Logo UAB
2020/2021

Treball de Final de Màster

Codi: 42231 Crèdits: 10
Titulació Tipus Curs Semestre
4313148 Màrqueting OB 0 2
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Professor/a de contacte

Nom:
Jordi López Sintas
Correu electrònic:
Jordi.Lopez@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
espanyol (spa)

Equip docent

Jordi López Sintas

Prerequisits

Els estudiants hauran de formar un equip de treball fomat per 2 o 3 membres i realitzar una proposta de la temàtica a treballar en el mòdul. El coordinador del mòdul, una vegada hagi rebut la proposta i la hagi aprovat, assignarà un tutor al Treball Fi de Màster

Objectius

Els objectius d'aquest mòdul són:

- Integrar i aplicar els coneixements adquirits a una problemàtica comercial concreta

- Disenyar plans de màrqueting d'acord amb criteris d'eficàcia i eficiència

- Aprodundir en una temàtica actual d'interès en àmbit del màrqueting

- Formular adequadament problemes de recerca, i també disenyar i portar a terme recerques comercials de manera professional

- Estructurar de manera coherent els diferents elements que formen un projecte

- Desenvolupar habilitat comunicatives en presentacions orals davant públics específics

 

 

Competències

  • Argumentar i redactar informes precisos i clars sobre problemes comercials plantejats.
  • Desenvolupar habilitats comunicatives en presentacions orals davant de públics crítics.
  • Dissenyar i executar investigacions de mercat.
  • Dissenyar i implantar plans de màrqueting segons els criteris d'eficàcia i eficiència.
  • Generar idees i solucions innovadores i competitives.
  • Integrar i aplicar les noves tendències en màrqueting de manera rendible i efectiva per a l'empresa.
  • Liderar processos d'innovació en màrqueting.
  • Treballar en equips de caràcter interdisciplinari.

Resultats d'aprenentatge

  1. Adequar el coneixement de les noves tendències del màrqueting al treball de final de màster.
  2. Aplicar professionalment a una situació empresarial concreta els coneixements adquirits.
  3. Argumentar i redactar informes precisos i clars sobre problemes comercials plantejats.
  4. Desenvolupar habilitats comunicatives en presentacions orals davant de públics crítics.
  5. Emprar eficientment la metodologia adequada per al compliment dels objectius de recerca i desenvolupament del treball de final de màster.
  6. Generar idees i solucions innovadores i competitives.
  7. Influir i motivar persones involucrades en un equip de treball.
  8. Treballar en equips de caràcter interdisciplinari.

Continguts

 Aquest mòdul busca avançar en la integració dels coneixements curriculars dels estudiants amb el desenvolupament d'un projecte de marcada naturalesa professional dins del àmbit del màrqueting, i es basa principalment en l'acció tutorial i en el treball en equip per tal d'aconseguir els objectivus del mòdul. 

No obstant, se programaran 4 sessions orientades a mostrar l'us d'eines instrumentals, gestors de referències bibliogràfiques, integració del gestors amb editors de textes, la recerca bibliogràfica, la recerca de fons de dades, i l'organització d'un treball de recerca académica o professional.

A cada projecte se li assigna un tutor i sota la seva tutela, l'equip generarà un calendari de treball i de tutories per dur a terme el treball amb rigor i professionalitat.

L'estudiant ha de demostrar els seus coneixements així com la seva participació en la realització del treball. També ha de participar activament en la defensa o presentació pública del treball davant un tribunal, demostrant que ha assolit el conjunt de les competències del màster i la capacitat de relacionar-les i integrar-les, la cual cosa el capacita per iniciar l'execici professional.

A fí de homogeneitzar la qualitat de tots els treball que es presentein en el màster, assenyalem algunes característiques del treball a tenir en compte:

-El treball ha de ser original, desenvolupat íntegrament pels estudiants, tractar un tema actual i de interès dins del camp del màrqueting

-Ha de presentear un anàlisi de la situació actual sobre la problemàtica de màrqueting tractada en el treball i estar basada en una revisió de fons bibliogràfiques fiables i/o de prestigi reconegut.

-Ha de comptar amb una recerca de mercats rigurosa

 

Metodologia

Les pròpies característiques d'aquest mòdul impliquen l'ús prioritari de metodologíes específiques:

-Tutories: Els estudiants disposen d'unes hores amb el tutor per resoldre els dubtes i problemes que la realitzaió del treball pugui plantejar.

-Sesions de treball en equip: Els estudiants faràn una posada en comú d'idees i solucions pel desenvolupament del treball

-Activitats complementàries:  cada estudiant portarà a terme activitats de caràcter individual com es la lectura d'articles, consulta de llibres o entrevistes que contribueixin a il.lustrar, aclarir aspectes rellevants del contingut del projecte

-Sesion dirigides: El professor desenvolupa els conceptes fonamentals en la realització d'un projecte d'aquestes caraterístiques

-Defensa pública: Els estudiants realitzan una exposició oral i pública del treball davant un tribunal de dos membres per presentar i defensar el seu projecte

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes dirigides 12 0,48
Tipus: Supervisades      
Defensa 3 0,12
Tutories 15 0,6
Tipus: Autònomes      
Sessions de treball 50 2
Treball autònom 166 6,64

Avaluació

L'avaluació i acreditació dels aprenentatges es realitzará mitjançant la defensa pública del Treball Fí de Màster davant un tribunal format per dos membres.

El sistema d'avaluación de la adquisició de les competències del Treball Fí de Màster  té la següent estructura :

-          Informe del tutor/director responsable del Treball Fí de Màster : 30%

-          Informe dels dos avaluadors del treball i de la defensa pública: 70%

Gestió del procés d'elaboració de la tesina de màster

La gestió de l'evidencia de la interacció amb els tutors  es realizarà amb l' aplicatiu tfe.uab.cat

Full de compromís alumnes-tutors: Ha d'entregar-se a través de l'aplicatiu tfe.uab.cat abans del 31 de gener.

La datalímit per l'entrega de la tesina de màster és el 31 de maig

Procedimient d'entrega de la tesina de màster: amb l'aplicatiu  tfe.uab.cat

Format de la tesina de màster:  Cites i bibliografia en format APA.

 

La defensa del Treball de Fí de Màster se efectuará, normalment, al llarg del mes de juny,  una vegada finalitzadas las classes. Els Treballs de Fí de Màster que no es consideren aptes pel tribunal dispondrán de dues setmanas per presentar una nova versió del Treball de Fí de Màster  es per això que el període de presentació de Treball de Fí de Màster pot finaltizar el mes de juliol.

 Es faran servir criteris de valoració como els següents:

-          Interès i actualitat del tema.

-          Coherencia, claredat i precisió dels objetius.

-          Us i rigor metodològic.

-          Adequació, justificació i legitimació del disseny i desenvolopament del treball.

-          Oportunitat, rellevància i realitat de la problemàtica comercial plantjeada.

-         Altres criteris relacionats com claredat formal, expositiva i coherència global del projecte presentat.

Normes Generals del Treball de Fí de Màster (informe escrit final)

L' informe escrit del Treball de Fí de Màster tindrà una extensió de 50 páginas (aprox.) ‐sense incluore bibliografía i anexos ‐ que seguirà les normes estàndar de presentació i estructura de informes escrits. Per a l'elaboració dels treballs acadèmics seguirem les normes d'estil de la  American Psychological Assocication, APA. Veure: http://www.apastyle.org/ 

Normes Generals del Treball de Fí de Màster (exposició oral)

L' exposició oral delTreball de Fí de Màster tindrà una extensió màxima de 30 minuts on tots els membres de l'equip participen de forma activa en l'exposició. La exposició seguirà unes normes estàndar d'una comunicació oral professional.

 

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Defensa 70 2 0,08 4, 6
Tutories 30 2 0,08 1, 2, 3, 5, 7, 8

Bibliografia

-         COROMINA, E. CASACUBERTA, X. Y QUINTANA, D. (2002). El trabajo de investigación. Barcelona: Octaedro.

-         PUIG, I. (2001). Cómo hacer un trabajo escrito. Barcelona: Octaedro.

-         RIGO, A. Y GENESCA, G. (2002). Cómo presentar una tesis y trabajos de investigación. Barcelona: Octaedro.

-         RIBERO, L.E (2008). Guía práctica para la presentación de documentos escritos según normas APA. Medellín: Corporación universitaria.

-         COMCOMUNICAR: 50 Consells pràctics per fer exposicions orals eficaces. Servei de Llengüas de UAB idiomas.

-         Association, A. P. (2013). Publication Manual of the American Psychological Association, Sixth Edition (6th edition). American Psychological Association.

-         Center for History and New Media. (2016). Zotero Quick Start Guide. Retrieved from http://zotero.org/support/quick_start_guide

-         Tips&Tricks. (2016). Retrieved from https://blog.mendeley.com/category/tipstricks/

-         Links | Reproducible Research. (2016). Retrieved from http://reproducibleresearch.net/links/

-         Gandrud, C. (2013). Reproducible research with R and RStudio. London: Chapman & Hall/CRC.

-         Vissoci, J. R. N., Rodrigues, C. G., de Andrade, L., Santana, J. E., Zaveri, A., & Pietrobon, R. (2013). A Framework for Reproducible, Interactive Research: Application to health and social sciences. arXiv:1304.5688 [cs, Stat]. Retrieved from http://arxiv.org/abs/1304.5688