Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500249 Traducció i Interpretació | OT | 4 | 0 |
Es recomana un nivell B2 de castellà.
L'assignatura s'imparteix en castellà i està especialment dissenyada per a l'alumnat d'intercanvi. És una introducció a la realitat catalana: geografia, història, política i institucions, societat i cultura.
L'objectiu del curs és apropar a l'alumnat el coneixement de la societat catalana i sensibilitzar-los sobre les seves particularitats.
En acabar l’assignatura l'alumna o alumne serà capaç de:
-Demostrar que posseeix coneixements sobre els diferents aspectes culturals de la realitat catalana.
-Transmetre informació sobre la societat catalana.
-Aplicar aquests coneixements per interpretar referents culturals en la seva feina com a traductor.
Per aconseguir aquests objectius, la metodologia docent combina continguts teòrics i pràctics.
L'alumnat ha de tenir en compte les informacions i el material publicat al Campus Virtual / Moodle.
El treball que ha de portar a terme l'alumnat consisteix en: classes teòriques, debats i discussions (a l'aula o en línia), exposicions individuals o en grup, treballs escrits, exercicis pràctics i exàmens.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exposicions orals | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Participació a classe, debats i discussions | 35 | 1,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis per elaborar dins i fora de l'aula | 35 | 1,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi dels materials publicats al CV | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Lectura de les fonts d'informació recomanades | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
L'avaluació és continuada. Els estudiants han de demostrar el seu progrés realitzant 4 activitats d’avaluació. El calendari d’aquestes activitats, així com els detalls sobre cada una d’ells i el pes que tenen en l’avaluació final es proporcionarà a l’inici de les classes.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més. En cap cas es podrà fer una activitat de reavaluació pel valor del 100% de la nota final. La qualificació final màxima que poden obtenir els alumnes en la recuperació és un 5.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total del’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen 1 | 30 | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Examen 2 | 30 | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Treball 1 | 20 | 3,5 | 0,14 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Treball 2 | 20 | 3,5 | 0,14 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Agustí, D. (2002). Historia breve de Cataluña. Madrid: Sílex.
Mechor, Vicent de; Branchadell, Albert. (2002). El catalán: una lengua de Europa para compartir. Bellaterra: Servei de Publicacions.
Vilar, P. (2011). Breve historia de Cataluña. Bellaterra: Edicions UAB.
En català:
Fontana, Josep. (2014). La formació d’una identitat: una història de Catalunya. Vic: Eumo
Història de Catalunya.(1987-2003). Dirigida per Pierre Vilar. Barcelona : Edicions 62. 10 v.
(Vol. I) Maluquer de Motes, Joan. Prehistòria i Edat antiga : fins al segle III.
(Vol. II) Salrach, Josep M. (1993). El procés de feudalització (s. III-XII).
(Vol. III) Batlle, Carme. L'expansió baixmedieval : segles XIII-XV.
(Vol. IV) Sales, Núria. Els segles de la decadència : segles XVI-XVIII.
(Vol. V) Fontana, Josep La fi de l'Antic Règim i la industrialització : 1787-1868.
(Vol. VI) Termes, Josep. De la revolució de setembre a la fi de la Guerra Civil : 1868-1939.
(Vol. VII) Riquer, Borja de i Joan B. Culla El franquisme i la transició democràtica : 1939-1988.
(Vol. VIII) Vilar, Pierre Antologia d'estudis històrics ; precedits de Catalunya, avui
(Vol. IX) Riquer, Borja de. La Catalunya autonòmica 1975-2003 : primera part.
(Vol. X) Riquer, Borja de i Jordi Maluquer de Motes. La Catalunya autonòmica 1975-2003 : segona part
AUDIOVISUALS
300: capítol 1: la identitat. TV3 https://www.youtube.com/watch?v=UVl8YdTM0eo
300: capítol 2: La política. TV3. https://www.youtube.com/watch?v=tVDPxV1Au7w
Documentales Memoria de España, emitidos por RTVE. http://www.rtve.es/alacarta/videos/memoria-de-espana/