Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500797 Educació Infantil | OT | 4 | A |
2500798 Educació Primària | OT | 4 | A |
Certificat de grau elemental de música o bé superació d'una prova de nivell
1. El cant
1.1. La veu natural
1.2. Actitud corporal. Gest i so
1.3. Control respiratori
1.4. Control vocal: producció, amplificació i projecció
1.5. Timbre, expressivitat i sensibilitat musical
2. La cançó
2.1. Repertori de cançons tradicionals catalanes, d'altres països i d'autor
2.2. Cançons a una veu, cànons i cançons a dos i tres veus
2.3. Elements formals i estructura de la cançó
2.4. Composició i acompanyament de cançons
2.5. Criteris en la selecció del repertori i en la interpretació
3. La direcció musical
3.1. Actitud corporal
3.2. Gest de direcció
3.3. Criteris d'interpretació
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries
Aquesta és una assignatura fonamentalment pràctica, amb el suport de la teoria necessària, i el protagonista
en el procés d'ensenyament i aprenentatge és l'estudiant. Sota aquesta premissa s'ha planificat la
metodologia de l'assignatura, que complementa la pràctica individual i col·lectiva al voltant de la veu, la
cançó i el gest. L'esquema queda reflectit en el quadre següent.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Realització d'activitats musicals (cant i direcció), en petit grup i individuals. Simulació de classes per part de l'alumnat per tal de portara la pràctica aspectes de la veu, la cançó i la direcció | 43 | 1,72 | 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Seguiment tutoritzat per tal d'orientar el desenvolupament vocal, l'aprenentatge de cançons i la tècnica de direcció. | 30 | 1,2 | 6, 7, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Analitzar cançons, elaborar un cançoner, dirigir cançons i fer un treball personal sobre la pròpia veu i l'actitud corporal | 72 | 2,88 | 1, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Per tal de poder superar l'assignatura, s'ha de tenir en compte:
Si durant la realització d'un treball individual a classe, el professor considera que un alumne està intentant copiar o se li descobreix algun tipus de document o dispositiu no autoritzat pel professorat, es qualificarà el mateix amb un 0, sense opció de recuperació.
El treball perdent la possibilitat de recuperar-la, tant si és un treball individual com en grup
En cas que les autoriutats sanitàries no permetessin la presencialitat, les activitats d'avaluació es duran a terme de manera telemàtica
ACTIVITATS AVALUATIVES I DATESD'AVALUACIÓ I REAVALUACIÓ DE L'ASSIGNATURA
També es tindrà en compte les actituds transversals com: la participació, l'escolta activa, el respecte, la cooperació i la puntualitat.
Tot i que diferents parts avaluatives tenen elements de veu, de cançó i de direcció, cada un d'aquests àmbits te un pes dins la nota final del 33,3%. Per poder superar l'assignatura s'han d'haver aprovat els tres àmbits
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova final escrita | 15% | 2 | 0,08 | 6, 10 |
Prova final pràctica | 30% | 1 | 0,04 | 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10 |
Treball pràctic en grup | 25% | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Treball pràctic individual | 30% | 1 | 0,04 | 1, 4, 10 |
Amades, J. Folklore de Catalunya. Cançoner. Barcelona:Selecta.
Calais, B.(2006). La respiración. Anatomía para elmovimiento. Tomo IV. Barcelona:La liebre de Marzo.
Capmany, A. Cançoner popular. Barcelona: Ketres.
BONAL, M. D., MARTORELL, M. (1967). L'esquitx 1. 41 cançons per a infants. Barcelona:DINSIC.
Bonal, M. D., Martorell, M. (2000). L'esquitx 2: 39 cançons per a infants. Barcelona:DINSIC.
Bonal, M. D., Giménez, M. T. (2001). L'esquitx 3: 39 cançons per a infants. Barcelona:DINSIC.
De Vic, C. C. (1991). Les cançons del Cabirol.
Gassull, C, Godall, P, i Martorell, M. (2005). La veu. Orientacions pràctiques. Abadia de Montserrat.
Barcelona
Lips, H. (1989). Iniciació a la tècnica vocal. Lleida: Orfeó Lleidatà.
Maideu, J. (1998). Assaig: cançons i exercicis. Eumo.
Martorell, O. (selecció de l'antologia): Cànons d'ahir i d'avui, volum 1. Ed. MF. Barcelona. 1973 .
Martorell, O. (selecció de l'antologia): Cànons d'ahir i d'avui, volum 2. Ed. MF. Barcelona. 1979.
Sataloff, R. T. (1993). La voz humana. Investigación y Ciencia. 197:50-57.
Scotto di Carlo, N. (1991). "La voz en el canto". Mundo Científico. 118:1074-1083.
Soler, J., Oltra, M. (1975). Cançons per al poble. No 1 i 2, D'infants. Barcelona:Claret.
Wagner, C., Crétinon, L., Raventós, M. (1966). Aprenguem a fer cantar: per a una pedagogia de la
direcció. Hogar del Libro.4