Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4310025 Economia i Administració d'Empreses / Economics and Business Administration | OT | 0 | 2 |
Fundamentals of Economics and Business I
Fundamentals of Economics and Business II
El MEBA s'imparteix i s'avalua íntegrament en anglès. Només el domini acreditat de l'anglès permet cursar aquest màster.
Metodologies d'avaluació per a polítiques públiques
L’objectiu del curs és familiaritzar els estudiants amb l’avaluació d’impacte en economia. El curs presenta els principals mètodes utilitzats per quantificar els efectes causals de les polítiques públiques sobre les variables objectiu: evaluacions aleatorietzades, diferència en diferències, disseny de regressió discontínua, variables instrumentals, experiments naturals. Aquests mètodes es presenten de forma crítica, posant èmfasi en els seus supòsits, les seves debilitats i les seves fortaleses. El curs també mostra com implementar aquests mètodes amb Stata.
Polítiques d'innovació
La innovació com a força principal per al creixement econòmic. Les polítiques d'innovació adreçades a promoure el desenvolupament tecnològic i la innovació. Els determinants de la innovació a les empreses, la relació entre I+D, innovació, productivitat i formes d'organització de la innovació. L'impacte de les polítiques d'innovació. Aproximació teòrica i evidències empíriques.
Polítiques d'infraestructures
Aquest curs estudia els aspectes econòmics de les infrastructures emprant les eines de l'anàlisi econòmica per decidir el nivell òptim de provisió d'infrastructures, el paper del sector públic i del privat en la seva provisió i gestió, i mostra les implicacions polítiques del procés de desregulació que ha tingut lloc en els mercats recolzats en infrastructures en els últims anys. El curs emfatitza l'anàlisi empírica, amb exemples detallats i casos d'estudi per mostrar la conseqüències econòmiques de diferents dissenys de polítiques.
El MEBA s'imparteix i s'avalua íntegrament en anglès. Només el domini acreditat de l'anglès permet cursar aquest màster.
Metodologies d'avaluació per a polítiques públiques
Mètodes
Polítiques d'innovació
1. Introducció: Què és la innovació? Per què ens importa la innovació?
2. Innovació: Com la mesurem? I quins són els seus determinants?
3. Polítiques de innovació: Per què els governs s'haurien de preocupar per la innovació?
4. Polítiques de innovació I: Quins són els instruments de política d'innovació?
5. Polítiques de innovació II: Com s'avalua l'efectivitat de les polítiques d'innovació?
6. Polítiques de innovació III: Subidis i crèdits fiscals a la I+D
7. Drets de propietat intel·lectual
6. Altres temes sobre polítiques d'innovació
Polítiques d'infraestructures
1. Introducció: importància econòmica de les infrastructures.
Impacte econòmic de les infrastructures públiques: efectes d'oferta i de demanda, efectes nets i de desbordament , efectes expulsió i distributius.
2. Infrastructures i creixement econòmic
Models emprats per investigar la relació entre infrestructures i activitat econòmica: models Input-Output, models economètrics.
3. Presa de decisions sobre la provisió d'infrastructures. Anàlisi Cost-Benefici i extensions
4. Models de gestió d'infrastructures publicoprivats
El problema del monopoli en la provisió d'infrastructures i el ventall de possibles solucions. Provisió pública d'infrastructures i motius per a la seva privatització.
5. Provisió d'infrastructures mitjançant contractes privats i concessions
Contractes privats, concessions d'infrastructures i el problema de renegociació. Partenariats Públic-Privats (PPP).
6. Regulació d'infrastructures i competència.
Regulació d'infrastructures: taxa de retorn i límitis de preus. Separació vertical i la introducció de competència. Regulació d'infrastructures liberalitzades.
El MEBA s'imparteix i s'avalua íntegrament en anglès. Només el domini acreditat de l'anglès permet cursar aquest màster.
Les activitats que permetran als estudiants aprendre els conceptes bàsics inclosos en aquest curs són :
1. Classes teòriques en les quals el/la professor/a explica els conceptes principals.
L’objectiu d’aquesta activitat és introduir les nocions bàsiques i guiar l’estudiant en els procés d’aprenentatge.
2. Problemes
En algunes assignatures s’inclouen llistats d’exercicis que els estudiants han de resoldre individualment o en grup. Aquesta activitat té un objectiu doble. D’una banda, els estudiants treballen els conceptes teòrics explicats a l’aula i, de l’altra banda, mitjançant aquesta pràctica desenvolupen les habilitats necessàries per a resolució de problemes.
3. Classes pràctiques
El propòsit d’aquesta activitat és comentar i resoldre qualsevol dubte que els estudiants puguin haver tingut resolent els exercicis. D’aquesta forma seran capaços d’entendre i corregir els errors que hagin pogut cometre durant aquest procés.
4. Redacció d’assaigs
En algunes assignatures els estudiants redacten assaigs sobre temes proposats.
5. Hores de tutories
Els estudiants compten amb hores de tutories en les quals el/la professor/a els ajuda a resoldre els dubtes que puguin tenir.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Lectures amb suport de TIC | 37,5 | 1,5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11 |
Resolució d'exercicis | 37,5 | 1,5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i monitorització del treball dels estudiants | 62,5 | 2,5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi, Lectures, Resolució d'exercicis, Assajos | 79,5 | 3,18 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11 |
El MEBA s'imparteix i s'avalua íntegrament en anglès. Només el domini acreditat de l'anglès permet cursar aquest màster.
1. El mòdul es composa de diferents assignatures o parts impartides per diferents professors/es. La nota final del mòdul s’obté com a mitjana de les notes de cada assignatura que integren el mòdul.
IMPORTANT: Per tal de poder superar cada assignatura, els estudiants han d’haver assistit almenys al 80% de les classes (els casos especials, degudament justificats, seran considerats de forma individual pels professors/es juntament amb els coordinadors del MEBA).
Si un mòdul no s’ha superat, els coordinadors del MEBA demanaran al/la estudiant de presentar-se a l’examen de recuperació d’aquelles assignatures que, segons la valoració dels coordinadors i els/les professors/es, li puguin permetre superar el mòdul. Si l’estudiant aprova l’examen de recuperació, obtindrà un 5.0 en aquesta assignatura. Altrament, prevaldrà la nota obtinguda inicialment. El calendari dels exàmens de recuperació es donarà a conèixer juntament amb les notes.
2. La nota – entre 0 i 10 – per a cada assignatura serà calculada per cada professor/a d’acord amb el seu criteri i l’actuació de l’estudiant. Com a norma general, el 35% de la nota correspondrà a l’avaluació contínua realitzada durant el curs i el 65% provindrà de l’examen final de cada assignatura. La duració i el tipus d’examen final es fixa per part de cada professor/a.
3. Els exàmens finals són obligatoris. Els exàmens de recuperació només s’adrecen a aquells/es estudiants que prèviament hagin fet l’examen final i l’hagin suspès.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Part I: Metodologies d'Avaluació | 21.66% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 6, 10, 11 |
Examen Part II: Polítiques d'Innovació | 21.66% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 5, 10, 11 |
Examen Part III: Polítiques d'Infraestructures | 21.66% | 3 | 0,12 | 2, 3, 7, 10, 11 |
Exercicis i assajos | 35% | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Aquest màster universitari s'imparteix íntegrament en anglès. Consulteu, si us plau, la guia docent en anglès.