Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OB | 3 | 2 |
No hi ha prerequisits especials per cursar aquesta assignatura.
BLOC 1 – GESTIÓ DE PROJECTES
Tema 1 . Direcció i orientació de projectes
Definició de projecte. Determinants de l’èxit o el fracàs dels projectes. Les decisions difícils: passes prèvies. El cicle de vida dels projectes. Estratègies de selecció i orientació.
Tema 2. Anàlisi de projectes
Elements de l’anàlisi de projectes. Metodologia de l’anàlisi de projectes: mètodes quantitatius i mètodes de classificació. La perspectiva de cartera. Una perspectiva diferent: la teoria de jocs aplicada a l’anàlisi i la selecció de projectes.
Tema 3. Planificació
La planificació prèvia del projecte. El Pla del projecte. L’estructura detallada d’activitats (EDA). Estimació de la durada de les activitats. Estimació de cost: el pressupost. La planificació temporal del projecte.
Tema 4. Seguiment i control
Perspectiva de la necessitat del control de projectes. El mètode de seguiment integrat de programa i pressupost.
Tema 5. Indicadors de gestió
Característiques dels indicadors de gestió en la gestió de projectes. Indicadors típics en la gestió de projectes. Indicadors bàsics de compliment de programa. Indicadors bàsics de compliment de pressupost. Indicadors sintètics de gestió de projectes. La presentació dels indicadors de gestió.
BLOC 2 – GESTIÓ D’EQUIPS
Tema 6. Lideratge d’equips
Definició de lideratge en l’àmbit de la gestió de projectes. Teories sobre el lideratge. Perspectives contemporànies sobre el lideratge.
Tema 7. Motivació de persones
La motivació com a procés. Entenent les necessitats humanes. Teories sobre la motivació. El disseny de llocs de treball motivadors.
Tema 8. Gestió del canvi
La necessitat del canvi en les organitzacions modernes. El procés del canvi. El principal repte per al canvi: gestionar la resistència. Visió i direcció del canvi. Lideratge per canviar.
Tema 9. Equips d'alt rendiment
Introducció als conceptes de grup i equip. El procés de la transformació de grups en equips. La integració d’equips eficaços. La responsabilitat i la delegació.
La metodologia d’aquesta assignatura se basa en un model dinàmic, proactiu i participatiu.
L’alumnat haurà d’estudiar els temes mitjançant la lectura obligatòria dels materials que s’indiquen, cal també participar en els fòrums de debat, i connectar-se o visualitzar les diferents conferències i classes virtuals (WebEx) que s’impartiran per part del docent.
Les activitats autònomes de l’alumne inclouen tant l’assimilació dels continguts exposats en el manual, como la recerca de continguts específics i la lectura de documentació addicional que es facilitarà. Una part de la documentació lliurada o suggerida podrà ser en anglès.
Las tutories amb el professor es concerten prèviament per correu electrònic.
Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. No obstant això, la qualificació que constarà a l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-Aprovat.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Videoconferències amb la participació activa de l'alumnat | 6 | 0,24 | 2, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
RESOLUCIÓ DE DUBTES SOBRE TEMARI i PRÀCTIQUES | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal, lectura d'articles i elaboració de les PAC's | 120 | 4,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
La participació en la prova final està condicionada a la aprovació prèvia de cadascuna de les 2 PEC. La prova final serà de tipus test amb quatre opcions per pregunta, de les que només una serà correcta. Les respostes incorrectes descomptaran ¼ part de la puntuació prevista per aquella pregunta. Per considerar superada la prova serà necessari assolir una puntuació mínima de 5,0. No es considerarà superada l’assignatura si no s’ha superat aquesta prova.
En cas de no superar l’assignatura d’acord amb aquests criteris (avaluació continuada), es podrà fer una prova de recuperació en la data programada en l’horari que versarà sobre la totalitat dels continguts del programa.
Per participar a la recuperació, l’alumnat haurà d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats, el pes de las quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l’assignatura. Tanmateix, la qualificació que constarà a l’expedient de l’alumne serà d’un màxim de 5-Aprovat.
Els alumnes que necessitin canviar una data d’avaluació han de presentar la petició emplenant el documento que es troba en l’espai moodle de Tutorització EPSI.
Sense perjudici d’altre mesures disciplinàries que s’estimin oportunes, i d’acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte de avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En caso que se produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació de una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0".
Les proves/exàmens podran ser escrits i/o orals a criteri del professor.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació en els fòrums | 10% | 0 | 0 | 1, 4, 7 |
Prova escrita | 40% | 0 | 0 | 2, 5, 6 |
Proves d'avaluació continuada I i II | 50% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 6, 7 |