Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | OB | 2 | 1 |
No hi ha cap prerequisit per cursar aquesta assignatura.
L’assignatura de Direcció i Gestió de l’Allotjament I pretén establir els paràmetres d`actuació per tal que els alumnes de segon curs del Grau en Direcció Hotelera puguin gestionar de manera eficaç l’àrea d’allotjament d’un establiment hoteler així com un coneixement extens de la mateixa.
L’assignatura descriu l’estructura del departament d’allotjament i les àrees a gestionar, incidint principalment en la gestió organitzativa dels diferents subdepartaments que configuren tant el departament de reserves com la recepció i la consergeria, la del seu personal així com la gestió de l`oferta. A partir d`aquests factors els alumnes aprenen a gestionar i analitzar els resultats, prendre decisions i vetllar pel bon funcionament de l’àrea d’allotjament com a principal activitat dins d’una empresa hotelera que genera la major part del ingressos.
Al finalitzar l’assignatura l’alumne/a haurà de/d’ ser capaç de:
1. RESERVES
1.1 Concepte de reserva. Generalitats
1.2 Organització i funcions del departament
1.3 Preus i tarifes
1.4 Ocupació i freqüentació
1.5 Rigidesa de l'oferta hotelera
1.6 Tipus de reserva
1.7 Contractació
1.8 Venda amb tarifes variables: revenue management.
1.9 Tarifes confidencials
1.10 Tipus de bonus
1.11 Comissions i preus nets
1.12 Grups i sèries de grups
1.13 Contingents i tancament de contingents.
1.14 Reserves amb i sense garantia
1.15 Dipòsits i prepagaments
1.16 Tractament de reserves fallides
1.17 Tractament i gestió de reserves
1.18 Sistemes i instruments de treball
1.19 Sistemes de classificació i arxiu
1.20 Coordinació interdepartamental
2. RECEPCIÓ
2.1 Control de moviments
2.2 Facturació i caixa
2.3 Excés de contractació
2.4 Telèfons i comunicacions
2.5 Coordinació interdepartamental
2.6 Organització del departament
2.7 Consergeria
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 43 | 1,72 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 11 |
Resolució de problemes | 14 | 0,56 | 2, 3, 5, 9, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Realització de treballs | 34 | 1,36 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tres opcions d’avaluació:
Avaluació continuada. L’avaluació continuada consta del següent sistema:
a) La realització de una activitat que val un 10 % de la nota final.
b) La realització d’un treball obligatori que val un 30% de la nota final
c) La realització de dos exàmens parcials i que valdran un 30% de la nota final cadascun d’ells.
Avaluació única. Examen final (tota la matèria).
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
Hi haurà un examen final amb tot el contingut de l’assignatura per aquells estudiants que no hagin superat el sistema d’avaluació contemplat en el punt anterior i per aquells estudiants amb característiques específiques (repetidors, estudiants amb mobilitat, etc.) i que valdrà el100% de la nota final.
Re-avaluació.
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
Només alumnes que a l’avaluació final hagin obtingut una nota igual o superior a 3,5 i menor de 5. La qualificació d’aquesta re-avaluació no superarà el 5 com a nota final.
Modalitat d’examen a definir pel professorat de l’assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats pràctiques | 10% de la nota final | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12 |
Examen parcial 1 | 30% de la nota final | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11 |
Examen parcial 2 | 30% de la nota final | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Treball obligatori | 30% de la nota final | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Dorado, J.A. et Al. (1994). Manual de recepción y atención al cliente. Madrid: Editorial Síntesis.
Mesalles, Ll. (1999). El jefe de recepción. Barcelona: Laertes.
Gallego, J. (2002). Gestión de hoteles: una nueva visión. Madrid: Paraninfo.
Parrilla, P. (2006). Operaciones de Recepción. Gestione las tareas administrativas de recepción de forma eficaz. Vigo: Ideas propias Editorial.
Talón, Pilar (2016). Fundamentos de Dirección Hotelera. Madrid: Editorial Síntesis.