Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503758 Enginyeria de Dades | OB | 3 | 2 |
Es recomana que l’alumnat tingui o repassi coneixements i conceptes de:
L’assignatura pretén donar a l’alumne elements per a trobar la millor tècnica de visualització de dades que li permeti un millor anàlisi de les dades, o li permeti un tipus d’anàlisi específic.
CONEIXEMENTS: Al finalitzar el curs l'alumnat ha de ser capaç de:
HABILITATS: Es pretén que l'alumnat adquireixin les següents habilitats:
RESULTATS D’APRENENTATGE:
1. Introducció a la Visualització (2 hores) |
2. Codificació Visual (2 hores)
3. Percepció visual i disseny (2 hores)
4. Precisió visual (2 hores)
5. Tractament de dades per a visualització (4 hores)
6. Sistemes avançats de visualització (4 hores)
7. Interacció. (4 hores)
8. Metodologies de treball (2 hores)
9. Validació (2 hores)
PLATAFORMA VIRTUAL: Caronte (http://caronte.uab.cat, grau d’Enginyeria de Dades, assignatura Visualització de Dades, curs VD Curs 2020-21).
El procés d'aprenentatge de l'alumnat es fonamenta en dos tipus d'activitats presencials (Teoria i Seminaris). L'assistència a les classes de teoria i de seminaris NO ÉS OBLIGATÒRIA, però SÍ MOLT RECOMANABLE.
TEORIA
Les classes de teoria s'imparteixen mitjançant classes magistrals amb transparències i pissarra. Tot el material del curs serà accessible a través de la Plataforma Virtual. Algunes de les sessions de teoria es dedicaran a resoldre exercicis plantejats a la mateixa aula amb l'objectiu d'aprofundir en els conceptes més rellevants i ensenyar a l'alumne a identificar i analitzar els errors típics.
SEMINARIS
En les sessions de seminaris alternarem dues activitats: problemes (7 sessions) i pràctiques (6 sessions).
En les sessions de PROBLEMES proposarem exercicis a resoldre sobre les següents temàtiques:
En aquestes sessions de problemes es proposen els exercicis a resoldre, que els alumnes fan amb la tutorització del professor. Tota la documentació (enunciats scripts, resultats dels problemes) dels seminaris està disponible en la Plataforma Virtual.
En les sessions de PRÀCTIQUES es pretén capacitar a l’alumnat a estudiar i definir la diferents visualitzacions de conjunts de dades i valorar els avantatges i inconvenients. Proposarem dos treballs pràctics:
Es realitzaran en grups de TRES persones i per a cada alumne es requerirà una dedicació de 12 hores en 6 sessions a on line tutelades per professor i 33 hores de treball de l'alumne de manera individual o grupal de preparació de les pràctiques, treball de l’alumne sense tutela del professor i l’elaboració d’informes.
L'assistència a les sessions online de pràctiques tutelades per professor ÉS OBLIGATÒRIA. S'estudiaran casos d'absència a les sessions de pràctiques degudament justificats.
L'alumne prepara el treball de pràctiques explicat en l’enunciat de pràctiques. Aquesta preparació ha de ser prèvia a l'assistència a la sessióonlinede pràctiques corresponent. El treball es realitza assistint a les sessions online de pràctiques en els horaris establerts.
La normativa d'entrega i avaluació de pràctiques la podeu trobar en el document de normativa disponible en la Plataforma Virtual. S'avaluarà el treball de pràctiques realitzat i es farà un examen individual en l'entrega de cada pràctica.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 26 | 1,04 | 2, 3, 4 |
Explicació i resolució de problemes | 14 | 0,56 | 1, 2, 4 |
Resolució i d'exercicis pràctics | 12 | 0,48 | 1, 2, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Casos pràctics | 4 | 0,16 | 1, 2, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual | 26 | 1,04 | 2, 3, 4 |
Explicació i resolució de problemes | 30 | 1,2 | 1, 2, 4 |
Resolució d'exercicis pràctics | 30 | 1,2 | 1, 2, 4 |
L'avaluació de l’assignatura es fa de forma continuada, basada en dos indicadors: Teoria, seminaris:problemes i seminaris:pràctiques.
TEORIA
Hi haurà dos exàmens individuals per escrit, amb un pes del 50% cadascun sobre la Nota de Teoria. La primera prova (Par1) es farà aproximadament a la meitat del semestre i avaluarà els conceptes teòrics explicats fins a la data i la capacitat de resolució de problemes de visualització semblants als treballats en les sessions de seminaris:problemes. La segona prova (Par2) es realitzarà al final del semestre i avaluarà els conceptes explicats fins el moment, de teoria i la capacitat de resolució de problemes semblants als treballats en les sessions de seminaris:problemes.
Examen de recuperació: En cas de que la nota de teoria no arribi a l'aprovat, l’alumnat es podran presentar a un examen de recuperació sobre els continguts de l'examen parcial suspès.
SEMINARIS: PROBLEMES
El treball de problemes que es realitzi en aquestes sessions s’avaluarà dins els exàmens individuals d’avaluació de la teoria (Par1, Par2).
SEMINARIS: PRÀCTIQUES
L'avaluació de les pràctiques (notes Pr_1, Pr_2, Pr_3).es fa mitjançant dues activitats:
Examen de recuperació: En cas de que no s’assoleixi no s’assoleixi el 5 en qualsevol de les proves, l’alumne té una nova oportunitat d’avaluació amb el mateix format i normes.
INDICADORS DE QUALIFICACIÓ
La nota final de l'assignatura es calcula de la següent manera (entre parèntesi quadrat les notes mínimes per fer mitja):
NOTA FINAL ASSIGNATURA = 0'5* Nota Teoria + 0'5 * Nota Pràctiques
|
La publicació de notes es farà mitjanánt la Plataforma Virtual.
CRITERIS D'AVALUACIÓ
CALENDARI D'AVALUACIÓ:
Les dates d'avaluació contínua i de lliurament de treballs es publicaran a la Plataforma Virtual i poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències. Sempre s'informarà a la Plataforma Virtual sobre aquests canvis ja que s'entén que aquest és el mitjà habitual d'intercanvi d'informació entre professors i alumnat fora de l’aula.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un alumne o alumna que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per a aprovar l'assignatura, aquesta quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
Amb les excepcions de que s'atorgarà la qualificació de "no avaluable" a l’alumnatque no participien cap de les activitats d'avaluació, i de que la nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 3,0 i la mitjana ponderada de les notes en cas que l'alumne oalumna hagi comès irregularitats en un acte d'avaluació (i per tant no serà possible l'aprovat per compensació).
EN RESUM: copiar, deixar copiar o plagiar en qualsevol de les activitats d'avaluació equival a un SUSPENS amb nota inferior a 3,5.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Nota de Teoria (exàmens parcials) | 50% | 4 | 0,16 | 2, 3, 4 |
Nota de pràctiques (examen i lliuraments) | 50% | 4 | 0,16 | 1, 2, 4 |
MATERIAL DE L’ASSIGNATURA (apunts, transparències, articles): En la Plataforma Virtual.
BIBLIOGRAFIA BÀSICA:
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA: