Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501915 Ciències Ambientals | OT | 4 | 0 |
No hi ha prerequisits.
L’assignatura pretén ser una introducció a l’aplicació del concepte de sostenibilitat o desenvolupament sostenible al món del turisme. L’anàlisi abordarà els principis del turisme sostenible i la seva aplicació pràctica tant des del punt de vista de les destinacions turístiques com de l’empresa turística.
Un dels objectius bàsics serà conèixer els principals instruments de la gestió ambiental i de la sostenibilitat al sector turístic.
1.- Sostenibilitat i turisme: contextualització
- Introducció al turisme
- Turisme sostenible: definició, principis i aplicació
2.- Turisme i medi ambient, una relació contradictòria
- Turisme i medi ambient
- El cas del turisme i el canvi climàtic
- El cas de l’ecoturisme
3.- Eines de gestió per un turisme més sostenible
- Eines per a destinacions turístiques
- Eines per a empreses turístiques
Els continguts de l'assignatura es desenvoluparan mitjançant les següents activitats:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Pràctiques d'aula | 7 | 0,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 23 | 0,92 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Treballs pràctics | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen parcial 1 | 25% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15 |
Examen parcial 2 | 25% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15 |
Treball pràctic 1 | 25 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Treball pràctic 2 | 25 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
- FENNELL, D.A., COOPER, C. (2020). Sustainable tourism. Principles, contexts and practices. Bristol: Channel View Publications.
- FONT, X., LYNES, J. (2020). Corporate social responsibility for sustainable tourism. London: Routledge.
- FONT, X., MCCABE, S. (2018). Marketing for sustainable tourism. London: Routledge.
- GIULIETTI, S., ROMAGOSA, F., FONS, J., SCHRÖDER, C. (2018). Tourism and environment in Europe. Towards a reporting mechanism. Bellaterra: ETC/ULS.
- HALL, C.M., GOSSLING, S., SCOTT, D. (Eds.) (2015). The Routledge handbook of tourism and sustainability. London: Routledge.
- HOLDEN, A. (2008). Environment and tourism (2nd ed.). London: Routledge.
- UNEP – WTO (2005). Making tourism more sustainable. A guide for policy makers. Madrid: WTO (Edició espanyola: Por un turismo más sostenible: guía para responsables políticos, 2006).
- UNEP – WTO (2012). Tourism in the green economy – Background Report. Madrid: UNWTO.
- SAARINEN, J. (2020). Tourism and Sustainable Development Goals. London: Routledge.
- SWARBROOKE, J. (1999). Sustainable tourism management. Wallingford: CABI Publishing.