Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | OT | 4 | 0 |
No hi ha prerequisits.
L’assignatura, tal com es desprèn del seu nom, intenta oferir als alumnes tots aquells elements que són imprescindibles per organitzar congressos, debats, simposis o qualsevol mena d’esdeveniments en les seves diferents modalitats i dimensions, tant si es desenvolupen en un recinte hoteler, en un centre de convencions o en un determinat espai habilitat per organitzar aquest tipus d’actes. Tanmateix, s’analitzen les principals activitats que acostumen a associar-se als mateixos.
Al finalitzar l’assignatura l’alumne haurà de ser capaç de:
1. Conèixer els noms propis de l'àmbit de les convencions i dels esdeveniments en general.
2. Descriure quines són les activitats més habituals vinculades a l'organització dels esdeveniments.
3. Saber quines són les principals parts d’un centre de convencions i congressos, d'un hotel en particular i de qualsevol espai habilitat per a aquesta finalitat en general.
4. Saber planificar i avaluar un esdeveniment des de dins.
5. Conèixer els elements operatius externs.
6. Tenir els criteris necessaris per analitzar el món de les fires.
7. Saber com es comercialitza un esdeveniment.
8. Tenir la sensibilitat per aplicar i transmetre el respecte pels temes vinculats amb el medi ambient.
1. Radiografia del sector (4h.)
2. Els diferents tipus d'esdeveniments (4h.)
3. Els actors del sector (4h.)
4. L'organització d'un esdeveniment (4h.)
5. Estudi del cas: una destinació, un congrés i una convenció (4h.)
6. Centres de convencions i hotels: concepte (4h.)
7. Planificació i avaluació interna d'un esdeveniment: el punt de vista de la seu (4h.)
8. Comercialització d'una seu i d'un esdeveniment (2h.)
1. Les classes seran fonamentalment pràctiques.
2. Els professors de l'assignatura coordinaran l'organització d'un acte que es desenvoluparà en el Campus de la UAB: Debats Turístics. Aquesta organització anirà a càrrec dels alumnes, tutoritzats en tot moment pels professors, la qual cosa permetrà posar en pràctica allò que s'ha explicat per aquests professors a l'aula.
3. Es contempla la possibilitat de realitzar alguna visita pedagògica a un centre de congressos o convencions.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe teòrica | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Presentació oral | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i lectures | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Treballs | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
A) AVALUACIÓ CONTÍNUA
L’avaluació de l’assignatura pel sistema d’avaluació contínua consta dels següents requisits:
A) Realitzar un mínim del 80% de les pràctiques desenvolupades durant el curs (20 % de la nota final).
B) Realitzar i presentar en públic el treball de curs (20 % de la nota final).
C) Participar en l’elaboració dels Debats Turístics, així com assistir el dia de la seva celebració (10 % de la nota final).
L’assistència als Debats Turístics és un requisit imprescindible per aprovar l’assignatura pel sistema d’avaluació contínua.
D) Realitzar l’examen final en el qual s’inclouran preguntes relatives als continguts explicats pels professors, així com aspectes derivats de la part pràctica de l’assignatura (50 % de la nota final).
Per tal de fer les mitjanes ponderades corresponents a cada part de la nota final, cal aprovar l’examen final esmentat a l’apartat “D”.
B) AVALUACIÓ ÚNICA
Examen final de tota la matèria el dia i hora establerts a la programació oficial del centre.
C) REAVALUACIÓ
L’examen serà el dia i l’hora establerts, segons el calendari acadèmic, a la programació oficial del centre. Poden realitzar aquest examen els alumnes que a l’avaluació final hagin obtingut una nota igual o superior a 3,5 i menor de 5. La qualificació màxima d’aquesta re-avaluació no superarà el 5 com a nota final.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Debats turístics | 10% | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Examen | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Treballs pràctics individuals i en grup | 40% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
BROTONS, Juan A. i altres (2004). Organización de eventos deportivos. Inde Publicacions, Madrid.
Davidson, Rob and COPE, Beulah (2002). Business Travel: Conferences, Incentive Travel, Exhibitions, Corporate Hospitality and Corporate Travel. Pearson Education
FARRE, John i SEEKING, David (2001). Cómo organizar eficazmente conferencias y reuniones. Editat per la Fundació CONFEMETAL.
HERRERO, Paloma (2005). Gestión y organización de congresos. Editorial Síntesis. Madrid.
LAFUENTE, Carlos (2005 y 2007). Manual práctico para organización de eventos: técnicas de organización de actos I y II. Ediciones Protocolo. Madrid.
LILIANA MUSUMECI, Graciela (2004). Cómo organizar eventos: congresos y conferencias, eventos empresariales, actos protocolarias, organización y excelencia en el servicio. Valleta Ediciones. Madrid.
NURKANOVIC EGEA, María (2005). La organización de congresos y su protocolo. Editorial Protocolo. Madrid.
TRIVIÑO, Yolanda (2006). Gestión de eventos feriales: diseño y organización. Editorial Síntesis. Madrid.