modalitats de suport i processos de col·laboració entre els agents educatius. 4. Els professionals de la Psicopedagogia en l’atenció educativa a la diversitat. Creació de xarxes educatives com a resposta als processos d’inclusió |
- Exposicions magistrals i multimèdia. - Exposicions de treballs i monogràfics. - Anàlisi de documents. - Treball en grups cooperatius. - Tutories presencials col·lectives o individuals. - Revisió de treballs i exercicis a l’aula. - Consulta i lectura de la bibliografia recomanada.
|
|
Nom de l’activitat |
Hores ECTS |
Resultats d’aprenentatge* |
|
Dirigides |
|
|
|
|
|
Centrada en el professor. Exposicions magistrals amb d’utilització de recursos multimèdia, així com Exposicions de treballs i monogràfics |
57 |
|
E03.01, E03.02, E04.01 |
|
|
|
|
|
Supervisades |
|
|
|
|
|
Centrada en els alumnes: Anàlisi de documents. - Treball en grups cooperatius. - Tutories presencials col·lectives o individuals. - Revisió de treballs i exercicis a l’aula.
|
56 |
|
E04.02, E06.01 |
|
|
|
|
|
Autònomes |
|
|
|
|
|
Centrades en els alumnes: Consulta i lectura de la bibliografia recomanada i anàlisi de documents |
112 |
|
E04.02, E06.01 |
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Centrada en el professor. Exposicions magistrals amb d'utilització de recursos multimèdia, així com Exposicions de treballs i monogràfics | 57 | 2,28 | 1, 2, 3, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Centrada en els alumnes: Anàlisi de documents. - Treball en grups cooperatius. - Tutories presencials col•lectives o individuals. - Revisió de treballs i exercicis a l'aula. | 56 | 2,24 | 5, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Centrades en els alumnes: Consulta i lectura de la bibliografia recomanada i anàlisi de documents | 112 | 4,48 | 5, 7 |
- Portafoli (30%). La realització del portafoli consisteix en fer un anàlisi i reflexió, en funció de referents prefixats, sobre la matèria impartida en el mòdul. Inclou introducció, cos teòric-pràctic i conclusions. Individual. Inclourà l'autoavaluació.
- Realització/Presentació d’activitats a classe (20%).Individual o grupal
- Prova teòrico-pràctica (40%). Individual
Per superar el mòdul, cal haver aprovat totes les evidències. En cas que el mòdul estigui suspès, l’estudiant tindrà que matricular-se novament del mòdul en la propera edició del màster. En aquest cas, no es guardarà cap nota de les evidències.
La data de realització de prova-teòrico-pràctica serà el dia 24 de novembre. La re-avaluació del mòdul està prevista durant l'última setmana de gener.
Al llarg del procés avaluatiu, s’orientarà a l’estudiant sobre les evidències a presentar, si es cau.
D’acord a la normativa UAB, el plagi o còpia d’algun treball o prova escrita es penalitzarà amb un 0 com a nota de l’evidència perdent la possibilitat de recuperar-la, tant si és un treball individual com en grup (en aquest cas, tots els membres del grup tindran un 0).
L'assistència a les sessions presencials és obligatòria, l'estudiant ha d'assistir a un mínim del 80%. En cas contrari l'avaluació correspondrà a un NP.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència/participació | 10% | 0 | 0 | 8, 9, 11 |
Portafoli (inclou autoavaluació) | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Prova teòrico-pràctica | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 10 |
Realització/Presentació d'activitats a classe | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11 |
BOOTH, T. et al. (2002): The index for inclusión. London: CSIE Ltd.
CABRERIZO, J.; y RUBIO,M.J. (2013). Atención a la diversidad: teoría y práctica. Madrid: Pearson Prentice Hall.
CANTÓN MAYO, I. y PINO JUSTE, M. (Coords) (2012). Diseño y desarrollo del curriculum. Madrid: Alianza
CASANOVA, MA (2009). Diseño curricular e innovación educativa. Madrid: La Muralla.
CASANOVA, M.A. y RODRÍGUEZ, H.J. (2009). La inclusión educativa, un horizonte de posibilidades. Madrid: Ed. La Muralla.
ECHEITA, G. (2011). ). Educación para la inclusión o educación sin exclusiones. Madrid: Narcea S.A.
OLIVER, M.C. (2003): Estrategias didácticas y organizativas ante la diversidad. Dilemas del profesorado. Barcelona: Octaedro-EUB.
TARP, R. G. et al. (2002). Transformar la enseñanza: excelencia, equidad, inclusión y armonía en las aulas y las escuelas. Madrid: Edcs. Paidós Ibérica, S.A.