Logo UAB
2020/2021

Introducció a la Programació

Codi: 104850 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2503852 Estadística Aplicada FB 1 2
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Professor/a de contacte

Nom:
Vicenç Soler Ruíz
Correu electrònic:
Vicenc.Soler@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
català (cat)
Grup íntegre en anglès:
No
Grup íntegre en català:
Grup íntegre en espanyol:
No

Prerequisits

Cap

Objectius

Aprendre a fer un programa informàtic.

Crear i dissenyar algoritmes informàtics que permetin la resolució de problemes amb programació estructurada.

Fer servir el llenguatge de programació Python com a llenguatge on aplicar els algorismes dissenyats.

Competències

  • Avaluar de manera crítica i amb criteris de qualitat el treball realitzat.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Utilitzar aplicacions informàtiques de càlcul numèric i simbòlic, visualització gràfica, optimització o altres per a resoldre problemes.
  • Utilitzar eficaçment la bibliografia i els recursos electrònics per obtenir informació.

Resultats d'aprenentatge

  1. Avaluar de manera crítica i amb criteris de qualitat la feina feta.
  2. Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  3. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  4. Utilitzar eficaçment bibliografia i recursos electrònics per obtenir informació.
  5. Utilitzar la programació funcional.

Continguts

1. Introducció: variables, instruccions, tipus de dades i algorismes
2. Intruccions condicionals i operadors
3. Bucles
4. Arrays unidimensionals i n-dimensionals: llistes, diccionaris i tuples en Python
5. Funcions i pas de paràmetres a funcions
6. Fitxers
7. Classes
8. Disseny i desenvolupament d'una aplicació

 *Llevat que les restriccions imposades per les autoritats sanitàries obliguin a una priorització o reducció d’aquests continguts.

Metodologia

Cada sessió de teoria estarà acompanyada per una sessió de problemes i una altra de pràctiques, on es proposarà als estudiants d'aplicar en un ordinador programant en Pyhon el tema corresponent explicat a teoria.

A l'estudiant se li proporcionaran uns apunts amb exercicis resolts que l'ajudaran a seguir el temari cada setmana.

*La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes de problemes 15 0,6 1, 3, 5
Classes de teoria 15 0,6 1, 3, 5
Tipus: Supervisades      
Classes de pràctiques 30 1,2 1, 3, 4, 5
Tipus: Autònomes      
Treball personal 77 3,08 1, 3, 4, 5

Avaluació

L'avaluació es realitza mitjançant dos exàmens parcials: un a meitat de curs i l'altre al final. Per a aprovar l'assignatura per parcials s'ha de tenir una mitjana de 5 dels dos exàmens.

Si l'assignatura no s'aprova per parcials, es podrà optar a un examen de recuperació.

*Lavaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Examen Parcial 1 50% 4 0,16 1, 2, 3, 4, 5
Examen Parcial 2 50% 4 0,16 1, 2, 3, 4, 5
Examen de recuperació 100% 5 0,2 1, 2, 3, 4, 5

Bibliografia

- Guido van Rossum, "El Tutorial de Python" (Una introducción informal a Pyhon),

      - Python 2: http://docs.python.org.ar/tutorial/pdfs/TutorialPython2.pdf
      - Python 3: http://docs.python.org.ar/tutorial/pdfs/TutorialPython3.pdf

- Mark Lutz, "Learning Python", Ed. O'Reilly

- Raúl González Duque, "Python para todos", http://mundogeek.net/tutorial-python/

-"Python tutorial", https://www.tutorialspoint.com/python/