Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | OT | 4 | 0 |
No hi ha prerequisits.
La configuració de la planta hotelera actual a nivell mundial ha canviat molt substancialment als darrers anys per tal donar servei a un client que demanda una atenció personalitzada i adaptada a les seves necessitats actuals a qualsevol lloc del món.
Les tecnologies que han posat a l’abast de tothom destinacions llunyanes amb nous models de viatge, han provocat modificacions rellevants en les diferents formes de gestió de companyies hoteleres arreu del món i la recerca de noves estratègies de negoci en termes d’organització que els hi permeti la seva expansió.
Per tant, els grups hotelers han hagut de trobar diferents vies per a la gestió comercial, operativa, recursos humans, i jurídica que els permeti i faciliti la direcció de tots els establiments ubicats a qualsevol indret del mon tot mantenint la seva identitat.
Al finalitzar l’assignatura l’alumne haurà de ser capaç de:
El curs esta configurat per quatre grans mòduls per ca d’una de les diferents àrees de gestió/implementació a nivell internacional:
Mòdul Operacions i RRHH
1. Presentació i Introducció al mòdul d’Operacions i Recursos Humans. Evolució dels Grups Hotelers internacionals els últims 10 anys.
2. Estructura funcional de les Cadenes Hoteleres internacionals. Organigrama i funcions dels departaments.
3. Departament Operacions i Departament de RRHH. Eines per la satisfacció dels clients.
4. Programes de fidelització (Client Intern & Client Extern). Responsabilitat Social Corporativa.
5. Gestió dels RRHH. Filosofia d’empresa. Programes de promoció. Procés de selecció. Orientació-Trainings.
Mòdul Comercial
3. Comercialització tradicional
4. Ventes Online
5.- Gestió de l’experiència del client. Les xarxes socialsi el mónde les Reviews
Mòdul Jurídic
Models d’explotació hotelera en la implantació a altres països. Estudi particular del contracte de gestió hotelera i de franquícia hotelera.
L’assignatura funciona en base a tres metodologies d’ensenyament-aprenentatge:
a) Metodologia de la part teòrica de l’assignatura: Explicacions presencials a l’aula dels diferents mòduls que seran impartits per un professional de la matèria.
b) Metodologia de la part pràctica de l’assignatura: Realització i exposició (si s’escau) exercicis i activitats (individuals o en equip)
c) Metodologia de la part no presencial de l’assignatura (Campus Virtual): La plataforma Virtual s’emprarà com a complement d’informació i mitjà de comunicació.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 65 | 2,6 | 2, 3, 4, 5, 8, 10, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | 2, 3, 4, 5, 8, 10, 12, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Exercissis / Estudi de Casos | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 15, 17 |
El sistema d’avaluació s’organitza en 4 mòduls amb el mateix valor en la configuració de la nota final. Així doncs, la nota global de l’assignatura es calcularà fent la mitjana aritmètica dels quatre mòduls a raó d’un 25% per cada un essent condició indispensable per poder fer la mitjana que en les quatre parts s’obtingui almenys una nota de 4.
TRES OPCIONS D’AVALUACIÓ
A ) AVALUACIÓ CONTINUA:
L’avaluació continua de tots els mòduls s’organitza amb la realització d’activitats autònomes (pràctiques, comprensió de textos, treballs de grup i/o individuals, exposicions a l’aula, proves de consolidació, treballs de curs, etc.).
El professor/a de cada mòdul establirà al principi de curs la relació d’activitats a realitzar, dates i periodicitat del lliurament, avaluacions, etc. amb el percentatge d’incidència sobre la nota final de tots els continguts objecte d’avaluació continua.
Mòdul Operacions i RRHH
Assistència Classe: 20%
Cas pràctic Grupal : 40%
Avaluació individual : 30%
Participació Classe: 10%
Mòdul Comercial
50% Exercici grupal (màxim 3 persones) sobre les eines comercials de les cadenes d’hotels
25% Participació/preguntes individuals realitzades durant les classes
25% Treball individual sobre els “key learnings” adquirits per l'alumne
Mòdul Jurídic
Per tal de superar l’avaluació contínua, el alumnes hauran de lliurar un treball grupal de caràcter pràctic al finalitzar aquest mòdul, i que estarà relacionat amb algun dels aspectes assenyalats en el temari. En aquest sentit, durant el període de classe, els alumnes:
La nota d’aquest mòdul s’establirà al 100 % segons el resultat obtingut en la realització del treball escrit de caràcter grupal abans mencionat.
*******
Els alumnes que no superin l’assignatura, mitjançant l’avaluació contínua, passaran a ser avaluats pel sistema d’avaluació única, no tenint en compte cap de les notes obtingudes.
B) AVALUACIÓ ÚNICA: Examen final (tota la matèria).
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
Hi haurà un únic tipus d’examen final, no havent diferència entre els alumnes que no hagin superat satisfactòriament l’avaluació continua i aquells que no l’hagin seguit.
C) RE-AVALUACIÓ:
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
Adreçada als alumnes que a l’avaluació final hagin obtingut una nota igual o superior a 3,5 i menor de 5, es podran presentar a l’examen de re-avaluació per poder superar l’assignatura. La qualificació màxima d’aquesta re-avaluació no superarà el 5 com a nota final.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Mòdul Comercial | 25 | 15 | 0,6 | 1, 3, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 15, 17 |
Mòdul Jurídic | 25 | 15 | 0,6 | 1, 3, 4, 7, 9, 11, 14, 15, 16, 17 |
Mòdul Operacions i RRHH | 50 | 30 | 1,2 | 1, 2, 5, 6, 7, 9, 11, 12, 13, 15, 16, 17 |
Altres materials de suport en format digital i enllaços a llocs web que es publicaran al Campus Virtual.