Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500797 Educació Infantil | OT | 4 | 0 |
Es recomana haber cursat "Processos educatius i d'aprenentatge" i "Inclusió educativa: NEE".
Els objectius de l'assignatura són:
- Conèixer els processos educatius i d'aprenentatge en l'etapa 0-6 anys en infants amb NEE.
- Comprendre i analitzar els límits de l'educació i l'aprenentatge en la societat actual així com les competències fonamentals dels agents educatius en l'etapa 0-6 anys per poder adaptar els continguts als infants amb NEE
- Conèixer la identitat educativa de l'etapa d'educació infantil per poder fer les adaptacions pertinents als infants amb NEE
BLOC 1. PROCESSOS PSICOLÒGICS BÀSICS
1. Atenció
2. Percepció
3. Memòria
4. Llenguatge
BLOC 2. TRANSTORNS ESPECÍFICS
1. Transtorns de la parla i del llenguatge
2. TANV
3. Motricitat
4. SAAC i TDAH
Es realitzarà una proposta de treball individual i de treball grupal per a cadascun dels blocs que es desenvoluparà a partir dels continguts exposats i comentats a les classes presencials. Els treballs individuals implicaran que a partir d'un tema que escolli el propi alumne es pugui fer una proposta pràctica per afavorir els processos d'E-A en infants amb NEE. Cada treball individual es centrarà en un dels blocs de l'assignatura. Els treballs grupals seran més d'anàlisi de continguts i per tant de poder extreure diferents visions sobre diferents processos d'E-A amb infants amb NEE. Tot aquest treball estarà supervisat mitjançant tutories. A l'assignatura es mostraran diferents casos pràctics i es facilitaran recursos per poder aplicar a les aules d'infantil a la diversitat de NEE. La intenció és que els/les alumnes aconsegueixin diferents recursos per poder aplicar a l'aula i adaptar-los a infants amb NEE.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Presencial | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball supervisat | 25 | 1 | 3, 4, 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 75 | 3 | 1, 4 |
L'avaluació de l'assignatura és continuada i es basarà en un treball individual i un treball grupal per a cada bloc. Els treballs individuals es lliuraran al final de cada bloc (a l'abril i al juny) i els treballs grupals s'aniran lliurant progressivament durant les sessions de classe. En el cas de suspendre el treball individual de un bloc o de tots dos s'efectuarà una prova escrita (prevista pel 28 de juny). La nota final un cop realitzat l'examen de recuperació serà com a màxim de 5. Per aprovar l'assignatura s'hauran de superar els treballs individuals de cada bloc amb un nota mínima de 5 en cada treball, sinó no s'efectuará la ponderació de les notes. Es considerarà NP quan l'alumne no lliuri cap dels treballs proposats.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Treball grupal: analisi d'article | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5 |
Treball grupal: elaboració d'un conte | 20% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5 |
Treball individual: reflexió de processos d'ensenyament-aprenentatge | 30% | 0 | 0 | 1, 4 |
Treball individual: una proposta de joc | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3 |
Cabrerizo, J. i Rubio, M.J. (2007). Atención a la diversidad. Teoría y práctica. Madrid: Pearson Educación
Basseses, E., Huguet, T. , Solé, I. (1998). Aprendre i ensenyar a l'educació infantil. Barcelona: Graó
Galligó, M. i altres (2003). El aprendizaje y sus trastornos. Consideraciones psicológicas y pedagógicas. Barcelona: CEAC
Puente, A. (2005) Cognición y aprendizaje. Madrid: Piramide