Logo UAB
2020/2021

Geomorfologia

Codi: 104241 Crčdits: 6
Titulaciķ Tipus Curs Semestre
2503710 Geografia, Medi Ambient i Planificaciķ Territorial OB 2 2
La metodologia docent i l'avaluaciķ proposades a la guia poden experimentar alguna modificaciķ en funciķ de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitāries.

Professor/a de contacte

Nom:
David Molina Gallart
Correu electrōnic:
David.Molina@uab.cat

Utilitzaciķ d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritāria:
catalā (cat)
Grup íntegre en anglčs:
No
Grup íntegre en catalā:
Grup íntegre en espanyol:
No

Prerequisits

Haver cursat i, preferentment, superat Introducció a la Geografia Física de primer.

Objectius

El principal objectiu d'aquesta assignatura és el coneixement dels principals relleus catalans, tant des de l'òptica estructural com climàtica.

Competčncies

  • Analitzar amb esperit crític la relaciķ de la societat amb el territori aplicant el marc conceptual i teōric de la geografia.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una ārea d'estudi que parteix de la base de l'educaciķ secundāria general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avanįats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants sāpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocaciķ d'una manera professional i tinguin les competčncies que se solen demostrar per mitjā de l'elaboraciķ i la defensa d'arguments i la resoluciķ de problemes dins de la seva ārea d'estudi.
  • Treballar de manera cooperativa en equips multidisciplinaris.

Resultats d'aprenentatge

  1. Descriure i interpretar els canvis en el paisatge.
  2. Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una ārea d'estudi que parteix de la base de l'educaciķ secundāria general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avanįats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  3. Que els estudiants sāpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocaciķ d'una manera professional i tinguin les competčncies que se solen demostrar per mitjā de l'elaboraciķ i la defensa d'arguments i la resoluciķ de problemes dins de la seva ārea d'estudi.
  4. Treballar de manera cooperativa en equips multidisciplinaris.

Continguts

Sortida de camp 1: Pirineu (no es fa tots els anys)

Sortida de camp 2: relleus fallats de la depressió Prelitoral

Sortida de camp 3: relleus en cuesta i juràssics a l`entorn de la plana de Vic

Sortida de camp 4: relleus molàssics montserratins

Sortida de camp 5: relleus diapírics a la depressió Central

Sortida de camp 6: relleus granítics, cárstics, volcànics i estructurals a la província de Girona

Dossier teòric dels dominis morfoclimàtics mundials

Metodologia

La metodologia d'aquesta assignatura és fonamentalment pràctica i es basa en el treball de camp geomorfològic. Per recolzar aquesta activitat principal hi ha un conjunt d'apunts penjats al campus virtual que serviran per completar el corpus teóric així com la realització d'un nombre de sessions mínimes per al coneixement dels fonaments de la fotointerpretació.

El desenvolupament d'aquesta metodologia està subjecte a canvis sobrevinguts a causa de les directrius que puguin dictar les autoritats sanitàries al respecte.

 

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Teoria i prāctica al camp 40 1,6 1, 2, 3, 4
Teoria i prāctica de la fotointerpretaciķ 10 0,4 1, 2, 3, 4
Tipus: Supervisades      
Treball de camp i gabinet 40 1,6 1, 2, 3, 4
Tipus: Autōnomes      
Preparaciķ d'informes i exāmens 40 1,6 1, 2, 3, 4

Avaluaciķ

L'avaluació de la sortida de camp 1 serà de caràcter optatiu. Els alumnes podran escollir entre dues modalitats de qualifiació en funció de l'esforç acadèmic que desitgin realitzar.

Tots els informes de camp i l'examen tenen dret a una revisió una vegda han estat qualificats. S'ha d'aprovar el 65% de les activitats que s'avaluen a partir d'una nota mínima de 3 per poder fer la mitjana.

La copia o plagi de material, tant en el cas de treballs com en el cas dels exàmens (en la modalitat que la pandèmia obligui), constitueixen un delicte que  serà  sancionat  amb  un  zero  a  l'activitat.  En  cas  de  reincidència  es  suspendrà  tota  l'assignatura.
Recordem  que  es  considera  "còpia"  un  treball  que  reprodueix  tot  o  gran  part  del  treball  d'un/a  altre/a company/a.  "Plagi"  és  el  fet  de  presentar  tot  o  part  d'un  text  d'un  autor  com  a  propi,  sense  citar  les  fonts, siguin   en   paper   o   en   format   digital.   Veure   documentació   de   la   UAB   sobre   "plagi"   a: http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html.

 

Activitats d'avaluaciķ

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Avaluaciķ sortida de camp 2 15% 2 0,08 1, 2, 3, 4
Avaluaciķ sortida de camp 3 15% 2 0,08 1, 2, 3, 4
Avaluaciķ sortida de camp 4 15% 2 0,08 1, 2, 3, 4
Avaluaciķ sortida de camp 5 15% 2 0,08 1, 2, 3, 4
Avaluaciķ sortida de camp 6 15% 2 0,08 1, 2, 3, 4
Examen teķric 25% 10 0,4 1, 2, 3, 4

Bibliografia

Apunts de l´assignatura (AMBRÓS, S & DOMINGO, M)