Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313157 Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies | OT | 0 | 2 |
No hi ha cap requisit per cursar aquesta assigntura però es recomana tenir algunes nocions de la teoria postcolonial.
Entre els objectius i habilitats que l'alumnat ha d'assolir en aquest curs destaquem els següents:
Discutirem en detall les obres següents des de diverses perspectives, incloent-hi el gènere, la etnicitat, la classe social i el medi ambient. A més a més, es tindrà en compte altres disciplines com la història, la política, la antropologia i els estudis de la diàspora.
Shailja Patel, Migritude, New York: Kaya Press, 2010 - Kènia, Índia
Ashwin Singh, Into the Grey, in Durban Dialogues, Then and Now, London: Aurora Metro Books, 2017 - Sud-àfrica
Mike van Graan, Green Man Flashing, Junkets Publisher, [2006] 2010 - Sud-áfrica
Amitav Ghosh, Gun Island, John Murray, 2020 – India
Shani Mootoo, Cereus Blooms at Night, New York: Avon Books, 1996 - Trinidad
Les obres de teatre Into the Grey i Green Man Flashing i el poema Migritude es penjaran al moodle.
Lectura detallada de les novel·les, les obres de teatre i el poema. Debats a l'aula centrats en diversos temes teòrics o aspectes culturals.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 50 | 2 | 1, 2, 5, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Treballs | 15 | 0,6 | 3, 4, 6, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 40 | 1,6 | 2, 8 |
L'alumnat ha de participar en els debats a l'aula de forma regular.
Es demanarà a l'alumnat que escrigui un "diari d'impressions" durant el semestre, el qual s'haurà de lliurar a la professora a mig semestre (17 de març) i a final junt amb el treball final (data máxima 17 de maig). Aquest diari d'impressions representa un espai on l'alumnat pot reflexionar sobre els temes abordats en els textos d'una forma més subjectiva.
El treball final consisteix en un treball de 2.500 paraules (aproximadament unes 10 planes) amb, com a mínim, 5 fonts secundàries acadèmiques vàlides. L'alumnat ha de lliurar una proposta abans de fer el treball, la qual ha d'incloure: un títol provisional, un resum d'unes 150 paraules i la bibliografia amb cinc entrades. Cal lliurar la proposta abans del 26 de març. Encoratgem a l'alumnat que escrigui el treball final sobre el mateix tema que la seva presentació a classe.
Per aprovar l'assignatura, l'alumnat ha de lliurar tots els exercics escrits, inclouent-hi el diari d'impresions, fer la presentació a classe y participar en els debats a l'aula.
L'avaluació es base en les següents evidències:
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
L’estudiantat rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 25% de les activitats d’avaluació.
La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà ítem per ítem amb les següents condicions:
MOLT IMPORTANT
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
OBSERVACIÓ
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams o altres plataformes, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Comentari | 20% | 5 | 0,2 | 1, 2, 4, 8 |
Debats a l'aula i presentació d'un tema | 20% | 20 | 0,8 | 2, 4, 5, 7, 8, 9 |
Diari d'impressions | 20% | 5 | 0,2 | 1, 2, 8, 10 |
Treball final | 40% | 15 | 0,6 | 1, 3, 6, 7, 10 |
A continuació presentem un llistat de textos postcolonials bàsics. Es donarà més bibliografia relacionada amb les lectures a principi del semestre (febrer)
Fonts impreses
Ahmad, Aijaz, In Theory. Classes, Nations, Literatures, London: Verso, 1992.
Ashcroft, Bill, Gareth Griffiths and Helen Tiffin, Key Concepts in Post-Colonial Studies, Routledge, 1998.
Bhabha, Homi K., The Location of Culture, Routledge, 1994.
Bharucha, Nilufer E. & Sarang, Vilas (eds), Indian-English Fiction. 1980-90: An Assessment, Delhi: B.R. Publishing Corporation, 1994.
Boehmer, Elleke, Colonial & Postcolonial Literature, Oxford University Press, 1995.
Boehmer, Elleke, Stories of Women. Gender and Narrative in the Postcolonial Nation. Manchester: Manchester University Press, 2005.
Chapman, Michael & Margaret Lenta (eds), SA Lit. Beyond 2000, Durban: University of KwaZulu-Natal Press, 2011.
DeLoughrey, Elizabeth & George B. Handley, Postcolonial Ecologies. Literatures of the Environment, Oxford University Press, 2011,
Donaldson, Laura E. Decolonizing Fictions: Race, Gender and Empire-building. London and New York: Routledge, 1992.
Fanon, Frantz. Black Skins, White Masks. 1952. Trans. Contance Farrington. New York: GrovePress 1998.
Fanon, Frantz. The Wretched of the Earth. 1961. Trans. Charles Larn Markmann. London: Penguin Books, 1990.
Huggan, Graham & Helen Tiffin, Postcolonial Ecocriticism. Literature, Animals, Environment, London: Routledge, 2010.
JanMohamed, Abdul. Manichean Aesthetics. Amherst, MA: University of Massachussets Press, 1983.
Mbembe, Achille. On the Postcolony. Berkeley and London: University of California Press, 2001.
Mehrotra, Arvind Krishna (ed), An Illustrated History of Indian Literature in English, Delhi: Permanent Black – Ravi Dayal Publishers, 2003.
Mishra, Vijay, The Literature of the Indian Diaspora. Theorizing the Diasporic Imaginary, Routledge, 2007.
Mohanty, Chandra Talpade, Ann Russo and Lourdes Torres, eds. Third World Women and the Politics of Feminism. Bloomington: Indiana University Press, 1991.
Moore-Gilbert, Bart (ed), Writing India 1757-1990. The Literature of British India, Manchester U.P., 1996.
Naik, M.K. & Shyamala A. Narayan, Indian English Literature 1980-2000. A Critical Survey, Delhi: Pencraft Interantional, 2001.
Ngugi wa’ Thiongo, Decolonizing the Mind. The Politics of Language in African Literature. London: Heinemann, 1986.
Ramsey-Kurz, Helga & Geeta Ganapathy-Doré (eds), Projections of Paradise. Ideal Elsewheres in Postcolonial Migrant Literature, Amsterdam: Rodopi, 2011.
Rushdie, Salman, Imaginary Homelands: Essays and Criticism, 1981-1991, Granta, 1991.
Said, Edward, Culture and Imperialism, New York: Vintage Books, 1994.
Spivak, Gayatri, The Post-Colonial Critic, ed. Sarah Harasym, London: Routledge, 1990.
Williams, Patrick & Laura Chrisman (eds), Colonial Discourse and Post-Colonial Theory, Harvester Wheatsheaf, 1993.
Young, Robert, Colonial Desire. Hybridity in Theory, Culture and Race, Routledge, 1995.
Websites
http://www.postcolonialweb.org/
http://www.english.emory.edu/Bahri/Home.html
http://www.soas.ac.uk/library/subjects/history/subject/postcolonialism/
http://www.eng.fju.edu.tw/worldlit/world_link.htm